Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI ] Problem z elekryczną klapą bagażnika

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

[D3 03 4.2MPI ] Problem z elekryczną klapą bagażnika

Post autor: paweldzwo » 22 kwie 2015, 10:37

Witam serdecznie, zależy mi na szybkiej odpowiedzi jeśli jest na to szansa bo dziś jestem umówiony na odebranie siłowników i nie chciałbym wydawać niepotrzebnie kasy.

Mianowicie problem z klapą wygląda następująco. Trzeba jej delikatnie pomóc zarówno z zamykaniem jak i otwieraniem. Przy otwieraniu prawa strona widać że podnosi się lekko tak jakby chciała iść do góry ale lewa wogóle się nie podnosi ale wystarczy delikatnie pomóc z lewej i wtedy klapa idzie pięknie sama do góry.

Jeśli chodzi o opuszczanie to po wciśnięciu wygląda to tak jakb klapa klapa nie miała siły na zamknięcie, ogólnie klapa otwieranie się na trochę ponad 90 stopni , zauważyłem że jeśli delikatnie przymknę klapę tak żeby była otwarta przynajmniej na równe 90stopni, czyli powiedzmy pomoc w granicach 2cm to klapa dalej idealnie się sama zamyka.

Reasumując wszystko wszystkie gwiazdy na niebie wskazywałby że to siłownik w pierwszym przypadku nie ma siły wypchnąć klapę a w drugim prawdopodobnie za mocno się otwiera i silniczek nie ma siły lub co gorsza może ktoś założył siłowniki od klapy bez elektryki i może w takim przypadku siłowniki są dłuższe.

Jednak wszystko byłoby fajnie gdyby nie fakt że po odłączeniu siłowników one bardzo dobrze pracują, trzeba sporej siły żeby go ścisnąć. Czy ktoś spotkał się z tym problemem i może na chłodno podpowiedzieć mi czy przyczyną problemu będą siłowniki?:) Dzięki za zainteresowanie .

Motostacja

Post autor: Motostacja » 22 kwie 2015, 13:03

masz już słaby silnik i tyle , jeśli nie daje rady opuścić klapy z górnego położenia sam to juz chyba mu nie pomożesz

siłowniki sprawdź po nr czy pasują

u mnie normalnie sie opuszcza z guzika i następnie dociąg dociąga klapę ,problem mam z otwieraniem muszę pomóc klapie podnieść się na 5 cm później juz zasuwa sama

w takim wypadku można prónować dawać odbojniki mocniejsze siłowniki czy cos takiego

ale moim zdaniem jeśli nie daje rady opuścic klapy to juz silnik trup albo aku masz mega słabe

zobacz czy tak samo dzieje sie na odpalonym silniku kiedy podawane jest napięcie na aku z alternatora

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 22 kwie 2015, 14:46

akumulator nowy, jeśli chodzi o opuszczenie to jeśli pomogę klapie dosłownie 1 cm max 2 tak żeby klapa stała idealnie w pionie a nie była przechylona lekko w stronę tylnej szyby to już ładnie się zamyka

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 22 kwie 2015, 17:29

tak jak kolega raftor napisał :
Sprawdzić czy masz odpowiednie siłowniki oraz odbojniki,jeżeli wszystko u ciebie się zgadza to na 90 procent silniczek jest już za słaby.

Na forum znajdziesz numery tych siłowników do elektrycznie zamykanej klapy oraz odbojniki.
Poczytaj :
http://www.a8team.pl/d3-all-elektryczne ... vt6988.htm

Pozdr.

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 22 kwie 2015, 22:36

Przyznam że trochę jestem zasmucony bo wymieniłem dziś siłowniki na nowe z polcaru i wiele to nie pomogło. Fakt że po demontażu lewy siłownik był dużo słabszy a z tego co wyczytałem na forum powinien być mocniejszy no chyba że były zamienione miejscami. W każdym razie problem nadal pozostaje o ile z opuszczaniem sobie poradzę, bo dam kilka warstw taśmy dwustronnej na ograniczniki od klapy żeby klapa się tam mocno nie otwierała, wystarczy 1 max 2 cm i już klapa idealnie się sama zamyka o tyle pozostaje problem otwierania, trzeba jej pomóc kilka cm żeby dalej podnosiła się sama, widać że prawa strona gdzie jest silnik idzie do góry ale lewa jej na to nie pozwala,wyjąłem silnik żeby go obejrzeć i fakt że mam już założony drugi bo moje audi jest z 4 a silnik z 6. A jak wygląda kwestia z tymi odbojnikami próbowałem je trochę wykręcić z klapy ale wydają się jakby były na stałe jeśli to o nie chodzi :)


DODANO:

Jescze jeden fakt który może mieć znaczenie to że auto musiało być lekko trącone w tył gdyż widać że śruby były odkręcane a zawiasy ponownie malowane i ogólnie przykręcona klapa jest w inne miejsce ale ustawiłem klapę prawie idealnie z każdej strony, męczyłem się z 2h i jeszcze nie jest idealnie ale prawie z każdej strony poszczególne sąsiednie elementy się zgrywają. Myślałem że może któryś zawias jest zgięty i powoduje że silnik ma ciężej ale tak wizualnie nie wygląda na to... już sam nie wiem a nie lubię jak mi coś nie działa :)
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2015, 23:10 przez paweldzwo, łącznie zmieniany 1 raz.

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 22 kwie 2015, 23:17

takie masz odbojniki jak na fotce? ,ale mi się wydaje że u ciebie jest problem z silniczkiem- niestety....

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 22 kwie 2015, 23:26

No skoro siłowniki nie pomogły to też tak pomyślałem, może wyjmę trójkąt itd może pomoże:) a te odbojniki to gdzie się znajdują ile ich jest? Dzięki za pomoc.

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 22 kwie 2015, 23:32

paweldzwo pisze:No skoro siłowniki nie pomogły to też tak pomyślałem, może wyjmę trójkąt itd może pomoże:) a te odbojniki to gdzie się znajdują ile ich jest? Dzięki za pomoc.
Odbojniki masz w klapie - 2 sztuki, są takie jak na fotce powyżej i są takie bez tego ruchomego bolca.

Jak wyjmiesz trójkąt to będzie pewnie lżej :) , zrób filmik ,z ciekawosci bym zobaczył jak to u ciebie chodzi :)

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 22 kwie 2015, 23:36

Ja mam to samo podmieniłem silnik niby jest lepiej, ale dalej trzeba pomóc przy podnoszeniu, zamyka się super, ale mam już pewien trop i jak się uda to podzielę się informacjami :)
u mnie odbojniki jakieś za duże są klapa nie da rady się zamknąć, a jak pomogę to odstaje :/
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 22 kwie 2015, 23:56

U mnie sprawa jest bardzo prosta, wstaje najpierw prawa strona gdzie jest silnik lewej nie daj rady podnieść i zamyka się sama ponownie.

Jak nacisnę przycisk i z lewej strony pomogę ręką, dosłownie troszkę,niektórzy piszą że 20cm u mnie około 5cm i już idzie dalej sama. Jeśli chodzi o zamykanie to nie wiem jak u was ale u mnie klapa jest otwarta trochę więcej niż 90stopni.Jak delikatnie zamknę klapę 1cm może 2 jest wtedy prawie pionowo i wcisnę przycisk to klapa idzie dalej sama, może ktoś kiedyś za mocno otworzył klapę, jakiś wiatr przegiął ogranicznik w zawiasie i za mocno się otwiera, nie wiem w każdym razie tak to u mnie wygląda. Próbowałem dziś wykręcić delikatnie takie małe ograniczniki w klapie który ogranicza stopień otwarcia klapy, wygląd ma w kształcie kwiatka:) Ale chyba jest na stałe, szkoda bo będę musiał coś podłożyć żeby idealnie się zamykała pozostaje otwieranie

Jutro sprawdzę jeszcze symbol na siłownikach czy na pewno sprowadzili mi do wersji z automatyczną klapą

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 23 kwie 2015, 19:34

Klapa naprawiona!!!!!!!! ale jak powiem w jaki sposób to po prostu... SZOK

Z ciekawości przejrzałem numery seryjne oryginalnych teleskopów, bo przy demontażu i sprawdzeniu działania prawy dużo ciężej było nagiąć niż lewy a przecież to lewy powinien być mocniejszy, zdemontowałem nowe siłowniki produkt PolCaru nie spodziewałem się rewelacji ale stwierdziłem że skoro nowe to muszą być sprawne i założyłem stare oryginalne, najpierw założyłem lewy i ku mojemu zdziwieniu klapa zaczeła się sama zamykać bez problemu, ale delikatny problem z otwieraniem ale dosłownie minimalny, to pozostało zmienić prawy. Po zmianie prawego KLAPA DZIAŁA!!!! miałem wszystko wyjęte z klapy, trójkąt itd, myślałem że jak włożę to przestanie działać a okazało się że również obciążeniem działa idealnie. U mnie mnie z klapą było coś kombinowane bo była zerwana farba z nakrętek, prawdopodobnie zdejmowali siłowniki i nie pomyśleli że mogą być inne i założyli odwrotnie... :D :P


MOJA RADA NIE KUPOWAĆ SIŁOWNIKÓW DZIWNYCH FIRM tylko ORYGINAŁ bo założycie nowe będziecie szukać innej przyczyny a ona będzie leżała po stronie siłowników. Nie potrzebnie tylko godzine ustawiałem klape i zawiasy myśląc że może to być przyczyną :) :D

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 23 kwie 2015, 20:16

paweldzwo pisze:Klapa naprawiona!!!!!!!! ale jak powiem w jaki sposób to po prostu... SZOK

Z ciekawości przejrzałem numery seryjne oryginalnych teleskopów, bo przy demontażu i sprawdzeniu działania prawy dużo ciężej było nagiąć niż lewy a przecież to lewy powinien być mocniejszy, zdemontowałem nowe siłowniki produkt PolCaru nie spodziewałem się rewelacji ale stwierdziłem że skoro nowe to muszą być sprawne i założyłem stare oryginalne, najpierw założyłem lewy i ku mojemu zdziwieniu klapa zaczeła się sama zamykać bez problemu, ale delikatny problem z otwieraniem ale dosłownie minimalny, to pozostało zmienić prawy. Po zmianie prawego KLAPA DZIAŁA!!!! miałem wszystko wyjęte z klapy, trójkąt itd, myślałem że jak włożę to przestanie działać a okazało się że również obciążeniem działa idealnie. U mnie mnie z klapą było coś kombinowane bo była zerwana farba z nakrętek, prawdopodobnie zdejmowali siłowniki i nie pomyśleli że mogą być inne i założyli odwrotnie... :D :P


MOJA RADA NIE KUPOWAĆ SIŁOWNIKÓW DZIWNYCH FIRM tylko ORYGINAŁ bo założycie nowe będziecie szukać innej przyczyny a ona będzie leżała po stronie siłowników. Nie potrzebnie tylko godzine ustawiałem klape i zawiasy myśląc że może to być przyczyną :) :D
Gratulacje :)

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 23 kwie 2015, 23:10

Już się nadziałała .... :D ale jest postęp bo o ile teraz zamyka się ładnie to ma czasami problem z powstaniem czasami sama się otworzy czasami trzeba musnąć ręką i delikatnie jej pomóc, może te odbojniki pomogą?? Czy one faktycznie pomagają w pierwszej fazie otwierania? Jaka jest zasada działania?

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 23 kwie 2015, 23:42

paweldzwo pisze:Już się nadziałała .... :D ale jest postęp bo o ile teraz zamyka się ładnie to ma czasami problem z powstaniem czasami sama się otworzy czasami trzeba musnąć ręką i delikatnie jej pomóc, może te odbojniki pomogą?? Czy one faktycznie pomagają w pierwszej fazie otwierania? Jaka jest zasada działania?
odbojniki pomagają .sprawdzone - przynajmniej w moim przypadku.

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 24 kwie 2015, 01:07

Tylko w ASO są dostępne? czyli co wykręcamy stare i wkręcamy nowe? Z tego co śledziłem korespondencję to nie trzeba niczego demontować przy wymianie? A jak dokładnie wyglądał Twój problem z klapą?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl