![]() |
![]() |
[D2 preFL ALL ] 5HP24 problem z konwerterem
[D2 preFL ALL ] 5HP24 problem z konwerterem
Słuchajcie, miałem szarpania w skrzyni przy zmianach wysokich biegów. Sam lockup dzialal przyzwoicie przy dodawaniu gazu i puszczaniu obroty spadaly i podnosily sie max o 200 obrotow. Zmieniłem olej dwukrotnie (statyczna wymiana dwukrotna). Po wymianach szarpania przy zmianach biegów ustały ale mam problemy z lockupem. Przy zapinaniu z 3 na 4 potrafi szarpnąć i zakołysac autem. Przy niskich obciążeniach skrzynia sprawia wrazenie jak by nie mogla zdecydowac sie ktory bieg wrzucic (podbija obroty, potem spadaja potem znow podbija znow spadają). Jak zmienię obciążenie (zdejmę nogę z gazu lub dodam gazu) to to podbijanie obrotów ustępuje, skrzynia zapnie bieg i dalej jedzie się całkiem w porządku.
Nie wiem co teraz zrobic, bo nie jestem pewien tego konwertera. Rwanie skrzyni to mega uciążliwa robota więc chciałbym się upewnić że to na 100% konwerter. Macie jakieś rady jak to sprawdzić za pomocą Vaga, ewentualnie innych testów? Jak skrzynia będzie do wymiany to ją całą wyrwę i zrobię ale nie chcę sobie zrobić roboty jeśli nie jestem pewien przyczyny.
Nie wiem co teraz zrobic, bo nie jestem pewien tego konwertera. Rwanie skrzyni to mega uciążliwa robota więc chciałbym się upewnić że to na 100% konwerter. Macie jakieś rady jak to sprawdzić za pomocą Vaga, ewentualnie innych testów? Jak skrzynia będzie do wymiany to ją całą wyrwę i zrobię ale nie chcę sobie zrobić roboty jeśli nie jestem pewien przyczyny.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
grupa pomiarowa chyba 7, obserwuj parametr lock up i converter slip. nie pamiętam które to pola. converter slip przy lock-up "regulation" nie powienien przekraczać 200 przy przyspieszaniu, powyżej 110km/h "regulation" zmieni się na "closed" i wtedy ma nie przekraczać 20-30 obrotów.
jak przekracza gdziekolwiek konwerter złom.
jak przekracza gdziekolwiek konwerter złom.
Elektronika samochodowa.
Wielkie dzięki. Jeszcze jedno pytanie
Czy mogę sprawdzić w jakiś sposób VAGiem ciśnienie oleju w skrzyni bo mam wrażenie że wszystkie moje problemy to za niskie ciśnienie. Wiesz który to blok i która pozycja i jakie wartosci powinny byc?
Czy mogę sprawdzić w jakiś sposób VAGiem ciśnienie oleju w skrzyni bo mam wrażenie że wszystkie moje problemy to za niskie ciśnienie. Wiesz który to blok i która pozycja i jakie wartosci powinny byc?
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
No dobra, bezpośrednio nie ma ale jest ten zawór regulujący cisnienie i widać w Vagu sporo informacji:
- w bloku 6, pozycja 1 ustawienie zaworka, pozycja 2 i 3 prądy na tym zaworku (czemu az dwa?)
- w bloku 7 pozycja 2 prąd na tym zaworku.
Tylko jakich wartości tam się spodziewać żeby ocenić czy ciśnienie jest problemem czy nie? Nigdzie tego znaleźć nie mogę a bardzo by mi się to przydało. Może ktoś komu wszystko dobrze działa będzie łaskawy mi to zlogować?
- w bloku 6, pozycja 1 ustawienie zaworka, pozycja 2 i 3 prądy na tym zaworku (czemu az dwa?)
- w bloku 7 pozycja 2 prąd na tym zaworku.
Tylko jakich wartości tam się spodziewać żeby ocenić czy ciśnienie jest problemem czy nie? Nigdzie tego znaleźć nie mogę a bardzo by mi się to przydało. Może ktoś komu wszystko dobrze działa będzie łaskawy mi to zlogować?
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Dobra, więc z diagnozy i logów dynamicznych Vagiem wychodzi że mam pokaszaniony konwerter. Nie trzyma jak należy i szarpie przy zapinaniu lockupa. Teraz prośba do Was o radę.
Mogę cały konwerter wymienić na pewną używkę, mogę też dać swój do regeneracji na nowo, tak czy siak temat opanuję. Pytanie jest takie, czy według Was warto skrzynię oddać do przeglądu przy okazji demontażu? Szczerze mówiąc nieco boje się ją zawozic do midparts, bo mi kurde wymienią tam gratów za kilka tysi zeby na tym zarobić (byc może zupełnie niepotrzebnie). Z drugiej strony wywalać skrzynie jeszcze raz jeśli się okaże że to nie tylko konwerter powoduje szarpania (ale jestem tego na 95% pewny) to dość słaba perspektywa. Jak byście zrobili na moim miejscu?
Mogę cały konwerter wymienić na pewną używkę, mogę też dać swój do regeneracji na nowo, tak czy siak temat opanuję. Pytanie jest takie, czy według Was warto skrzynię oddać do przeglądu przy okazji demontażu? Szczerze mówiąc nieco boje się ją zawozic do midparts, bo mi kurde wymienią tam gratów za kilka tysi zeby na tym zarobić (byc może zupełnie niepotrzebnie). Z drugiej strony wywalać skrzynie jeszcze raz jeśli się okaże że to nie tylko konwerter powoduje szarpania (ale jestem tego na 95% pewny) to dość słaba perspektywa. Jak byście zrobili na moim miejscu?
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Jestem przeciwnikiem robienia roboty kilka razy, tym bardziej takiej jak wywalanie tej krowy z auta (naprawdę ten kto tego nie robił wcześniej nawet niech nie probuje się dowiedzieć ile to zachodu).
Do tej pory przelałem przez ta skrzynię 2 razy olej (na wymianie statycznej). Nie zmieniłem jeszcze filtra bo mam filtr z ASO którego szkoda mi na kolejną próbe i kolejna wymianę która nie przyniesie efektu (a wtedy przy ewentualnym remoncie ten filtr i tak na smieci pojcie). Zrobię więc tak, że kupię filtr z uszczelką z zamiennika i zrobię ostatnią wymianę oleju (statyczną). Jeśli to nie pomoże, to podejme decyzję o dalszej walce (byc może zdjęcie same miski olejowej rozwiaze juz moje watpliwosci)
Do tej pory przelałem przez ta skrzynię 2 razy olej (na wymianie statycznej). Nie zmieniłem jeszcze filtra bo mam filtr z ASO którego szkoda mi na kolejną próbe i kolejna wymianę która nie przyniesie efektu (a wtedy przy ewentualnym remoncie ten filtr i tak na smieci pojcie). Zrobię więc tak, że kupię filtr z uszczelką z zamiennika i zrobię ostatnią wymianę oleju (statyczną). Jeśli to nie pomoże, to podejme decyzję o dalszej walce (byc może zdjęcie same miski olejowej rozwiaze juz moje watpliwosci)
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"