[D3 04 3.0TDI ] Huczenie z tyłu samochodu...
[D3 04 3.0TDI ] Huczenie z tyłu samochodu...
Witam. Posiadam a8 3.0 tdi z 2004r. obecnie przebieg 189tys auto posiadam od pól roku.Pare dni temu w drodze do Niemiec nagle zaczeło delikatnie cos (szumiec,buczec) z tyłu pojazdu.zauwazyłem ze ten dzwiek slyszec od 70 km dopiero podkresle też ze wciagu ostatnich miesiecy dużo podrózowałem Polska-Niemcy długie trasy,duże predkosci ...hm... Przypuszczam żę prawdopodobnie dzwiek dobiega z mostu albo z tylnego łozyska hm... i zastanawiam sie jak to sprawdzic...czy moge jezdzic tym samochodem jeszcze przez pewien czas zeby sie calkiem coś nie rozsypało bo dopiero na swieta bede zjezdzal do pl doradzcie mi co tu zrobic..... <niewiem>
Ostatnio zmieniony 23 mar 2015, 22:40 przez Rafał Ck, łącznie zmieniany 1 raz.
łożyska nie zawsze tak sprawdzi, ale ja obstawiam, że to właśnie ono (sam wymieniałem już oba z tyłu). Moje nie miało żadnego luzu, kręciło się dobrze nawet po zdjęciu a po wymianie cichutko. Ogólnie miesiąc tak jeździłem z klepiącym(ponad 2000km) bo D3 ma to do siebie, że wraz ze zmianą ustawień zawieszenia(góra/dół) objawy się zmieniały... raz chuchało coś, raz klepało, raz wyło a czasem nic, raz znikło na prawie tydzień całkiem... nie wiedziałem o co chodzi
Uważam, że zrobisz łożysko i "będzie Pan zadowolony..."
Uważam, że zrobisz łożysko i "będzie Pan zadowolony..."
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Łozyska sa dwubieżniowe więc jak jedna cześc straci smar to druga jeszcze trzyma to w kupie jakiś czas dlatego z luzami jest cięzko,poza tym zawiecha spięta tez utrudnia. W D3 delikatne sa mosty i setki tyś na tym samym oleju tez je niszczy. Ale skoro zależnie od ustawień zawiechy modulacja się zmienia stawiał bym na łozysko.
U mnie były od ustawień zawiechy, nie wiem jak u kolegi.
Jesteś pewien, że łożyska są dwubieżniowe? Rozbierałem oba z tyłu i kurze nie widziałem nic szczególnego, myślę,ze to bym zapamiętał bo jedno rozwalioem przy ściąganiu. No ale nie dam sobie nic za to uciąć, może i są
Jesteś pewien, że łożyska są dwubieżniowe? Rozbierałem oba z tyłu i kurze nie widziałem nic szczególnego, myślę,ze to bym zapamiętał bo jedno rozwalioem przy ściąganiu. No ale nie dam sobie nic za to uciąć, może i są
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Ja twierdzę to samo co kolega wyżej. Łożysko.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Według opisu na łożysku należy wymienić oba na raz. Ja wymieniałem jedno i za dwa tygodnie drugie
Koszt tam był coś koło 300 zł za jedno.
Koszt tam był coś koło 300 zł za jedno.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Koledzy przed wczoraj dopiero umówiłem się z mechanikiem...stwierdził zero luzów w 2 kołach...zdecydowalem się na wymianę najpierw 1 łożyska tylnego prawego...po wyjęciu okazało się jednak ze kwalifikuje się do wymiany...kupiłem 2 szt SKF koszt 600zl. przy wymianie drugiego łożyska rozsypalo się w rękach fachowca <niewiem> Po wymianie tylnych łożysk udałem się na jazdę testowa i zero huczenia rewelacja <hura> Wielkie dzięki koledzy za podpowiedź
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
No u mnie to występuje od 80km/h gdzieś do 140km/h i tylko przy wciśniętym pedale gazu, jak puszczę to cisza a wystarczy musnąć delikatnie w tej prędkości i wycie przy okazji dodam że mam jak by luz w mechanizmie różnicowym takie uderzanie podczas gwałtownego dodania gazu ( rozpędzam auto , hamuje silnikiem 3sek. i dodaje gazu wtedy jest uderzenie ) wrażenie jak by od środka auta a bardziej w tylnej części.raftor pisze:a słyszysz to podczas dawaniu gazu przy hamowaniu silnikiem czy nie ma to znaczenia?