Po własnych przeżyciach i poszukiwaniach instrukcji jak to zrobić postanowiłem napisać taką

Zaczynamy od wymagań:
-VCDS
Zaczynamy wiadomo od ustawienia trybu pod nośnika i podnosimy auto, podłączany się VCDSem, zdejmujemy koła. Te czynności nie mają specjalnej kolejności.
Teraz będzie już ważna kolejność.
Za pomocą VCDSa wchodzimy w sterownik hamulca ręcznego 53, wybieramy ustawienia podstawowe 4, ustawiamy grupę 005 i potwierdzały przyciskiem GO. Zaciski się otworzą i poczekamy chwilkę, wtedy załączymy przyciskiem ON/OFF/NEXT ustawienia podstawowe na ON. ważne aby było to na założonych zaciskach. Potwierdzały przyciskiem DONE, GO BACK i CLOSE CONTROLLER, GO BACK.
Teraz odkręcamy zacisk i tu uwaga nie zdejmujmy odrazy go z klocków tylko włóżmy śróbokręt między stary klocek a tłoczek i wpychamy tak aby później zmieściły się nowe. Tłoczka się nie da wkręcać jeśli jest poprawnie otwarty, dlatego wcielamy.
Zdejmujemy zakładamy nowe i zakładamy zacisk. Zakręcamy.
Analogicznie zmiana drugiej strony.
Po zmianie obu strony wracamy do VCDSa. Wchodzimy do sterownika ręcznego 53, adaptacja 10, i grupa 06.
Wpisujemy grubość nowego klocka w mm. Między 3mm a 14mm. Dalej TEST, SAVE i DONE, GO BACK, zamykany kontroler CLOSE CONTROLER, GO BACK.
Pozostaje zamknąć zaciski wchodząc w sterownik 53, ustawienia podstawowe 4, grupa 006 i zacisk się zamknie. Po chwili potwierdzały DONE, GO BACK i zamykany kontroler CLOSE CONTROLER, GO BACK.
Teraz musimy wykonać test hamulców. Sterownik 53, ustawienia podstawowe 4, grupa 010 i wykonujemy. Po wykonaniu ustawienia standardowe powinny przełączyć się na OFF (czasem już przy zamykaniu się mogą tak przestawić). Zacisk sobie trochę "polata" i wszystko powinno zakończyć się pomyślnie.
Pozdro,
Karol