[D2 '95 4,2PB] Klimatyzacja "wariuje", lewa strona
[D2 '95 4,2PB] Klimatyzacja "wariuje", lewa strona
Witam,
co jakiś czas (powiedzmy co 2 tygodnie) zdaża mi sie że klimatyzacja dziwnie się zachowuje a mianowicie po stronie kierowcy dmucha chłodnym powietrzem a po stronie pasażera gorącym. i na opcji "auto" na klimatroniku prędkość wiatraka się zwiększa. co nic nie daje bo lewa chłodzi a prawa strona grzeje. miał tak moze ktoś i co można zaradzić.
co jakiś czas (powiedzmy co 2 tygodnie) zdaża mi sie że klimatyzacja dziwnie się zachowuje a mianowicie po stronie kierowcy dmucha chłodnym powietrzem a po stronie pasażera gorącym. i na opcji "auto" na klimatroniku prędkość wiatraka się zwiększa. co nic nie daje bo lewa chłodzi a prawa strona grzeje. miał tak moze ktoś i co można zaradzić.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2010, 10:19 przez bosman, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja bym stawiał na silniczki sterujące klapami. Któryś się skończył. Silniczek ma prostą budowę bo jest to zwykły silnik DC jak z zabawek, przekładnia żebatkowo-ślimakowa i potencjometr sprzężony z napędem dzięki czemu komputer zna pozycje silniczka. Jak masz VAG'a to w testach wykonawczych możesz sprawdzić wszystkie. Nie zawsze wadliwy silniczek powoduje pojawienie się błędu więc polecam jak wcześniej wspomniałem testy wykonawcze w VAG'u.
Cytuje sam siebie Nie zawsze wadliwy silniczek powoduje pojawienie się błędu więc polecam jak wcześniej wspomniałem testy wykonawcze w VAG'u. Czyli wejdź w klime i 03-Output Test. Klikając "dalej" system diagnostyczny uruchamia kolejne podzespoły klimatyzacji, między innymi klapy od nawiewu. Ruch każdej z nich wydaje specyficzny dźwięk więc łatwo poznać, że któraś z niech nie działa.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
aa no własnie zaglądałem kiedys pod auto i widziałem taki zułty niby zielonkawy płyn i sie zastanawiałem coto moze to własnie ten wyciek :shock:przemoR888 pisze:zapytaj czy napełniają/sprawdzają z kontrastem? bo jak tak w razie nieszczelności widać gdzie, bo próżniowo to podobno nie najlepiej.
[ Dodano: 2010-07-04, 21:13 ]
przemoR888 pisze:a działa wentylator elektryczny? słychać załanczający się kompresor? jak tak jedz nabić klime.
[ Dodano: 2010-07-04, 21:14 ]
panowie to jak jest wkoncu z tym kompresorem załączy czy nie jak jest brak płynuapg pisze:Jak uciekł czynnik chłodniczy, to kompresor się nie włączy. Możesz mieć jakąś nieszczelność w układzie. Tak czy inaczej sam i tak nic nie zdziałasz. Pojedziesz na serwis klimatyzacji to Ci sprawdzą.
W C4, jak miałem nieszczelność, to klima działała coraz słabiej, a po pewnym czasie gdy ubyła już znaczna część czynnika, sprężarki nie dało się załączyć. Zdaje się, że w A8 sprężarkę włącza/wyłącza się przyciskiem Econ. W poprzednim aucie miałem na wyświetlaczu śnieżynkę, która świadczyła o działaniu sprężarki, a tu przyznam, że nie wiem jak to wyczuć, bo silnik jest jak koń i jak przełączam u siebie, to zupełnie nie czuć dodatkowego obciążenia na silniku jak to miało miejsce w C4.
Przez analogię wydaje mi się, że gdyby sprężarka przestała działać to powinna palić się kontrolka przycisku Econ, ale nie mam co do tego pewności.
Przez analogię wydaje mi się, że gdyby sprężarka przestała działać to powinna palić się kontrolka przycisku Econ, ale nie mam co do tego pewności.