Zauważyłem że skrzynia lubi poszarpać ale tylko na 4 biegu i obroty w przedziale - 1300-1700 - czyli niskie - nie wiem czy nie za niskie jak na 4 bieg i dlatego szarpie?
Powiedzcie czy jak będę jechał pod górkę na 4 - i niskich obrotach - nie dodawał gazu tylko utrzymywał stałe obroty to może szarpać? czy trzeba jechać na większych obrotach?
No i mam coś z sonda chyba - ale od piątku chciałem trochę pojeździć i w poniedziałek dopiero podłączyć i zobaczyć co się nazbierało na vagu.
Olej też nie wiadomo kiedy i co - myślę zmieniać...
![]() |
![]() |
[D2 95 4.2PB/LPG ] szarpie na 4 biegu na niskich obrotach
[D2 95 4.2PB/LPG ] szarpie na 4 biegu na niskich obrotach
Podpis zastrzelony przez regulamin.
trochę poczytałem o mojej skrzyni = co i jak ale dalej mi nie daje spokoju to szarpanie -
dziś trochę pojeździłem i na PB i na LPG, specjalnie szukałem takich miejsc żeby jechać na 4 biegu i pod wzniesienia - do puki utrzymywałem stałą prędkość to ok ale jak pod górkę dodawałem lekko gazu to szarpie - jak wcisnę mocniej to wiadomo zredukuję w dół i dalej już ładnie ciągnie. Wygląda że na LPG bardziej poszarpuje bo jest tego z 5-6 a na PB jest mniej szarpnięć i dalej już OK.
Posprawdzałem skrzynię dziś i oprócz tego jest wszystko z nią tak jak ma być, nawet podjechałem pod stromę wzniesienie w 4 osoby na D bez hamulca stoi - nic nie przepuszcza.
Tip chodzi cacy.
Aha na zimnym silniku nie szarpie, poszarpuje na zagrzanym już.
Olej??????????????
dziś trochę pojeździłem i na PB i na LPG, specjalnie szukałem takich miejsc żeby jechać na 4 biegu i pod wzniesienia - do puki utrzymywałem stałą prędkość to ok ale jak pod górkę dodawałem lekko gazu to szarpie - jak wcisnę mocniej to wiadomo zredukuję w dół i dalej już ładnie ciągnie. Wygląda że na LPG bardziej poszarpuje bo jest tego z 5-6 a na PB jest mniej szarpnięć i dalej już OK.
Posprawdzałem skrzynię dziś i oprócz tego jest wszystko z nią tak jak ma być, nawet podjechałem pod stromę wzniesienie w 4 osoby na D bez hamulca stoi - nic nie przepuszcza.
Tip chodzi cacy.
Aha na zimnym silniku nie szarpie, poszarpuje na zagrzanym już.
Olej??????????????
Podpis zastrzelony przez regulamin.
Sprawdź poziom oleju na początek. Jadąc pod górę może go brakować. Zrób ten sam test ale zablokuj auto na 4-tym biegu na TIP-ie, wtedy po mocniejszym wciśnięciu gazu nie zbije Ci biegu.
Sprawdź poduszki pod skrzynią i pod silnikiem na początek.
Możesz zrobić też tak. Zablokuj auto na TIP-ie na pierwszym biegu. Jedź na nim i testuj dodając gazu i odejmując. Szybkie wciskanie i odejmowanie podczas jazdy. W małym i średnim zakresie obrotowym. Jeśli będziesz czuł uderzenia to ewidentnie pozrywane poduchy.
Jeszcze na szarpanie ma wpływ skład mieszanki. Sprawdź szczelność dolotu, sprawdź czy gumowy łącznik który nachodzi na przepustnicę dobrze na niej siedzi ( musisz wymacać ręką zdejmując tą plastikową rurę.
Jeśli nie będzie właściwego składu mieszanki, czyli będzie dostawał za dużo lub za mało powietrza to też będzie szarpał pod właśnie takim obciążeniem na niskich obrotach.
Sprawdź czy przez przewód podciśnieniowy od regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej nie dostaje się paliwo. Co mogło by wnioskować podlewanie go benzyną.
Zrób test dynamiczny przepływomierza jeszcze.
Przeczyść przepustnicę mechanicznie.
Pracy jest ale to podstawa.
W innym temacie masz problem z gazem najprawdopodobniej, to też ma ogromny wpływ na kulturę pracy jednostki napędowej.
Zajmij się dobrze układem dolotowym, paliwowym.
Sprawdź poduszki pod skrzynią i pod silnikiem na początek.
Możesz zrobić też tak. Zablokuj auto na TIP-ie na pierwszym biegu. Jedź na nim i testuj dodając gazu i odejmując. Szybkie wciskanie i odejmowanie podczas jazdy. W małym i średnim zakresie obrotowym. Jeśli będziesz czuł uderzenia to ewidentnie pozrywane poduchy.
Jeszcze na szarpanie ma wpływ skład mieszanki. Sprawdź szczelność dolotu, sprawdź czy gumowy łącznik który nachodzi na przepustnicę dobrze na niej siedzi ( musisz wymacać ręką zdejmując tą plastikową rurę.
Jeśli nie będzie właściwego składu mieszanki, czyli będzie dostawał za dużo lub za mało powietrza to też będzie szarpał pod właśnie takim obciążeniem na niskich obrotach.
Sprawdź czy przez przewód podciśnieniowy od regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej nie dostaje się paliwo. Co mogło by wnioskować podlewanie go benzyną.
Zrób test dynamiczny przepływomierza jeszcze.
Przeczyść przepustnicę mechanicznie.
Pracy jest ale to podstawa.
W innym temacie masz problem z gazem najprawdopodobniej, to też ma ogromny wpływ na kulturę pracy jednostki napędowej.
Zajmij się dobrze układem dolotowym, paliwowym.
- stillbadboy
- Super Klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 25 cze 2014, 17:08
- Lokalizacja: Rzeszów