[D2 ALL ] Wysoka temperatura po zgaszeniu silnika 4.2
dokladnie.. - juz tez pisalem o przegrzewaniu - u mnie podejzewam zapchana ale od zewnatrz hlodnice - ma juz za maly przeciag i trzeba ja wyczyscic z owadow i innych smieci - ja przegrzewanie zauwazylem u siebie w Chorwacji w korkach przy temp. ok 42st na zewnatrz.. temperatura rosla do 120 st i w koncu jak stanalem na parkingu i otworzylem maske to nie wiedzialem czy wylaczac silnik czy nie - zdecydowalem sie jednak wylaczyc - ale temp. utrzymywla sie wysoka, wiec sprobowalem odpalic - nici - chyba nawet nie zakrecil i wtedy pokazalo chyba na wyswietlaczu ze za wysoka temp. wiec polalem sama chlodnice woda, wentylator od klimy pracowal wiec schlodzilo plyn na tyle ze moglem zapalic ale od wtedy mialem ze soba na taki wypadek kilka butelek z woda i zawsze dzialaly, podobnie po przegazowaniu czasem popuszczalo (w korku). Teraz musze wyczyscic chlodnice.. i moze wszystko bedzie ok, bo normalnie 90 stopni trzyma non stop..
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Ostatnio kolega robił a8 bo się grzało , wymienili chłodnice , wisco , termostat . Grzało się dalej - okazało się że wentylator ten co jest elektryczny jakimś dziwnym cudem miał zamienione kable we wtyczce ( auto przyjechało w zimę z niemcowni ) zamienili i jest po problemie .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Z tego co pamietam to ja zakladalem wlasnie ten termostat wahler'a i jest wszystko ok, podobnie jak przemoR888 tanich nie polecam...
[ Dodano: 2010-06-30, 12:16 ]
[ Dodano: 2010-06-30, 12:16 ]
pioter ale chodzi tobie o watrak klimy??? :shock:pioter pisze:Ostatnio kolega robił a8 bo się grzało , wymienili chłodnice , wisco , termostat . Grzało się dalej - okazało się że wentylator ten co jest elektryczny jakimś dziwnym cudem miał zamienione kable we wtyczce ( auto przyjechało w zimę z niemcowni ) zamienili i jest po problemie .
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
u mnie tak samo 90.C i nie pójdzie dalej . może masz mało płynu w układzie :-/
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
A tak pozostając w temacie układu chłodzenia A8/S8 - wnioskuję, że po wyłączeniu silnika żaden wentylator chłodnicy już się nie załącza? Ja w swojej C4 tak miałem (choć tam układ chłodzenia jest prosty - wentylator elektryczny i tyle). I też zdarzało się, że po zgaszeniu silnika temperatura oraz ciśnienie w układzie gwałtownie narastały. Po małej modyfikacji :-) wentylator, w miarę potrzeby, załącza się teraz nawet przy wyłączonym silniku ;-) .
Co do spadków temperatury w czasie jazdy np. do 70 st. (kiedy pęd powietrza lepiej chłodzi chłodnicę), wskazuje to zazwyczaj na termostat (wydaje mi się, że niesprawne wisko może powodować zawyżanie temperatury, ale nie niedogrzewanie silnika - no chyba, że się mylę, albo sprzęgło obraca śmigłem bez przerwy).
No i jeszcze jedna rad, taka z autopsji, choć nie wiem, czy komuś zdarzyło się tak poeksperymentować z płynami, jak mi... :shock: Kiedyś na trasie dolałem sobie zwykłego płynu chłodzącego (bo na stacji nie mieli do chłodnic alu, a taki właśnie miałem wlany u siebie). Efekt: wkrótce coś jakby elektroliza, dziwny nalot (wydzielna z układu) i... pompa wody do wymiany. Mimo przeczucia (bo jeszcze wtedy nie była to pewność) zdarzyło mi się popełnić ten sam błąd jakoś po roku - i kolejny raz cuda zaczęły dziać się z układem a potem rozszczelniło pompę i zaczęła przeciekać :-( Tak, to utwierdziło mnie w przekonaniu, żeby nie lać do układu nic poza ALU :idea:
Co do spadków temperatury w czasie jazdy np. do 70 st. (kiedy pęd powietrza lepiej chłodzi chłodnicę), wskazuje to zazwyczaj na termostat (wydaje mi się, że niesprawne wisko może powodować zawyżanie temperatury, ale nie niedogrzewanie silnika - no chyba, że się mylę, albo sprzęgło obraca śmigłem bez przerwy).
No i jeszcze jedna rad, taka z autopsji, choć nie wiem, czy komuś zdarzyło się tak poeksperymentować z płynami, jak mi... :shock: Kiedyś na trasie dolałem sobie zwykłego płynu chłodzącego (bo na stacji nie mieli do chłodnic alu, a taki właśnie miałem wlany u siebie). Efekt: wkrótce coś jakby elektroliza, dziwny nalot (wydzielna z układu) i... pompa wody do wymiany. Mimo przeczucia (bo jeszcze wtedy nie była to pewność) zdarzyło mi się popełnić ten sam błąd jakoś po roku - i kolejny raz cuda zaczęły dziać się z układem a potem rozszczelniło pompę i zaczęła przeciekać :-( Tak, to utwierdziło mnie w przekonaniu, żeby nie lać do układu nic poza ALU :idea:
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"
Leonardo da Vinci (o AUDI S8...)
Leonardo da Vinci (o AUDI S8...)
Koledzy podlacze sie pod temat...paulo79 pisze:.... mozna je spr za pomoca palca czyli sprobowac je zatrzymac- jak padniete to zatrzymasz je palcem a jesli dobre to noie zatrzymasz go oczywiscie zachowac ostroznosc ale dla kogos kto juz to robil to zaden problem sprawdzic visco, jedno jest pewnie jeli temp spada podczas jazdy to termostat do wymiany a jesli auto sie zagrzewa do oko 100-110 st to viscoza do wymiany.
Od jakis 2-3 tygodni obserwuje wskaznik temperatury silnika, ktory w czasie jazdy nie wychyla sie powyzej 70stC, a nawet spada do okolo 60stC. Wczesniej bywalo, ze stojac w korku wskaznik pokazywal ponad 100stC. W poniedzialek pojechalem umyc silnik, no i sie bardzo zdziwilem, bo temperatura na wskazniku wrocila do 90stC, ale niestety tylko na 2 dni :-/ . Dzisiaj ponownie bylo okolo 60stC. Sprawdzalem ten numer z "palcem", ale nie dalo sie zatrzymac - czyli wisco prawdopodobnie jest OK. Z wypowiedzi kolegi "paulo79" wnioskuje, ze chyba pada termostat. W zwiazku z tym mam pytanie - jak dlugo moge tak jezdzic i czy nie zaszkodzi to silnikowi? Chcialbym wymienic go za 3 tygodnie, kiedy bede mial urlop :-? .
No i jeszcze mnie zastanawia, dlaczego wszystko wrocilo do normy (czyli do 90 stC) po umyciu silnika? :roll:
A może to czujnik temperatury i np. zaśniedziałe styki? Gdy umyłeś silnik, kable, styki itd. były wilgotne, a zatem mogła zmienić się ich oporność (lub ciśnienie wody po prostu poruszało całością, która akurat "zaskoczyła") i wskazania na chwilę wróciły do normy (więc termostat reagował przy właściwych wartościach temperatury). Potem, gdy pojeździłeś, a woda odparowała, wszystko wróciło do poprzedniego stanu.
Próbowałeś zdjąć wtyczkę z czujnika i dobrze wyczyścić styki na czujniku oraz we wtyczce?
Próbowałeś zdjąć wtyczkę z czujnika i dobrze wyczyścić styki na czujniku oraz we wtyczce?
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"
Leonardo da Vinci (o AUDI S8...)
Leonardo da Vinci (o AUDI S8...)
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
No ale chyba jak padną te czujniki to na liczniku wskazówka idzie na 100 st zaraz po zapaleniu zimnego silnika, ja przynajmniej miałem tak w passacie, zima -10 na dworze a auto po 1 min zagrzane do 110stprzemoR888 pisze:najlepiej podpiąc vaga i sprawdzić tempertaurę silnika. Ponieważ czujnik temp. silnika i czujnik do licznika to najczęściej dwa różne czujniki. jeżeli masz czujniki wg. vaga ok to termostat do wymiany, bo może tak świrować że cały czas za mało a nagle odbije mu i będzie ok.
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
i ja sie podepne koledzy
od pewnego czsu zauwazam ze wskaowka od temp albo stoi na 90st albo poprostu lezy w najlepsze
Zastanawiam sie nad zamiana czujnika temp. lub termostatu
i jeszcze jedno czy te auta maja jakies czujniki temp otoczenia czy cos? pytam bo po odpaleniu zimnego w garazu zalacza sie wiatrak pojecia nie mam dlaczego co prawda w garazu po nocy jest jakies 26st a na zewnatrz 20 ale to chyba nie ma nic wspolnego z tym wiatrakiem??? no cyba ze ma jakis czujnik
prosze o jakas porade
pozdrawiam
od pewnego czsu zauwazam ze wskaowka od temp albo stoi na 90st albo poprostu lezy w najlepsze
Zastanawiam sie nad zamiana czujnika temp. lub termostatu
i jeszcze jedno czy te auta maja jakies czujniki temp otoczenia czy cos? pytam bo po odpaleniu zimnego w garazu zalacza sie wiatrak pojecia nie mam dlaczego co prawda w garazu po nocy jest jakies 26st a na zewnatrz 20 ale to chyba nie ma nic wspolnego z tym wiatrakiem??? no cyba ze ma jakis czujnik
prosze o jakas porade
pozdrawiam