Witam wszystkich
Jestem tu nowy i swojego problemu nie znalazłem więc postanowiłem to opisać w nowym temacie, jeśli robię coś nie tak to z góry przepraszam .
Problem zaczął sie ze moje A8 straciło moc pierwsze co sprawdzalem to turbo na odpalonym silniku ściągnełem przewód podciśnienia z turbiny i widac ze pracuje ale nie za kazdym razem.
Dodam ze turbo po regeneracji ok 10 m-cy
Wydaje mi sie ze to zawór podciśnienia n75 ale nie mam pojecia jak to sprawdzić ,
a po za tym jak duze musi byc te podciśnienie czy jak zatykam to palcem to mocno to musi ssać czy tak lekko jak to sprawdzić
Potrzebował bym jeszcze schemat podłączenia wężyków do zaworków n75 i n18 bo widac ze ktos tam cos kiedys grzebał i jeden jest nie orginalny (zamowiony mam juz używke orginalną od audi)
PS. Przepraszam za tak chaotyczną wypowiedź ale pierwszy raz pisze post
[D2 98 2.5TDI ] Zawory podciśnienia N75 i N18
-
- Forum Audi A8
- Posty: 16
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 10:01
- Lokalizacja: Ełk , Kassel ( Niemcy)
[D2 98 2.5TDI ] Zawory podciśnienia N75 i N18
Pozdrawiam Karol
Turbo grucha po odpaleniu silnika i na wolnych obrotach ma zasysać co powoduje ustawienie suszarki na max ciśnienie doładowania przy osiągnięciu zadanego ciśnienia podcisienie do gruszki zanika. EGR przy obciążeniu powinien byc całkowicie zamknięty
Pierwsze co bym obstawiał w tym nieszczęsnym silniku to brak otwarcia zaworów przez spadające dźwigienki zaworowe (a to wszystko dzięki niedrożnej odmie, i hydraulice zaworów), auto robi się coraz słabsze.
Bez komputera niestety nie sprawdzisz jak te zaworki działają.
Robiłem a4 z silnikiem AFB i tam 5 zaworów nie otwierało się a dzwigienki lezaly obok wałków a pestki w misce olejowej.
Pierwsze co bym obstawiał w tym nieszczęsnym silniku to brak otwarcia zaworów przez spadające dźwigienki zaworowe (a to wszystko dzięki niedrożnej odmie, i hydraulice zaworów), auto robi się coraz słabsze.
Bez komputera niestety nie sprawdzisz jak te zaworki działają.
Robiłem a4 z silnikiem AFB i tam 5 zaworów nie otwierało się a dzwigienki lezaly obok wałków a pestki w misce olejowej.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 16
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 10:01
- Lokalizacja: Ełk , Kassel ( Niemcy)
Zaworki podcisnienia zmienialem i sa dobre ale wydaje mi sie ze jest za male podcisnienie bo nie domyka gruchy do konca, jak jej pomozesz srubokretem do domknie. Moze byc tez nie szczelny uklad podcisnienia albo pompa
ale sam tego nie sprawdze i musze chyba odwiedzic mechanika
a tak po za tym jak domkne ja recznie na odpalonym i wsiade i ruszez jest ok ma moc i ladnie ciagnie do puszczenia pedalu gazu pozniej nie da rady podniesc ponownie gruchy i nie ma mocy wiec wydaje sie cos ze z tym podcisnieniem
ale sam tego nie sprawdze i musze chyba odwiedzic mechanika
a tak po za tym jak domkne ja recznie na odpalonym i wsiade i ruszez jest ok ma moc i ladnie ciagnie do puszczenia pedalu gazu pozniej nie da rady podniesc ponownie gruchy i nie ma mocy wiec wydaje sie cos ze z tym podcisnieniem
Pozdrawiam Karol
-
- Forum Audi A8
- Posty: 16
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 10:01
- Lokalizacja: Ełk , Kassel ( Niemcy)
-
- Forum Audi A8
- Posty: 16
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 10:01
- Lokalizacja: Ełk , Kassel ( Niemcy)