Zawsze można też "wymusić" zmianę biegu na skrzyni chyba... u mnie tak reaguje jak jadąc stabilnie w pewnym momencie odpuszczę odrobinę gaz i z powrotem wcisnę ale nie mocniej niż poprzednio.
W ten sposób zmienia bieg nawet poniżej 2000 obr.
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Który tiptronic
To fajnie, że podobnie zmienia biegi. Jutro prawdopodobnie pojadę obejrzeć jedną sztukę, zobaczymy jaka będzie. 4.2 z 4-biegową skrzynią. Wiem, że może nie powinienem tego pisać bo aż może wstyd jak na mechanika i w ogóle, ale zacząłem już nawet oglądać 2.5 tdi. Szczerze mówiąc wcale nie jest to taki strasznie głupi pomysł. Bo zaraz po zakupie można przy okazji rozrządu wymienić wałki, popychacze, pestki i dźwigienki. Robota prosta, a taki komplet kosztuje już od 1200zł plus rozrząd oczywiście. Poza tym te silniki są w miarę bezawaryjne i mają niezłego kopa. Ale nie wiem co ze spalaniem takiego autka. Można go kupić o wiele taniej niż benzynę nawet bez gazu. Jeździł ktoś czymś takim i może coś więcej napisać? Pytam tak z ciekawości, bo raczej i tak zdecyduję się na B+G.
Przyznam że troche nie rozumie Twojego toku myślenia,najpierw piszesz że nie chcesz takiego i takiego silnika bo zmienne fazy rozrządu itd. a za chwile chcesz sie wepchać w chyba jeden z najgorszych możliwych silników
Kilku moich znajomych miało ten silnik,wprawdzie nie w A8, ale każdy z niewyjaśnionych przyczyn zaraz sie tego pozbywał
Mój kuzyn sprzedał passata b5 z tym silnikiem bo nie umiał ze zejść ze spalaniem poniżej 12 l/100km.Moim zdaniem lepiej kupić i doinwestować benzyne


Trzeba zwrócić uwagę że A8 D2 w ogłoszeniach jest coraz mniej
Jak ja kupowałem to na Allegro było między 9-10 stron teraz raptem 3 strony, więc i też nie ma w czym wydziwiać a o dziwo ceny idą w górę. Tak więc czasami człowiek nastawia się na daną konfigurację a niestety musi brać to co jest i wygląda dobrze.

Byłem oglądnąć autko o którym pisałem wcześniej. Pod względem wizualnym środek rewelacja, z zewnątrz trochę kosmetyki trzeba, ale nie jest źle. Przejechałem się i tu zdziwienie, auto było na oryginalnym zawieszeniu a strasznie twarde mi się wydawało. Gdy zaliczałem jakieś dziury lub studzienki, to strasznie to było czuć. No i chyba skrzynia coś zaczyna szwankować, bo przy redukcji z 4 na 3 tiptronikiem czuć było mocne dość szarpnięcie. Na innych biegach już nawet nie sprawdzałem. Jak u was wygląda taka redukcja biegów? Skrzynia 4-biegowa.