Witam. A8 D3 benzynka 4,2. W VAGu wywala mi błąd wentylatora chłodnicy: 4784, Status: 64, Opis: P1900 Sterowanie wentylatora chłodnicy 2 przerwa/zwarcie z masą, Brak sygnalu/komunikacji.
Potrzebuję następujących informacji:
1. Czy wentylatory chłodnicy załączają się jednocześnie (oba), czy też najpierw jeden później drugi?
2. Jeśli załączają się sekwencyjnie, to który pierwszy a który drugi (jeden jest zamocowany wyżej, drugi niżej)?
3. Jeśli istnieją (a podejrzewam, że tak), to gdzie znajdują się przekaźniki załączające zasilanie wentylatorów.
Z góry serdeczne dzięki za pomoc.
[A8 D3] Pzekaźnik wentylatora chłodnicy.
[A8 D3] Pzekaźnik wentylatora chłodnicy.
Bądź dobry jak chleb.
Witam.
Jest ro częsty błąd niestety w grupie VW. Nie napisałeś czy jest to błąd statyczny czy da się go skasować (jeśli sporadyczny to niestety kończy się wentylator, jeśli statyczny to jest jeszcze nadzieja, że gdzieś instalacja trafiona). Co do pytań to aby na nie odpowiedzieć potrzebowałbym VIN (korzystam z Elsa'y). Nie jestem w tej chwili pewien ale wydaje mi się, że sterowanie jest tam już cyfrowe. Jeśli wciąż potrzebujesz info to podeślij mi VIN na maila.
Pozdrawiam,
Jest ro częsty błąd niestety w grupie VW. Nie napisałeś czy jest to błąd statyczny czy da się go skasować (jeśli sporadyczny to niestety kończy się wentylator, jeśli statyczny to jest jeszcze nadzieja, że gdzieś instalacja trafiona). Co do pytań to aby na nie odpowiedzieć potrzebowałbym VIN (korzystam z Elsa'y). Nie jestem w tej chwili pewien ale wydaje mi się, że sterowanie jest tam już cyfrowe. Jeśli wciąż potrzebujesz info to podeślij mi VIN na maila.
Pozdrawiam,
Podłączałem inny wentylator w to miejsce i także nie ruszył, więc zostaje albo przekaźnik albo jakieś inne g. Bezpieczników nie znalazłem, a z tego co widziałem, to faktycznie, w samym wentylatorze siedzi sporo elektroniki. Co gorsza, słabe jest dojście do przewodów drugiego wentylatora, bo zamieniłbym je miejscami i sprawdził, a tak trzeba przód rozbierać. Błąd jest stały i nie wykasowuje się, niestety. Wiązki są raczej dobre, więc nie wiem o co biega.
[ Dodano: 2010-07-13, 19:09 ]
Witajcie. ponawiam prośbę o pytania:
1. Czy wentylatory chłodnicy załączają się jednocześnie (oba), czy też najpierw jeden później drugi?
2. Jeśli załączają się sekwencyjnie, to który pierwszy a który drugi (jeden jest zamocowany wyżej, drugi niżej)?
Czy ktoś może to sprawdzić? Wystarczy włączyć autko i poczekać. Z góry serdeczne dzięki.
[ Dodano: 2016-07-17, 11:32 ]
Aktualizacja tematu. Okazuje się, że wentylator z prawej ma oznaczenie nr 1 a ten po lewej nr 2. 1-ka pracuje bez zarzutu, a 2-ka niestety ma błąd "przerwa w obwodzie/zwarcie do masy". Po badaniu organoleptycznym wyszło, że we wtyczce nie ma zasilania +12V (czerwony przewód z białym paskiem). Teraz pytanie - dokąd idzie ten przewód? Przewód wchodzi do kabiny i domyślam się, że leci aż do akumulatora. Może ktoś ma schematy elektryczne, na których jest opisane zasilanie wentylatorów? Przewód jest dość gruby więc bocznikowanie od pierwszego wentylatora odpada. Jeśli nie znajdę, skąd wychodzi, to z którego miejsca mógłbym podciągnąć mu zasilanie (najwygodniej byłoby z komory silnika). Co proponujecie?
[ Dodano: 2010-07-13, 19:09 ]
Witajcie. ponawiam prośbę o pytania:
1. Czy wentylatory chłodnicy załączają się jednocześnie (oba), czy też najpierw jeden później drugi?
2. Jeśli załączają się sekwencyjnie, to który pierwszy a który drugi (jeden jest zamocowany wyżej, drugi niżej)?
Czy ktoś może to sprawdzić? Wystarczy włączyć autko i poczekać. Z góry serdeczne dzięki.
[ Dodano: 2016-07-17, 11:32 ]
Aktualizacja tematu. Okazuje się, że wentylator z prawej ma oznaczenie nr 1 a ten po lewej nr 2. 1-ka pracuje bez zarzutu, a 2-ka niestety ma błąd "przerwa w obwodzie/zwarcie do masy". Po badaniu organoleptycznym wyszło, że we wtyczce nie ma zasilania +12V (czerwony przewód z białym paskiem). Teraz pytanie - dokąd idzie ten przewód? Przewód wchodzi do kabiny i domyślam się, że leci aż do akumulatora. Może ktoś ma schematy elektryczne, na których jest opisane zasilanie wentylatorów? Przewód jest dość gruby więc bocznikowanie od pierwszego wentylatora odpada. Jeśli nie znajdę, skąd wychodzi, to z którego miejsca mógłbym podciągnąć mu zasilanie (najwygodniej byłoby z komory silnika). Co proponujecie?
Bądź dobry jak chleb.