Chciałem sprawdzić bezpiecznik ale nawet nie wiemy który bo są nie opisane
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 97 4.2PB/LPG ] [Rozwiązany]Nie działa dmuchawa.
- Lechu
- Super Klubowicz

- Posty: 1139
- Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
- Lokalizacja: wielkopolska
[D2 97 4.2PB/LPG ] [Rozwiązany]Nie działa dmuchawa.
Przestała działać dmuchawa nawiewu. Tak po prostu się nie załącza. Panel klimatronika działa pokazuje wszystko poziom nawiewu itp. Nawet z czasem zwiększył prędkość wentylatora, czyli czujniki mierzą ciepło w kabinie (AUTO). Słychać że klimatyzacja się załącza, ale nic nie dmucha.
Chciałem sprawdzić bezpiecznik ale nawet nie wiemy który bo są nie opisane
Chciałem sprawdzić bezpiecznik ale nawet nie wiemy który bo są nie opisane
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2015, 14:39 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
ernesto
Czy były z nim problemy ? Terkotanie, głośna praca, piszczenie, uderzanie o obudowę ?
Zdejmij środkową osłonę nad nim. Wypnij zasilenie. Sprawdź czy pojawia się napięcie na kostce. Jeśli tak oznacza to że wiatrak uległ uszkodzeniu. Jeśli nie. Przerwa w obwodzie prądowym, jerzyk oporowy, uszkodzenie sterowania nawiewem w klimatroniku.
Daj znać czy jest napięcie czy nie.
Zdejmij środkową osłonę nad nim. Wypnij zasilenie. Sprawdź czy pojawia się napięcie na kostce. Jeśli tak oznacza to że wiatrak uległ uszkodzeniu. Jeśli nie. Przerwa w obwodzie prądowym, jerzyk oporowy, uszkodzenie sterowania nawiewem w klimatroniku.
Daj znać czy jest napięcie czy nie.
-
ernesto
-
ernesto
Napięcie 12V dochodzi od jerzyka czyli jesteśmy w połowie drogi.
Aha jeszcze jedno. Sprawdzić jeżyk można w ten sposób że jak podepniesz żarówkę i będziesz zwiększał obroty na klimatroniku to żarówka powinna świecić coraz mocniej. Czyli na 1 będzie słabo a w miarę zwiększania będzie się rozjaśniać.
Podepnij 12V pod wiatrak i zobacz czy odpali. Nawet z akumulatora lub prostownika, daje wystarczający prąd by wiatrak zakręcił.
Jeśli wiatrak odpali to znaczy że jerzyk nie daje wystarczająco dobrego prądu. 12V ma ale prąd jest zbyt słaby.
Jesli nie odpali to znaczy że wiatrak padł.
Aha jeszcze jedno. Sprawdzić jeżyk można w ten sposób że jak podepniesz żarówkę i będziesz zwiększał obroty na klimatroniku to żarówka powinna świecić coraz mocniej. Czyli na 1 będzie słabo a w miarę zwiększania będzie się rozjaśniać.
Podepnij 12V pod wiatrak i zobacz czy odpali. Nawet z akumulatora lub prostownika, daje wystarczający prąd by wiatrak zakręcił.
Jeśli wiatrak odpali to znaczy że jerzyk nie daje wystarczająco dobrego prądu. 12V ma ale prąd jest zbyt słaby.
Jesli nie odpali to znaczy że wiatrak padł.
- Lechu
- Super Klubowicz

- Posty: 1139
- Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
- Lokalizacja: wielkopolska
Podłączone 12V od AKU i wiatrak się zakręci, ale bardzo ciężko i wyje/warczy. Nie jest w stanie się rozpędzić.
Kabel iskrzy chyba duży opór ma wiatrak.
Minus jest oporem na jeżyku ??
Kabel iskrzy chyba duży opór ma wiatrak.
Minus jest oporem na jeżyku ??
Ostatnio zmieniony 30 mar 2015, 13:33 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
ernesto
-
Gość
-
ernesto






