Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 97 LPG ] Spalanie podczas hamowania silnikiem

Gość

Post autor: Gość » 02 kwie 2015, 10:22

U mnie tylko jak jest na średnim to na postoju rośnie a chwilowe gdy stoje zatrzymuje na wskazaniu w momencie zatrzymania.

Trudno to było ująć :)

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 02 kwie 2015, 10:53

To samo mam, mialem wrazenie wczesniej ze mi sie fis przelaczal w liczenie litrow na godzine (ale pewnosc co do tego stracilem). Na postoju widze ostatnia wartośc chwilowego spalania jaka byla zapisana przed zatrzymaniem.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Konradviper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 90
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:13
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Konradviper » 09 lip 2015, 13:27

Dziś wydarzyło się coś ciekawego.
Normalnie sobie jechałem na piątym biegu około 2500obr, zdjąłem nogę z gazu i poczułem prawdziwe hamowanie silnikiem. Odwykłem od tego więc pierwsza myśl, że coś się zepsuło, dodałem gazu, odjąlem. Znów to samo. Szybki przeskok wyświetlacza na chwilowe spalanie i 0,0
Aż uwierzyć nie mogłem. Jeszcze raz gaz i odjąłem, wynik 0,0
Zrobilem tak jeszcze ze dwa razy a potem wróciło do "normy" czyli po odpuszczeniu gazu spalanie podczas hamowania silnikiem w zależności od prędkości 3-5L/100
Pierwszy raz mi się tak zdarzyło od wymiany komputera (na starym było tak zawsze)

Niby nic się nie stało ale daje do myślenia. Znaczy że potrafi, że trzeba szukać przyczyny. Tylko gdzie?
Orientuje się ktoś co dokladnie odpowiada za odcinanie paliwa przy hamowaniu motorem?
Albo kto takie rzeczy potrafi zdiagnozować?

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 09 lip 2015, 14:17

Trzy rzeczy.

1. Aktualna prędkość samochodu
2. Prędkość obrotowa silnika (obroty)
3. Lockup i jego spięcie w skrzyni automatycznej (w manualu powinien odcinac od razu po zdjeciu nogi z gazu tylko na podstawie obrotów silnika)

Zero zawsze pojawia się na 5 biegu powyżej 100 na godzine (przy 120 zawsze jest zero i trwa do 80 na godzine jak nie dotykamy pedalu gazu). Poniżej 100 na godzine wszystko zależy od prędkości obrotowej i spięcia lockup. Na kazdym biegu praktycznie powyzej 3 tysięcy obrotów mamy zero (po zdjęciu nogi z gazu). Poniżej 3000 zależy od tego jak lockup zapina i jaka jest prędkość.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Konradviper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 90
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:13
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Konradviper » 09 lip 2015, 14:56

Mam manual.
Wczesniej (seryjny ECU) było zawsze zero zero po odjęciu gazu i tak do momentu kiedy obroty spadły do ok 1200. Wtedy podawał dawkę dla wolnych obrotów co było odczuwalne jak lekkie puknięcie w tył auta.

Teraz jest tak jakby komputer nie wiedział ze trzeba odciąć paliwo podczas hamowania silnikiem. Cały czas podaje dawkę paliwa jak na wolnych obrotach. Jadąc np 120 na 6tym biegu puszczam gaz i mam spalanie ok 3L. Gdybym zredukował na czwórkę to miałbym ok 5L bo wyższe obroty.

Czyli co? Komputer nie widzi prędkości auta?
Jak to sprawdzić?

Gość

Post autor: Gość » 09 lip 2015, 15:08

A lewizny brak? Bo jak bedzie gdzieś szło powietrze tez tak może wskazywać.

ernesto

Post autor: ernesto » 09 lip 2015, 15:50

Bugalon pisze:Trzy rzeczy.

1. Aktualna prędkość samochodu
2. Prędkość obrotowa silnika (obroty)
3. Lockup i jego spięcie w skrzyni automatycznej (w manualu powinien odcinac od razu po zdjeciu nogi z gazu tylko na podstawie obrotów silnika)
Dokładnie te 3 rzeczy odpowiadają za hamowanie silnikiem. Jeśli obroty będą za niskie to nie pokaże się 0.0
Inna sprawa jest taka że automat ma troszkę inną kulturę niż manual.
Konradviper pisze:Mam manual.

Komputer nie widzi prędkości auta?
Jak to sprawdzić?
Komputer widzi prędkość auta ale jest na to wiele czynników odpowiedzialnych za hamowanie silnikiem.
- przepływka ( logi dynamiczne do sprawdzenia )
- szczelność dolotu i wszystkich podciśnień ( jeśli będzie dostawał dodatkowe powietrze to wniosek jest taki że trzeba dodać paliwa )
- klimatyzacja ( na klimatyzacji rzadziej hamuje silnikiem )
- przepustnica do czyszczenia
- linka gazu czy się nie przycina
- czy ECU widzi pełne zamknięcie przepustnicy ( TPS do sprawdzenia, jeśli nie zamknie się do końca to nie będzie pełnego hamowania silnikiem )

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 lip 2015, 19:20

bardziej go podlali na całej długości to jest jak jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl