[D2 96 4.2PB/LPG ] Instalacja BRC i spalanie
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Wystarczyło zatankować do pełna i przeliczyć ile przejechałeś na tym co weszło do zbiornika .rafik2204 pisze:witajcie
dwa tygodnie temu bułem nad możem i jechałem stylęm jak wszyscy bez szarżowania i bardzo sie miło zdziwiłem jak wróciłem do domu to na komputerze srednie spalanie wyszło mi 8,8L/100km. trasa ok 500km. srednia prędkośc jazdy między 90 a 130km/h
czy to możliwe czy komputer oszukuję???
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Ja tak właśnie robię jak chcę sprawdzić spalanie. Robię to kilka razy w roku. Daje to mi obraz czy coś się dziej z sercem mojego auta. Mimo to że mam Vaga. Wiadomo że jeśli spalanie wzrasta to coś jest nie tak. Nie jest to miarodajne ale takie mam zboczenie jak robię dłuższe trasy. Robię to tak dla własnej satysfakcji.
Dążenie do doskonałości.
Nie jest niczym dziwnym i nadzwyczajnym w naszych autach, że jadąc w trasie spokojnie, od czasu do czasu wyprzedzając po kilka tirów na raz, to spalanie spada bliżej 10 litrów.
Moja smoczyca w mieście nie odbiega od większości aut opisywanych na tym forum - spalanie 20-23 litry w mieście. Ostatnia trasa jaką zrobiłem to ponad 300 km i FIS pokazywał spalanie średnie na poziomie 10,5 l PB - realne spalanie gazu wyniosło dokładnie 2 litry więcej - 12,5 l/100km - i to mnie baaardzo ucieszyło.
Stara zasada jak już to ciężkie ciało wprawi się w ruch to się kula i gdy nie będziemy wyciskać z niego siódmych potów to zadowoli się małą ilością paliwa.
Ale z drugiej strony kto kupuje A8 4,2l żeby oszczędzać he he ;-)
Moja smoczyca w mieście nie odbiega od większości aut opisywanych na tym forum - spalanie 20-23 litry w mieście. Ostatnia trasa jaką zrobiłem to ponad 300 km i FIS pokazywał spalanie średnie na poziomie 10,5 l PB - realne spalanie gazu wyniosło dokładnie 2 litry więcej - 12,5 l/100km - i to mnie baaardzo ucieszyło.
Stara zasada jak już to ciężkie ciało wprawi się w ruch to się kula i gdy nie będziemy wyciskać z niego siódmych potów to zadowoli się małą ilością paliwa.
Ale z drugiej strony kto kupuje A8 4,2l żeby oszczędzać he he ;-)
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Ja mam instalację BRC półroczną na dwóch parownikach. Założona u bardzo dobrego gazownika,przed warsztatem przeważnie czekają w kolejce lepsiejsze auta z dużymi pojemnościami silników.
Instalacja sprawuje się świetnie, nie ma żadnych problemów,czy Pb czy LPG przyspiesza tak samo.
Spalanie LPG trasa 13 - 16 w zależności jak jadę a w mieście 20-22. Poniżej 13 na trasie nie da się zejść praktycznie, co bym nie robił (niewielka prędkość hamowanie tipem itp) i w mieście poniżej 20 też nie opcji. Ale myślę, że jak bym się postarał to i 25 by wychlała w mieście :mrgreen: Mam też citoena XM 2.0 w gazie i w mieście pali 17 więc uważam że te 20-22 jak na 4.2 to niewiele stosunkowo. :-)
Instalacja sprawuje się świetnie, nie ma żadnych problemów,czy Pb czy LPG przyspiesza tak samo.
Spalanie LPG trasa 13 - 16 w zależności jak jadę a w mieście 20-22. Poniżej 13 na trasie nie da się zejść praktycznie, co bym nie robił (niewielka prędkość hamowanie tipem itp) i w mieście poniżej 20 też nie opcji. Ale myślę, że jak bym się postarał to i 25 by wychlała w mieście :mrgreen: Mam też citoena XM 2.0 w gazie i w mieście pali 17 więc uważam że te 20-22 jak na 4.2 to niewiele stosunkowo. :-)
hej Panowie
Witam Wszystkich.
Mój mały smoczek :wpale: przy normalnej jeździe, raczej powiem spokojnej spalał mi między 11-13 PB, tankowanie do pełna nię żaden FIS. W większości to była trasa, ale i miasto też, mieszkam w okolicach Warszawy w więc taki wynik to jest chyba rewelacja. Teraz mam LPG na STAG-u i spalanie wynosi w okolicach 13-15, tak więc jestem bardzo zadowolony. Nie długo pomykam na Chorwację tak więc zobaczę jakie wyniki będę miał w samej trasie.
Mój mały smoczek :wpale: przy normalnej jeździe, raczej powiem spokojnej spalał mi między 11-13 PB, tankowanie do pełna nię żaden FIS. W większości to była trasa, ale i miasto też, mieszkam w okolicach Warszawy w więc taki wynik to jest chyba rewelacja. Teraz mam LPG na STAG-u i spalanie wynosi w okolicach 13-15, tak więc jestem bardzo zadowolony. Nie długo pomykam na Chorwację tak więc zobaczę jakie wyniki będę miał w samej trasie.
A po to, że samo posiadanie instalacji LPG jest już wielką oszczędnością.rafik2204 pisze:to po co ci gaz w aucie :-PSERGIO pisze:Ale z drugiej strony kto kupuje A8 4,2l żeby oszczędzać he he
Nie kupiłem A8 ażeby bić rekordy minimalnego spalania i w trakcie jazdy modlić się, aby FIS pokazał mniej, mniej, mniej.
Gaz też nie założyłem od razu po kupnie auta, lecz dopiero po wielu namowach kolegów. Nigdy nie byłem zwolennikiem LPG i przez wiele lat po jednym nieudanym podejściu, gdzie założyłem do auta gaz, posiadałem auta z silnikiem diesla.
W końcu dałem się namówić i nie żałuję, ponieważ osiągi zostają na tym samym poziomie jednak koszta o połowę niższe, więc po co przepłacać, a awaryjność instalacji gazowych nowej generacji jest stosunkowo niewielka - przynajmniej ja nie miałem od 1,5 roku żadnych większych przygód.
Jeśli chodzi o instalację wiele się zmieniło przez te kilka lat - na szczęście na lepsze.
to był tylko żart...mam nadzieje ze nie wzieles tego do siebie.... :-P
ja tez myslałem zeby załozyć gaz ale ja zadko uzytkuje swoje A8... najczęsciej weekendy gdyż w tygodniu jezdze busem... wieć nie opłaca mi sie zakładać gaz.
od grudnia zrobiłem 7 tyś km to ok 1000mieś i to raczej w trasie, doszedłem do wniosku ze nie opłaca mi sie zakładać gazu.
ja tez myslałem zeby załozyć gaz ale ja zadko uzytkuje swoje A8... najczęsciej weekendy gdyż w tygodniu jezdze busem... wieć nie opłaca mi sie zakładać gaz.
od grudnia zrobiłem 7 tyś km to ok 1000mieś i to raczej w trasie, doszedłem do wniosku ze nie opłaca mi sie zakładać gazu.
rafik2204 pisze:witajcie
dwa tygodnie temu bułem nad możem i jechałem stylęm jak wszyscy bez szarżowania i bardzo sie miło zdziwiłem jak wróciłem do domu to na komputerze srednie spalanie wyszło mi 8,8L/100km. trasa ok 500km. srednia prędkośc jazdy między 90 a 130km/h
czy to możliwe czy komputer oszukuję???
hahahahaha, no teraz to się poczułem jak na forum burakowozów czyli Passatów, zaraz się okaże, że 6.4 l, potem ktos przebije swoim 4.95 l itd.
kiedyś miałem zablokowaną przepustnicę i pare innych błędów w VAG-u wyszło i FIS przy ciężkiej jeździe miejskiej pokazywał mi 11 l, ale na stacji oczywiście wyszło 22 l..... (S8)
także kolego zacznij od VAG-a, czy komputer "zlicza" wszystkie parametry, inaczej możesz się czuć szczęśliwy, tylko po co sie oszukiwać?
jak to było? "Vorsprung durch Technik" ?
He he , Panowie jak to jest
Mi przy normalnej jeździe na trasie spala 13,5 litra gazu w prętkościach nie przekraczając 130km/h , niech ktoś mi pokaże jak samochód 4 litry może palić 8,8 litra na 100km ??
Nawet z wyłączoną klimą i bez świateł to nie jest osiągalne bo wychodzi mi 12,5 litra
Może ja nie umię jeździć ?? nauczy mnie ktoś ??
Mi przy normalnej jeździe na trasie spala 13,5 litra gazu w prętkościach nie przekraczając 130km/h , niech ktoś mi pokaże jak samochód 4 litry może palić 8,8 litra na 100km ??
Nawet z wyłączoną klimą i bez świateł to nie jest osiągalne bo wychodzi mi 12,5 litra
Może ja nie umię jeździć ?? nauczy mnie ktoś ??
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
... zgodzę się z przedmówcą i tak samo jak on do GAZu w aucie podchodziłem sceptycznie (uważałem jedynie ,że gaz jest w kuchenkach i zapalniczkach :mrgreen: ). Jako stary dieslowiec przekładałem technikę i komfort jazdy na ropie ponad wszystko do czasu gdy ojcu rozpadł się 2.5 V6 w C5 więc nie było innej alternatywy kupna A8 jak tylko 4.2 w gazie i nie żałuje :diabel: Gaz BRC z butlą 90L założyłem pół roku po zakupie jedyną rzeczą którą wtedy żałowałem to ,że zrobiłem instalkę tak późno :-/SERGIO pisze:A po to, że samo posiadanie instalacji LPG jest już wielką oszczędnością.rafik2204 pisze:to po co ci gaz w aucie :-PSERGIO pisze:Ale z drugiej strony kto kupuje A8 4,2l żeby oszczędzać he he
Nie kupiłem A8 ażeby bić rekordy minimalnego spalania i w trakcie jazdy modlić się, aby FIS pokazał mniej, mniej, mniej.
Gaz też nie założyłem od razu po kupnie auta, lecz dopiero po wielu namowach kolegów. Nigdy nie byłem zwolennikiem LPG i przez wiele lat po jednym nieudanym podejściu, gdzie założyłem do auta gaz, posiadałem auta z silnikiem diesla.
W końcu dałem się namówić i nie żałuję, ponieważ osiągi zostają na tym samym poziomie jednak koszta o połowę niższe, więc po co przepłacać, a awaryjność instalacji gazowych nowej generacji jest stosunkowo niewielka - przynajmniej ja nie miałem od 1,5 roku żadnych większych przygód.
Jeśli chodzi o instalację wiele się zmieniło przez te kilka lat - na szczęście na lepsze.
p.s: Pb - ok. 22L/100km miasto, trasa ok. 12L/100km | Gaz ok. 26L/100km miasto, trasa 15L/100km ... na trasie tempomat zapięty na 140km/h + wyprzedzanie z kickiem :!:
p.s: Jestem pełen podziwu jak na motostat.pl ludzie w A8 mają średnie spalanie na gazie w mieście 13L/100km szok :!:
Audi A8 4.2Q
Audi 80 1.8 CC moja EX !
Audi A6 V6 2.5 TDi
Audi 100 2.5 TDI - moja EX !
http://eurowroc.com/akp/logo/logo2.jpg
Audi 80 1.8 CC moja EX !
Audi A6 V6 2.5 TDi
Audi 100 2.5 TDI - moja EX !
http://eurowroc.com/akp/logo/logo2.jpg
U mnie średnio wychodzi zawsze 2l gazu więcej niż pokazuje FIS (z tym że zawsze po tankowaniu kasuję komputer, wtedy tak wychodzi)
Tak jak pisałem wcześniej litr w tą czy litr w tą kogo to obchodzi przecież wrażenia z jazdy A8 są bezcenne.
Wielu ludzi chciałoby jeździć A8 jednak kupić auto to 1/4 wydatku, to auto trzeba jeszcze utrzymać, a to mało nie kosztuje do tego zalać PB, gaz. Uważam, że kto kupuje używane A8 (auta te nie należą do nie awaryjnych) musi być fascynatem marki i godzi się na to, że do A8 wszystko kosztuje X 2 bo to A8 np. zamiennik wkładu lustra do A8 kosztuje 69 zł, taki sam wkład do A3 kosztuje 34 zł - dlaczego jest tańszy skoro to samo lustro i rozmiar.
Ja szukam wkładu do S8 i zamiennika nie mogę dostać a ori Audi 1152 zł - rozbój :-(
Tak jak pisałem wcześniej litr w tą czy litr w tą kogo to obchodzi przecież wrażenia z jazdy A8 są bezcenne.
Wielu ludzi chciałoby jeździć A8 jednak kupić auto to 1/4 wydatku, to auto trzeba jeszcze utrzymać, a to mało nie kosztuje do tego zalać PB, gaz. Uważam, że kto kupuje używane A8 (auta te nie należą do nie awaryjnych) musi być fascynatem marki i godzi się na to, że do A8 wszystko kosztuje X 2 bo to A8 np. zamiennik wkładu lustra do A8 kosztuje 69 zł, taki sam wkład do A3 kosztuje 34 zł - dlaczego jest tańszy skoro to samo lustro i rozmiar.
Ja szukam wkładu do S8 i zamiennika nie mogę dostać a ori Audi 1152 zł - rozbój :-(