[D2 96 2.8PB/LPG ] Problem z odpaleniem
[D2 96 2.8PB/LPG ] Problem z odpaleniem
Witam wszystkich,
mam problem ze swoją A8 z '96 2.8 mianowicie nie chce odpalić. Dźwięk rozrusznika podczas kręcenia jest taki jakby tłoków nie było. Doszły mnie słuchy że skrzynia tiptronic ma czujnik poziomu oleju i gdy spadnie poniżej skali to przestaje działać skrzynia ma to niby zapobiec poważniejszym usterkom i teraz takie pytanie pewnie dla większości forumowiczów głupie ale proszę o wyrozumiałość bo ja z mechaniki to zielony jestem silnik ma taki czujnik? jest to możliwe że wiadomość którą dostałem nt czujnika skrzyni jest prawdziwa? Co ciekawe dzisiaj o 7.00 był u mnie rzeczoznawca z PZU (młoda pani wjechała mi w tył na parkingu, kilka rys) i podczas oględzin musiałem trochę wyjechać z parkingu a później zaparkowałem normalnie a po godz 13 gdy wyruszałem do pracy samochód odmówił posłuszeństwa. Nie świeci się żadna kontrolka czy też błąd. Z góry dziękuje za pomoc i jeżeli już taki lub podobny temat się pojawił to przepraszam. Pozdrawiam
mam problem ze swoją A8 z '96 2.8 mianowicie nie chce odpalić. Dźwięk rozrusznika podczas kręcenia jest taki jakby tłoków nie było. Doszły mnie słuchy że skrzynia tiptronic ma czujnik poziomu oleju i gdy spadnie poniżej skali to przestaje działać skrzynia ma to niby zapobiec poważniejszym usterkom i teraz takie pytanie pewnie dla większości forumowiczów głupie ale proszę o wyrozumiałość bo ja z mechaniki to zielony jestem silnik ma taki czujnik? jest to możliwe że wiadomość którą dostałem nt czujnika skrzyni jest prawdziwa? Co ciekawe dzisiaj o 7.00 był u mnie rzeczoznawca z PZU (młoda pani wjechała mi w tył na parkingu, kilka rys) i podczas oględzin musiałem trochę wyjechać z parkingu a później zaparkowałem normalnie a po godz 13 gdy wyruszałem do pracy samochód odmówił posłuszeństwa. Nie świeci się żadna kontrolka czy też błąd. Z góry dziękuje za pomoc i jeżeli już taki lub podobny temat się pojawił to przepraszam. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 mar 2015, 06:47 przez damiandg, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak działa on na takiej zasadzie że wydajesz potem 5 tyś złdamiandg pisze: Doszły mnie słuchy że skrzynia tiptronic ma czujnik poziomu oleju i gdy spadnie poniżej skali to przestaje działać skrzynia ma to niby zapobiec poważniejszym usterkom
Nie rozumie. Możesz kolegę poprosić by wytłumaczył tą diagnozę.damiandg pisze:Finał usterki był taki że było za mało oleju w silniku i popychacze przepuszczały kompresje.
Kumpel wytłumaczył mi to w ten sposób że przez popychacze przepływa olej a że okazało się że mam wyciek to oleju było za mało i tam do popychaczy nie docierał przez co w jakiś sposób przepuszczały kompresje i faktycznie podczas kręcenia rozrusznikiem było słychać jakby nie było żadnego oporu ze strony tłoków. Dolał oleju i samochód odpala na "tyk". Napomniał że popychacz otwiera się dzięki krzywce na wałku rozrządu a brak oleju opóźniał zamknięcie dlatego kompresja uciekała.
Tak właśnie było.Apophis pisze:Żeby tak było silnik musial by mieć stan oleju na granicy zatarcia.
DODANO:
Tak się składa kolego złoty że kumpel wykonał czynności zgodnie ze swoją diagnozą i samochód jeździ. Powiem więcej, ziomek miał na warsztacie wszystkie silniki ze stajni A8 i mówił że to jest problem silników 2.8 i 4.2. To nie jest "Heniek" z garażu który ma przedział na wierzchu tylko to jest facet który siedzi pod maską od dziecka i jak mam być szczery to wierzę w jego zdolności i w to co mówi zwłaszcza że znamy się od bardzo dawna. Pozdrawiampepi pisze:matko wam to się wszystko da wmówić
jeszcze zmień powietrze z zimowego na letnie
Ostatnio zmieniony 25 mar 2015, 14:36 przez damiandg, łącznie zmieniany 1 raz.
Ponieważ te silniki mają są luźno dopasowane i brak oleju zmniejsza kompresję i auto nie odpala. Szczeliny między tulejami i pierścieniami są tak duże że próba odpalenia jest niemożliwa bez oleju. Jeśli jest olej uszczelnia wszystko i wtedy auto odpala.
Kolega z forum miał taki przypadek luźnego dopasowania
Po zalaniu oleju te elementy wracają na miejsce
Kolega z forum miał taki przypadek luźnego dopasowania
Po zalaniu oleju te elementy wracają na miejsce
Ostatnio zmieniony 25 mar 2015, 16:41 przez ernesto, łącznie zmieniany 2 razy.
No przecie że tak. Nigdy nie słyszałem żeby brak oleju blokował odpalenia silnika. No chyba że czujnik zablokuje elektronicznie co by sie nie zatarł ale to inna bajka.pepi pisze:edno mogę stwierdzić że auta nawet bez oleju zapalają i jakiś czas pracują
Erni mowisz o silniku typu złom co ma już dośc zycia.