Witam.
W sterowniku silnika mam taki blad:
4698 - function restriction due to received malfunction value
U1113 00 [039]
Moze mi ktos powiedziec co on oznacza?
Probowalem wykasowac blad ale powraca od razu.
Nawet nie odpalajac silnika.
Z tego co sie zorientowalem moge silnik wprowadzic na max okolo 2.5k obrotow
![]() |
![]() |
![]() |
[D4 11 3.0TDI ] Błąd 4698
[D4 11 3.0TDI ] Błąd 4698
Ostatnio zmieniony 22 mar 2015, 17:27 przez gotman25, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Błąd 4698
Ale czy tylko na postoju (to jest na P lub N) osiągasz takie obroty czy również w czasie jazdy max 2.5 tys obrotów i nie kręci się dalej?gotman25 pisze:Witam.
Z tego co sie zorientowalem moge silnik wprowadzic na max okolo 2.5k obrotow
Dziekuje za odpowiedzi.
W odpowiedzi na pytanie Pafnucego. Sprawdzalem tylko na postoju(P) samochod w tej chwili nie jezdzi:) tzn nie powinnien jezdzic.
W odpowiedzi na pytanie vwserwis. Nic nie dokladalem. Na ta chwile mozna powiedziec ze wiecej jest wyjetego.
Krotki opis sytuacji.
Samochod kupilem 3 tyg temu po malej stluczce(zbita lampa, wgieta maska, wystrzelone 2 poduszki pasazera i kierowcy, wywalily tez pasy). Niestety zaraz pod lampa, troche z tylu jest czujnik uderzeniowy. Samochod ma przejechane 70tys km.
Na ta chwile
Jest wlozony nowy sterownik(ECU) poduszek. Nie jest zaprogramowany. Jak samochod bedzie zlozony jade na zaprogramowanie steronika.
Pasy, poduszki sa wyjete z samochodu. Czekam na nowe.
Konsole musialem wyciagnac wiec teoretycznie caly przod jest wyjety.
Podlaczylem spowrotem licznik, MMI, climatronic, wyswietlacz, ale rzeczy takie jak wlacznik swiatel, przelaczniki w konsoli poodlaczane(ASR, Airbag, auto start stop, schowek z wylacznikem poduszki pasazera itp) nie sa podlaczone
Lampy przednie sa wyjete. Rowniez zawieszenie automatyczne nie chcialo dzialac, znalazlem ulamana dzwigienke do regulacji swiatel, odczytu poziomy zawieszenia przy wahaczu - zamowione czekam.
Przyciski przy kierownicy przestaly dzialac po wyjeciu poduszki, nie wiem czy musi byc poduszka zeby dzialaly.
Ok wyglada na to ze najlepiej poskladac wszystko do kupy i wtedy trzeba zaczac patrzec co sie zmienilo i co ma jakis problem.
W odpowiedzi na pytanie Pafnucego. Sprawdzalem tylko na postoju(P) samochod w tej chwili nie jezdzi:) tzn nie powinnien jezdzic.
W odpowiedzi na pytanie vwserwis. Nic nie dokladalem. Na ta chwile mozna powiedziec ze wiecej jest wyjetego.
Krotki opis sytuacji.
Samochod kupilem 3 tyg temu po malej stluczce(zbita lampa, wgieta maska, wystrzelone 2 poduszki pasazera i kierowcy, wywalily tez pasy). Niestety zaraz pod lampa, troche z tylu jest czujnik uderzeniowy. Samochod ma przejechane 70tys km.
Na ta chwile
Jest wlozony nowy sterownik(ECU) poduszek. Nie jest zaprogramowany. Jak samochod bedzie zlozony jade na zaprogramowanie steronika.
Pasy, poduszki sa wyjete z samochodu. Czekam na nowe.
Konsole musialem wyciagnac wiec teoretycznie caly przod jest wyjety.
Podlaczylem spowrotem licznik, MMI, climatronic, wyswietlacz, ale rzeczy takie jak wlacznik swiatel, przelaczniki w konsoli poodlaczane(ASR, Airbag, auto start stop, schowek z wylacznikem poduszki pasazera itp) nie sa podlaczone
Lampy przednie sa wyjete. Rowniez zawieszenie automatyczne nie chcialo dzialac, znalazlem ulamana dzwigienke do regulacji swiatel, odczytu poziomy zawieszenia przy wahaczu - zamowione czekam.
Przyciski przy kierownicy przestaly dzialac po wyjeciu poduszki, nie wiem czy musi byc poduszka zeby dzialaly.
Ok wyglada na to ze najlepiej poskladac wszystko do kupy i wtedy trzeba zaczac patrzec co sie zmienilo i co ma jakis problem.
OK, więc spróbuję Ci odpowiedzieć na Twoje pytanie- Czemu silnik nie wkręca się dalej niż 2.5 tys obrotów. Oczywiście mogę się mylić, ale w D4 tak jest że na postoju tylko tyle się kręci <okioki> Tak samo jest w nowych A6 C7 i innych nowszych silnikach w Audi, że kręcą się max do 2.5 tys na postoju. U mnie np. w D3 kręci się do końca.
A próbowałeś na podniesionym aucie, np na podnośniku? Wydaje mi się, że powinno być OK.
PS.
Wydaje mi się, że widziałem Twoje auto na ebayu parę tygodni temu. Właśnie lewy róg lekko stuknięty, zawieszenie z przodu padło i poduchy wywalone. Ogólnie same obrażenia wcale nie aż takie wielkie jednak jak na A8 będzie trochę zabawy żeby to ogarnąć.
A próbowałeś na podniesionym aucie, np na podnośniku? Wydaje mi się, że powinno być OK.
PS.
Wydaje mi się, że widziałem Twoje auto na ebayu parę tygodni temu. Właśnie lewy róg lekko stuknięty, zawieszenie z przodu padło i poduchy wywalone. Ogólnie same obrażenia wcale nie aż takie wielkie jednak jak na A8 będzie trochę zabawy żeby to ogarnąć.
No to bylo to na ebayu:)
Przod juz ogarniety i pomalowany gotowy.
Teraz zostalo tylko srodek poskladac.
Czekam jeszcze na deske i pasy.
Przod byl opadniety ale jak podpompowalem recznie(VCDS) to sie podniosl i cisnienie trzyma.
Czujnik zawieszenia/pozomu lamp z lewej strony dzwigienka ulamana.
No tez mam d3 w dieslu i mi sie kreci do konca na postoju.
Przod juz ogarniety i pomalowany gotowy.
Teraz zostalo tylko srodek poskladac.
Czekam jeszcze na deske i pasy.
Przod byl opadniety ale jak podpompowalem recznie(VCDS) to sie podniosl i cisnienie trzyma.
Czujnik zawieszenia/pozomu lamp z lewej strony dzwigienka ulamana.
No tez mam d3 w dieslu i mi sie kreci do konca na postoju.