![]() |
![]() |
[S8 D2 96 ] Rozmiary tulejek przednich hamulcow (piszczeni
[S8 D2 96 ] Rozmiary tulejek przednich hamulcow (piszczeni
Witam.
Zakładam temat, bo szlag trafia mnie już na te piszczące heble w D2. Próbowałem różnych kombinacji tarcze/klocki, i niestety rezultat jest mierny.
Moja S8 jest z 1996 r. więc nie ma jeszcze hebli brembo tylko zwykłe Lucasy takie jak w cywilnej A8, różnica jest tylko w mocowaniu i dlatego S8 ma troche większe tarcze.
Do rzeczy.
Mam znajomego tokarza który dorobi z brązu fosforowanego tulejki o dowolnym rozmmiarze, może ktoś ma to już pomierzone dokładnie i może to zamieścić? Mogę odwdzięczyć się kilkoma kompletami wykonanych już tulejek. Może ewentualnie z czegoś pasują? Tulejki do rozruszników - większość sprawdziłem i nie pasują.
Może ktoś ma rozebrane takie heble i może to dokładnie pomierzyć. Podejrzewam że wszystkie tuleje (są tam trzy o ile dobrze pamiętam) będą miały takie same wymiary.
Zastanawiam się też na kupnem nowych zacisków, z tego co wiem są dostępne w intercarsie ale jedna strona kosztuje ponad 1000zł, więc sens ekonomiczny jest wątpliwy.
Wymiana na heble z D2FL lub D3 nie wchodzi w grę. Tam też jest pływający zacisk więc te hamulce też dupy nie urywają.
W każdym bądź razie jak ktoś zna wymiary, proszę o info.
Pozdrówka.
Zakładam temat, bo szlag trafia mnie już na te piszczące heble w D2. Próbowałem różnych kombinacji tarcze/klocki, i niestety rezultat jest mierny.
Moja S8 jest z 1996 r. więc nie ma jeszcze hebli brembo tylko zwykłe Lucasy takie jak w cywilnej A8, różnica jest tylko w mocowaniu i dlatego S8 ma troche większe tarcze.
Do rzeczy.
Mam znajomego tokarza który dorobi z brązu fosforowanego tulejki o dowolnym rozmmiarze, może ktoś ma to już pomierzone dokładnie i może to zamieścić? Mogę odwdzięczyć się kilkoma kompletami wykonanych już tulejek. Może ewentualnie z czegoś pasują? Tulejki do rozruszników - większość sprawdziłem i nie pasują.
Może ktoś ma rozebrane takie heble i może to dokładnie pomierzyć. Podejrzewam że wszystkie tuleje (są tam trzy o ile dobrze pamiętam) będą miały takie same wymiary.
Zastanawiam się też na kupnem nowych zacisków, z tego co wiem są dostępne w intercarsie ale jedna strona kosztuje ponad 1000zł, więc sens ekonomiczny jest wątpliwy.
Wymiana na heble z D2FL lub D3 nie wchodzi w grę. Tam też jest pływający zacisk więc te hamulce też dupy nie urywają.
W każdym bądź razie jak ktoś zna wymiary, proszę o info.
Pozdrówka.
Elektronika samochodowa.
Kolego k44761, nie wiem jak heble z D2 FL, ale z D3 "dupę urywają".k44761 pisze:Wymiana na heble z D2FL lub D3 nie wchodzi w grę. Tam też jest pływający zacisk więc te hamulce też dupy nie urywają.
Szlak mnie trafiał, tak samo jak Ciebie i miałem podobne zdanie o hamulcach z D3. Myślałem o jakimś Cayenne.
W końcu trafiłem, na allegro, używki z D3 razem z tarczami i klockami za tak śmieszną cenę że na próbę postanowiłem wziaść. I uwierz mi że już nie myślę o hamulcach. I zapomniałem że kiedyś to piszczało. No i zaczęło to o niebo lepiej hamować, a to akurat ważne.
Jestem zadowolony i proponował bym Ci pójść w tę stronę, myślę że nie pożałujesz.
W tych tematach są podane wymiary, niestety są delikatne rozbieżności:
http://www.a8team.pl/d2-prefl-all-regen ... t12395.htm
http://www.a8team.pl/d2-94-42pb-lpg-zes ... vt7269.htm (post deejay'a)
http://www.a8team.pl/d2-prefl-all-regen ... t12395.htm
http://www.a8team.pl/d2-94-42pb-lpg-zes ... vt7269.htm (post deejay'a)
Four rings to rule them all
I ja się przyłącze. Chciałem także kombinować z tymi Lucas-ami, ale w końcu zdecydowałem sie na zestawik z D3 (poczytałem troszke o tym na forum) - i powiem szczerze jest rewelacja.
Gdzies opisywałem koszt tego wszystkiego, ale nie pamietam gdzie.
Ja sie zamknąłem w mniej niż 1000zl (mozna i mniej). Pomogl mi przy tej całej kombinacji kolega SenatorS8.
Ja takze mam u siebie dystanse pod tarcze. Przede wszystkim nic nie bije, nie telepie a hamowanie dużo lepsze. Również zachecam i proponuje Ci taki swap z D3.
Gdzies opisywałem koszt tego wszystkiego, ale nie pamietam gdzie.
Ja sie zamknąłem w mniej niż 1000zl (mozna i mniej). Pomogl mi przy tej całej kombinacji kolega SenatorS8.
Ja takze mam u siebie dystanse pod tarcze. Przede wszystkim nic nie bije, nie telepie a hamowanie dużo lepsze. Również zachecam i proponuje Ci taki swap z D3.
Tu masz na koncu strony wymiary dystansu i jego fotke:
http://www.a8team.pl/d2-all-swap-hamulc ... 027,15.htm
http://www.a8team.pl/d2-all-swap-hamulc ... 027,15.htm
Jako wywolany do tablicy odpowiadam.
Zestaw ten oczywiscie wymaga dolozenia dystansow na tylen kola .
Auto zyskuje i na wygladzie i na stabilnosci bo kola nie wygladaja nienaturalnie jak to jest w seri.
Najmniejszy rozmiar felgi dla zestwu 360mm i ATE zaciski alu 2-tloczkowe to 17 cali (seryjna felga 5 ramion spokojnie siedzi)
Gdy zlapalem kapcia zeszla zima i zalozylem orginalnego S avusa 18 cali to nie bylo zadnych objawow obcierania .
Wystarczy tylko wymienic sruby na dluzsze o 15 mm jak pamietam z dostepnosci rozmiarow.
Najwazniejszym elementem calej zabawy jest to by po wykonaniu dystansu sparowac go z tarcza i nastepnie taka pare wsadzic do tokarki ,wyzerowac bicie na tarczy(nowa tarcza bo jak uzywana to wpierw ja przetoczyc) a nastepnie zabielic do rownego powierzchnie dystansu przylegajaca do piasty-Inaczej bedzie bicie
Zestaw ten oczywiscie wymaga dolozenia dystansow na tylen kola .
Auto zyskuje i na wygladzie i na stabilnosci bo kola nie wygladaja nienaturalnie jak to jest w seri.
Najmniejszy rozmiar felgi dla zestwu 360mm i ATE zaciski alu 2-tloczkowe to 17 cali (seryjna felga 5 ramion spokojnie siedzi)
Gdy zlapalem kapcia zeszla zima i zalozylem orginalnego S avusa 18 cali to nie bylo zadnych objawow obcierania .
Wystarczy tylko wymienic sruby na dluzsze o 15 mm jak pamietam z dostepnosci rozmiarow.
Najwazniejszym elementem calej zabawy jest to by po wykonaniu dystansu sparowac go z tarcza i nastepnie taka pare wsadzic do tokarki ,wyzerowac bicie na tarczy(nowa tarcza bo jak uzywana to wpierw ja przetoczyc) a nastepnie zabielic do rownego powierzchnie dystansu przylegajaca do piasty-Inaczej bedzie bicie
ok. poki co dziekuje koledze @karol208 za podanie rozmiarow tulejek do oryginalnych hebli.
tulejki wykonane, zalozone, hamulce wycxyszczone, prowadnice posmarowane i... cisza. nareszcie. zobaczymy co bedzie dalej 😉
dla potomnych, wewnetrzna srednica 11,2mm, zewnetrzna 14,5mm, dlugosc 20mm.
tulejki wykonane, zalozone, hamulce wycxyszczone, prowadnice posmarowane i... cisza. nareszcie. zobaczymy co bedzie dalej 😉
dla potomnych, wewnetrzna srednica 11,2mm, zewnetrzna 14,5mm, dlugosc 20mm.
Elektronika samochodowa.
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Dziwne że takie rozbieżności w wymiarach 11 wewn może i lepiej bo ciaśniej na trzpień najdzie ale pamiętam że było to dosyć luźne pasowanie. Co do średnicy zewnętrznej to zapewne i 15 by weszło bo siedzi to w gumie.k44761 pisze: dla potomnych, wewnetrzna srednica 11,2mm, zewnetrzna 14,5mm, dlugosc 20mm.
U mnie jeszcze tłukł zacisk na trzpieniu tym gdzie jest mała gumowa harmonijka tam nie ma żadnej tulejki niestety. poradziłem sobie z tym troszkę druciarskim patentem ale jest cisza od czasu regeneracji zacisków do dzisiaj. Czyli rok czasu.
Tutaj ten trzpień widać