części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Rozrusznik nie kręci....??

endrius233
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 67
Rejestracja: 27 cze 2010, 08:44
Lokalizacja: Zabierzów

Post autor: endrius233 » 16 paź 2013, 21:31

Trzeba wymontować kołyskę od dołu, żeby wymontować rozrusznik. Zazwyczaj jak samochód stoi to akumulator bardzo szybko się rozładowuje pomimo modułu zarządzającego energią i mogą występować problemy z rozruchem , tak jak koledzy pisali wyżej, charakterystyczne stuknięcie( wybicie bendixa przez automat).

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 09 mar 2015, 18:33

To chyba jakaś plaga bo i mnie spotkał dokładnie ten sam problem <niewiem>
Kontakt: nick + @wp.pl

covacsxxx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 135
Rejestracja: 11 lis 2012, 21:53
Lokalizacja: bialystok

Post autor: covacsxxx » 10 mar 2015, 20:18

Pociesze Cie...ja ostatnio mialem tez awaryjny wjazd do mechanika i wymieniany rozrusznik

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 10 mar 2015, 21:25

Jak to się u Ciebie objawiło kolego? Miałeś błąd: 19510 - Starter Will Not Turn: Jammed or Electrical Malfunction

Ten rozrusznik to jakiś bubel w D3?
Kontakt: nick + @wp.pl

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 10 mar 2015, 21:47

VanDyke pisze:Ten rozrusznik to jakiś bubel w D3?
Raczej nie bubel tylko normalne zużycie się części , biorąc pod uwagę wiek naszych
D3 które dolatują do 10 lat lub je już minęły trzeba brać pod uwagę usterki rozruszników i alternatorów .(pewnie nigdy nie naprawianych)

Awatar użytkownika
maxus56
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 07 lut 2014, 19:40
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: maxus56 » 18 mar 2015, 11:54

Witam ja mam ten sam problem tylko u mnie po kilku przekręceniach stacyjki w końcu odpala a niekiedy jak odpalam to po jakichś 15 sekundach zaczyna kręcić

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 18 mar 2015, 13:26

Po przeczyszczeniu rozrusznika i jego styków (były w złym stanie) oraz wymianie akumulatora, rozrusznik kreci korbą tak jakby miał wyrwać zaraz silnik :p
Kontakt: nick + @wp.pl

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 22 sie 2015, 13:37

No i problem znowu się pojawił. Już dwa razy. W każdym przypadku silnik był nagrzany - po długiej trasie lub po długiej jeździe po mieście z włączoną klimą. Przy próbie uruchomienia słychać stuknięcie i cichy szum trwający 1-2 sekundy. Po upływie 5 minut rozrusznik normalnie kręci. Na zimnym silniku kręci jak szalony.

Zauważyłem, że na rozgrzanym silniku lampki wewnątrz i światła z tyłu lekko pulsują. Po podłączeniu analizatora widma jest tam wyraźna składowa 10Hz. Ten problem nie występuje na zimnym silniku.

Czy te objawy mogą mieć jakiś związek z rozrusznikiem?
Dodam, że w ostatnim miesiącu robiłem raczej krótkie trasy, max 20km w długich korkach co 3 dni i raz 600km.
MMI wskazuje 100% aku.

Czy może tu być problem z masą i kablami zasilającymi alternator/rozrusznik? "Puchną" pod wpływem temperatury?

Na dniach wymieniam alternator i te kable. W niedzielę daje na tacę w intencji sprawnego rozrusznika bo mam nadzieje ze to nie on <jezyk>

Jakieś sugestie?
Kontakt: nick + @wp.pl

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 22 sie 2015, 22:40

Przy nagrzanym kable raczej nie puchną, tylko elementy metalowe rozszerzają się i połączenie galwaniczne jest słabsze, więc opór rośnie i może dlatego jest zbyt mały prąd aby rozrusznik dał radę zakręcić. Posprawdzaj połączenia masy do silnika i przewodów do rozrusznika.
Bądź dobry jak chleb.

pawelwoj
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 54
Rejestracja: 17 sty 2016, 23:08
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: pawelwoj » 19 sie 2016, 12:44

VanDyke pisze:No i problem znowu się pojawił. Już dwa razy. W każdym przypadku silnik był nagrzany - po długiej trasie lub po długiej jeździe po mieście z włączoną klimą. Przy próbie uruchomienia słychać stuknięcie i cichy szum trwający 1-2 sekundy. Po upływie 5 minut rozrusznik normalnie kręci. Na zimnym silniku kręci jak szalony.

Zauważyłem, że na rozgrzanym silniku lampki wewnątrz i światła z tyłu lekko pulsują. Po podłączeniu analizatora widma jest tam wyraźna składowa 10Hz. Ten problem nie występuje na zimnym silniku.

Czy te objawy mogą mieć jakiś związek z rozrusznikiem?
Dodam, że w ostatnim miesiącu robiłem raczej krótkie trasy, max 20km w długich korkach co 3 dni i raz 600km.
MMI wskazuje 100% aku.

Czy może tu być problem z masą i kablami zasilającymi alternator/rozrusznik? "Puchną" pod wpływem temperatury?

Na dniach wymieniam alternator i te kable. W niedzielę daje na tacę w intencji sprawnego rozrusznika bo mam nadzieje ze to nie on <jezyk>

Jakieś sugestie?
VanDyke, odezwij się i podaj namiar na siebie bo jestem ciekaw czy rozwiązałeś problem, moje auto stoi właśnie u mechanika i wymieniają rozrusznik, prywatne wiadomości masz wyłączone a objawy mam dokładnie takie same jak u Ciebie.

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 19 sie 2016, 13:03

Skończyło się wymianą rozrusznika. Od tego momentu nie było już żadnych problemów. Pulsowanie lampek było spowodowane uszkodzonym alternatorem, który dawał na wyjściu prąd zmienny :) Altek również wymieniony.

VanDyke + @wp.pl jakby co ;)

pawelwoj
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 54
Rejestracja: 17 sty 2016, 23:08
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: pawelwoj » 19 sie 2016, 13:08

VanDyke pisze:Skończyło się wymianą rozrusznika. Od tego momentu nie było już żadnych problemów. Pulsowanie lampek było spowodowane uszkodzonym alternatorem, który dawał na wyjściu prąd zmienny :) Altek również wymieniony.

VanDyke + @wp.pl jakby co ;)
Oddawałeś później stary/wyjęty do regeneracji by dowiedzieć się jaka była przyczyna braku kręcenia na rozgrzanym czy odpuściłeś temat ?

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 19 sie 2016, 13:18

Kupiłem regenerowany na podmianę. Nie wiem co było przyczyną. Zostawiłem go u Marka, może on zaglądał do środka. Z zewnątrz był w bardzo dobrym stanie.
Sądząc po problemach innych kolegów z rozrusznikiem prawdopodobnie to może być norma po jakimś tam przebiegu i każdego prędzej czy później czeka niestety wymiana.

pawelwoj
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 54
Rejestracja: 17 sty 2016, 23:08
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: pawelwoj » 20 sie 2016, 14:54

U mnie już wszystko ok, teraz po wymianie kręci jak trzeba.
Używka z allegro 120 zł, sprawdzenie u elektryka 0 zł .
Koszt wymiany 350 zł.
Stary rozrusznik był z 2010 roku o oznaczeniu Valeo C191 151 A z nalepką Made in Poland .
Duży luz na łożysku lub tulejce, dowiem się jak oddam do regeneracji.
Valeo ma w Polsce fabrykę rozruszników ?

piotrekint
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:02
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: piotrekint » 07 wrz 2016, 23:54

Też miałem ten problem.
Rozwiązanie:
- demontaż rozrusznika w warsztacie - 150zł (słabe dojście ale się da)
- regeneracja rozrusznika - 300zł (ja z Gorzowa więc tu mi pomogli http://elektryk-starter.pl )
- odkręcenie i dokładne wyczyszczenie styków przy alternatorze - 0zł
Czas operacyjny 8h.

Wszystko działa bez zacięcia kilka miesięcy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl