Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 04 4.0TDI ] Inne powietrze z każdej kratki...

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

[D3 04 4.0TDI ] Inne powietrze z każdej kratki...

Post autor: drago_o » 14 sie 2015, 18:27

Witam,

W ASO zdiagnozowali mi czujnik temperatury z jednej strony, ale tam pracują debile a nie specjaliści, którzy nie znają się na swoich autach. Czujnik wymieniłem dwa razy bo myślałem, że używka, którą kupiłem też była walnięta ale znowu wymieniłem i to samo.

Nie posiadam rozpiski bloków pomiarowych i nie mogę za bardzo sam zdiagnozować co i jak. Czy ktoś posiada taką rozpiskę?

Ogólnie. Z przodu środkowe nawiewy dają takim letnim powietrzem. Przednie boczne dają mocno ciepłym. Nogi przód dają letnim. Z tyłu środkiem leci lodowate. Tył boki lecą takie chłodne ale nei zimne. Nogi tył takie chłodne ale cieplejsze niż te po bokach.

Ktoś może poratować pomysłami albo rozpiską bloków pomiarowych Auto HVAC?

pozdrawiam,
Karol
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 14 sie 2015, 19:06

Dla potomnych, niestety po angielsku. Pełna rozpiska wszystkich bloków pomiarowych klimatyzacji.

http://chomikuj.pl/drago_o/VAG/Literatu ... 575053.pdf
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG/Literatu ... 754608.txt


A to mój odczyt:

001- 0,750 90,0% 45,5% 16
002- 0 12,0 11,0 12,0
003- 194,0 201,0 64,0 196,0
004- 79,0 74,0 79,0 189,0
005- 118,0 120,0 82,0 177,0
006- 85,0 85,0 21,0 236,0
007- 85,0 84,0 19,0 236,0
008- 15,0 10,0 15,0 237,0
009- 17,0 11,0 16,0 240,0
010- 160,0 166,0 89,9 161,0
011- 110,0 108,0 78,0 181,0
012- 240,0 246,0 16,0 241,0
013- 239,0 244,0 14,0 239,0
014- 212,0 218,0 39,0 213,0
015- 213,0 218,0 40,0 213,0
016- 232,0 236,0
017- 30,0C 27,0C 27,0C
018- 15,0C 33,0C 32,0C
019- 30,0C 3000/min 61,0C ON
020- 640/min 0,0km/h 0,0 21,5Nm
021- 00000000 00000000
022- 8,8% 30,0% 7 40
023- OFF OFF OFF 0,0
024- 2,50V 750 2,5V 720
025- ON ON ON 13,30V
026- 04:00 00001 OFF OFF
027- 0,0 0,0 34,0C 0,0C
028- 0,0 0,0 33,0C 0,0C
029- off off off 11,0
030- off 00 off 0.0s
031- 0,0 0,0 0,0 0,0
032- 2 1 1,0
033- 0,0 0,0 0,0
034- 0,0 0,0 0,0 1,0
035- 254,0 00000000 0,0 2,0
036- 2-Wire
037- V3.39 D3-Klima-V2.5.3
038- 46,8% 41,0C 556,0 168,0
039- 0000 43,0C 18,0C
040- not occup. 1,0% 1,0% off
041- -40,0C 0,0C 0,0A 00000000
042- -40,0C
043- 0,0kg 0,0kg 43,0C 00000000
044- 21,000A 32767h 12,40V 12,40V
045- 0,0 0,0 0,0A 00000000
046- 1,5 3,3 2,1
047- 2,0 4,0 4,0 2,0
048- 0,0 0,0 4,0 1,0
049- 0,0 0,0 255,0 255,0
050- 11111111 00011000 00000001

Sprawdzić coś jeszcze? Martwi mnie 11 w 002 bo oznacza "coolant temperature too high" a jego temperatura to 61.0C
Ostatnio zmieniony 17 sie 2015, 08:09 przez drago_o, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 sie 2015, 07:19

Podpowie ktoś coś? Co może być powodem tak gorącego "coolant" (to czynnik?). Jego temperatura wynosi 61C a temperatura powinna do około 30C dochodzić. (20-30C to zakres akceptowalny według niektórych źródeł w necie).

Cała reszta parametrów wydaje się być OK. Chyba, że ktoś coś widzi w tym logu nie tak?

Co powiedzie na odczyt z kanału 030? 00 na drugim miejscu nie oznacza załączonego webasto?

Kanał 035 pozycja 4. Jest tam wartość 2. Co oznacza?

Kanał 038 pozycja 4. Wartość powinna być w C a jest tam 168.

Kanał 040 pozycja 4. Niby czynnik chłodzący jest za gorący ale pompa czynnika jest na OFF.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 17 sie 2015, 08:50

Pewnie głupie pytanie ale czy masz dość czynnika w układzie?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 sie 2015, 08:53

napełniany 3 razy w tygodniowych odstępach w ASO w ramach testu i nic nie ubywało pomiędzy nabiciami. Z środkowej kratki z tyłu leci mocno zimne powietrze.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 17 sie 2015, 09:11

Ja mam podobny problem z tym że u mnie jest tak ze jak mam na powiedzmy 20stopni. To że środkowych kratek leci chłodne. Ale już ze środkowych bocznych mocno ciepłe. I to też nie zawsze. Potem muszę zjechać ustawieniami na LO i znowu działa przez jakiś czas.
Z tego co się dowiedziałem to mogą to być zawory u mnie, będę z tym działać jak znajdę chwilę.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 sie 2015, 09:19

Wszystko zaczęło się u mnie od stłuczki, ale je***ne złodzieje nie uznają tego. Zaraz po było tak kilka razy, że chłodziła, później na drugi dzień nie chłodziła i znowu zaczęła działać a później odebrałem auto z naprawy i juz nie działała do teraz.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 11 wrz 2015, 08:50

Panowie, ktoś coś??

Obecnie doprowadziłem do stanu gdzie jedna strefa działa dobrze(tylna prawa). Pozostałe strefy dmuchają najchłodniej takim powietrzem jakie idzie z dworu(nie chłodzą nic), ewentualnie mogę je ustawić na grzanie.

Już 4 diagnosta odesłał mnie z kwitkiem do domu(nawet nie chcą kasy za diagnozę bo nie potrafią mi nic powiedzieć w temacie co to może być). Nie wspominając, że już z 10 warsztatów mi mówi: "Przyjeżdżaj Pan, zobaczymy i zrobimy coś z tym. A co to za auto?", "A8 D3 z 4 strefami", "A to nie sorry ale nie podejmiemy się"

Ogólnie wszystkie odczyty z bloków pomiarowych są w granicach normy. Ja sprawdzałem VCDSem a 3 z 4 diagnostów miało VASy.

To musi być jakaś pierdoła bo przecież z dnia na dzień nagle 3 strefy padły przy delikatnym puknięciu... Jeszcze miały okres zanim auto oddałem do naprawy, że raz działało raz nie(tak ze 3-4 razy w ciągu 2 dni, później oddałem już do ASO na bezgotówkową i dostałem po miesiącu bez działającej).

Zlitujcie się!! :P

Może macie jakieś warsztaty do polecenie na śląsku? A jak nie to nawet gdzieś dalej. Zorganizuje sobie jakieś zwiedzanie okolicy a furę oddam do kogoś co może sobie poradzi :D
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gość

Post autor: Gość » 11 wrz 2015, 12:14

Może ja się nie znam ale...
Diagnostyka elementów wykonawczych(silniczki,elektrozawory,czujniki inne)
Z braku opcji podmiana panela(sterownika)
Sprawdzenie ilości czynnika w układzie.

Szeryf się ostatnio bawił z D3 to moze podbij do niego?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 11 wrz 2015, 12:31

Czynnik full(jedna strefa działa aż mrozi), 3 razy(co tydzień) pod rząd byłem napełniać i zawsze przy spuszczaniu pokazywało full i nie ma wycieku. Nieszczelności brak, elementy wykonawcze sprawdzone i niektóre wymienione(czujniki). Właśnie myślałem o kupieniu jakiegoś panela klimy na wymianę bo mi się kończą pomysły.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gość

Post autor: Gość » 11 wrz 2015, 12:35

To że masz bardzoej rozbudowana klime nie czyni z niej niewiadomo czego. I u mnie i u ciebie w zasadzie diagnostyka jest identyczna lecz naprawa droższa. jesli fizycznie od elektrozaworów poprzez nagrzewnice po silniczki i czujniczki jest wsio ok to pozostaje tylko sterownik.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 11 wrz 2015, 12:39

Apophis pisze:To że masz bardzoej rozbudowana klime nie czyni z niej niewiadomo czego. I u mnie i u ciebie w zasadzie diagnostyka jest identyczna lecz naprawa droższa.
Mi tego nie tłumacz... Takich mamy speców w Polsce :D Wszyscy już wyjechali i robią "na zmywakach". Z jednym kolesiem tak dość ostro ryjemy temat ale kolo podszedł do tego mocno ambicjonalnie :P Narazie nie zostawiłem u niego ani złotówki ale wkurzył się, że nie potrafi tego zrobić i co drugi dzień u niego jestem i sprawdza coraz to nowsze pomysły. Też pasionat Audi i wieloletni, już były, pracownik ASO. Ale mnie to już przestaje bawić własnie...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gość

Post autor: Gość » 11 wrz 2015, 12:41

Dlatego ja jeźdze do speców po 80,100 czy nawet 200km a w okolicy to tylko mam szczeście do gazowników :)

Podmianka panela wymaga zabawe z CP...

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 11 wrz 2015, 12:50

czy oryginalnym VASem CP zrobią poza ASO? Czy tylko ASO?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 14 sty 2016, 20:45

Powoli wracam do tematu bo zima a później lato będzie.

W jakim miejscu mieszane jest powietrze? Podpowiecie? Silniczki nagrzewnicy po 5-10zł można kupić... porozbieram nawiewy i będę sprawdzał wszystko ale nie wiem czy to o te silniczki chodzi.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl