części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Problem z wyjęciem płyty DVD z nawigacji

dawid15
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 10 mar 2015, 22:24
Lokalizacja: Kępno

[D3 ALL ] Problem z wyjęciem płyty DVD z nawigacji

Post autor: dawid15 » 14 lip 2015, 20:45

Witam, mam problem z wyjęciem płyty DVD z napędu w bagażniku. Nawigacja działa bez zarzutu ale chciałem wrzucic nowe mapy i niestety nie mogę. Przycisk w bagażniku nie reaguje, VCDSem też zero reakcji, uaktywniłem przycisk, próbowalem wymuszonego wysunięcia i totalna cisza.
Czy jest jeszcze gdzieś jakaś blokada tego?

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 14 lip 2015, 21:12

Witam!

Moze byc zablokowane i wowczas niezbedny jest jakis kabel.Dosc popularne zabezpieczenie przed kradzieza/kontrola.

Stefan.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 14 lip 2015, 21:16

Kolega pisał, że VCDSem odblokowywał i nic...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

dawid15
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 10 mar 2015, 22:24
Lokalizacja: Kępno

Post autor: dawid15 » 14 lip 2015, 21:30

Dokładnie, próbowałem kablem w program wszystko zapisuje z powodzeniem, ale nadal nic się nie dzieje.

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 14 lip 2015, 21:39

Witam!

Bo tak wlasnie czesto z "kablami" nieautoryzowanymi bywa.I o tym wlasnie pisalem.

Stefan.

dawid15
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 10 mar 2015, 22:24
Lokalizacja: Kępno

Post autor: dawid15 » 14 lip 2015, 22:05

Z tym że tym "nieautoryzowanym kablem" całą resztę ruszam bez problemu czyli np. Od odblokowania zielonego menu do skasowania błędów czy ustawień zawieszenia <okok>

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 14 lip 2015, 22:17

Nie liczyłbym tu na problem z kablem :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 15 lip 2015, 09:20

Witam!
drago_o pisze:Nie liczyłbym tu na problem z kablem
-a co kolega typuje?
Jezeli jest blad w systemie (platformie?) to takie wlasnie cuda czesto sie pojawiaja wskutek uzywania nieautoryzowanych narzedzi serwisowych.


Stefan.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 lip 2015, 10:08

Używając VCDS'a gdy wartość jest poprawnie przetestowana i zapisana bez wyrzucenia błędu rodzaj kabla nie ma wpływu. Gdyby podczas zapisu wyskoczył security albo cokolwiek innego to owszem. Bardziej zastanowiłbym się nad sprawnością napędu.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 15 lip 2015, 10:20

Witam!

Jezeli nazwijmy to umownie "kabelek" jest autoryzowany to wiadomo jaki sygnal gdzie i jak generuje.Jesli natomiast nie jest to tak do konca pewnosci nie ma.
Wygladac moze wszystko bardzo dobrze ale dzialac niekoniecznie musi.

Stefan.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 lip 2015, 10:25

Wartość wysyłana jest do sterownika, sterownik dostaje komendę test i zapis... Po jej wykonaniu sterownik zwraca tą wartość i program wyświetla ją w aktualnej wartości. Jeśli tak jest to nie ma mowy o problemie z nieautoryzowanym kablem. VCDS aktualną wartość musi pobrać tylko i wyłącznie ze sterownika więc aby się zmieniła to musiała wcześniej się poprawnie zapisać.

Oczywiście jest wiele problemów z takimi kablami i tu nie neguje, ale głównie objawia się to rzucaniem security error itp podczas prób zapisu, testu, odczytu....
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 15 lip 2015, 10:31

Witam!
drago_o pisze:Wartość wysyłana jest do sterownika, sterownik dostaje komendę test i zapis... Po jej wykonaniu sterownik zwraca tą wartość i program wyświetla ją w aktualnej wartości. Jeśli tak jest to nie ma mowy o problemie z nieautoryzowanym kablem. VCDS aktualną wartość musi pobrać tylko i wyłącznie ze sterownika więc aby się zmieniła to musiała wcześniej się poprawnie zapisać.
- no i tu jest sedno sprawy.Wcale nie musiala sie poprawnie zapisac.

Stefan.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 lip 2015, 10:35

Napisałem, że jeżeli aktualna wartość się zmieniła to musiał poprawnie. Bo ona nie przepisuje się znikąd a jest bezpośrednim odczytem ze sterownika. Jeśli wartość nie wskakuje to chyba oczywistym jest, bynajmniej dla mnie, że napęd się nie odblokował i myślę, że autor by na to wpadł skoro na tyle się orientuje i wie jak obłożyć VCDS'a. No ale to moje założenie, nie twierdze, że dobre :P

Więc pytanie do autora, czy jak odblokowywany był napęd to wartość aktualna uległa zmianie?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 15 lip 2015, 11:47

Witam!

Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie i moge sie mylic.Rozmawialem z kims (szkoda ze jest tak daleko!) kto zajmuje sie takimi wlasnie bzdetami jak programowanie roznego rodzaju urzadzen przy czym sterownik od takiego auta to przy tym wszystkim co robi to drobiazg.Jest tez pasjonatem motoryzacji i w swoim garazu czesto cos dlubie.
Czlowiek ten twierdzi ze sterownik nie jest w stanie zweryfikowac calego przyslanego kodu tylko poszczegolne elementy.Jesli one sie zgadzaja sterownik przyjmuje nowy kod i moze to byc ostatnie co zrobil.Nie sposob wowcas przewidziec jego zachowan.
Ot i tajemnica cala.


Stefan.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 lip 2015, 12:36

Już kilka lat zajmuję się zawodowo automatyką i systemami sterownia. Projektuję i buduję systemy sterowania oraz ich oprogramowanie. Możesz mi wierzyć lub nie ale nikt, w szczególności tak poważna firma jak AUDI, nie wypuści sterownika do którego można wpisywać bez ograniczenia nie wiadomo jakie głupoty bo to skutkowałoby nieskończoną ilością problemów serwisowych z tym związanych. Wiadomo, że systemy nie są doskonałe ale takie coś jak opisałeś, że sterownik nie ma kontroli nad wpisywanymi danymi, to nie zgodziłbym się. Ma kontrolę, musi mieć bo inaczej oprogramowanie byłoby mocno wadliwe.

Jeśli funkcja przewiduje odczytanie 0 lub 1 w danym obszarze pamięci zarezerwowanym dla rodzaju bool lub int, to nie może pozwolić na wpisanie tam innej wartości, chyba że programistę wzięli z gimnazjum :P

Tym bardziej jeśli wartość zwracana ze sterownika potwierdza wpisanie tam np. 1 (czyli wartość aktualna).

Niezgodność typów danych wpisywanych i odczytywanych skutkowałaby natychmiastowym wyciekiem pamięci i szaleństwem sterownika. Gdy do zmiennej o wartości 1 słowa wpiszemy 2 słowa to automatycznie 1 słowo uzupełni się połową wartości tych 2 słów a druga połowa zapisze się w pamięci zarezerwowanej dla zupełnie innej zmiennej. Nie mogliby sobie pozwolić na takie coś.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl