[D2 FL ALL ] Lock Up nie działa
Powiem tak, mi przez pewien okres nie pracował w ogóle LockUp po wymianie oleju w pewnym słynnym zakładzie.
Po zmianie oleju na właściwy pomału zaczęło się poprawiać teraz Lock pracuje.
Sprawdź jaką temperaturę oleju widzi ECU, przeczyść wtyczki przy skrzyni biegów.
Na zimnym silniku Lock nie pracuje.
Po zmianie oleju na właściwy pomału zaczęło się poprawiać teraz Lock pracuje.
Sprawdź jaką temperaturę oleju widzi ECU, przeczyść wtyczki przy skrzyni biegów.
Na zimnym silniku Lock nie pracuje.
Daniel, a robileś Vagiem sprawdzenie spiecia? Jak zawor na vagu pokazuje ze jest zapięty lock a pomimo tego nie jest zapiety to na bank konwerter. Jak zawór nie pokazuje spięcia tu gdzie powinien, to ja bym sie konwertera nie czepial.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Kanał 7 pozycje 3 i 4 (przynajmniej tak bylo w mojej 5hp24) Jak zawór zapina lockup to pokazuje się w okienku TC Closed, jak zawór odpina lockup pokazuje się TC Open. I teraz tak:
1) Przy TC closed różnica obrotów nie może być wieksza niż 20 (a w praktyce zero), najlepiej sprawdzać powyżej 100 km/h
2) przy TC open roznice moga byc duże na niskich (1 i 2 ) biegach (nawet 800 obrotów) a na biegach wysokich powinny być mniejsze (nie wiecej niż 250-300 obrotów)
I teraz tak:
1) jeśli konwerter zdechł, to pojawi Ci sie TC closed a różnica w obrotach będzie szła powyżej wartosci które napisałem
2) jeśli zdechł jeden z elementów typu zawór lub elektrozawór (to dwie różne rzeczy, nie mylic jednej z drugą) to nigdy nie pojawi Ci sie TC closed (caly czas w polu bedziesz mial TC open lub zamykać się będzie TC closed nie tak jak producent przewidzial czyli w jakichs dziwnych przypadkach.)
1) Przy TC closed różnica obrotów nie może być wieksza niż 20 (a w praktyce zero), najlepiej sprawdzać powyżej 100 km/h
2) przy TC open roznice moga byc duże na niskich (1 i 2 ) biegach (nawet 800 obrotów) a na biegach wysokich powinny być mniejsze (nie wiecej niż 250-300 obrotów)
I teraz tak:
1) jeśli konwerter zdechł, to pojawi Ci sie TC closed a różnica w obrotach będzie szła powyżej wartosci które napisałem
2) jeśli zdechł jeden z elementów typu zawór lub elektrozawór (to dwie różne rzeczy, nie mylic jednej z drugą) to nigdy nie pojawi Ci sie TC closed (caly czas w polu bedziesz mial TC open lub zamykać się będzie TC closed nie tak jak producent przewidzial czyli w jakichs dziwnych przypadkach.)
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
No i pojeździłem, po skasowaniu błędu w skrzyni zawór lockup (N218) zaczyna regulować, na chwilę się zamyka albo wcale po czym się otwiera i zostaje otwarty ...zapewne w tym momencie łapie błąd!
Sterownik próbuje regulować zawór, jego parametry na chwilę się zmieniają (do momentu wystąpienia błędu) więc jest w porządku ...przynajmniej cewka.
Pytanie co tam może się zacinać, mechaniczna część zaworu, kanaliki w płycie albo konwerter?
Sterownik próbuje regulować zawór, jego parametry na chwilę się zmieniają (do momentu wystąpienia błędu) więc jest w porządku ...przynajmniej cewka.
Pytanie co tam może się zacinać, mechaniczna część zaworu, kanaliki w płycie albo konwerter?
Tam kilka rzeczy ze sobą współgra. Elektrozawór i takie popychacze ze sprezynami (zawory mechaniczne niby). W zaleznosci od tego ile elektrozawor cisnienia w płyte da tyle to cisnienie wypchnie te popychacze. Duze znaczenie maja sprezyny ktore te popychacze przytrzymują w pozycji bez cisnienia. Wystarczy ze jedna peknie lub sie wypracuje zmieniaj ac swoj wymiar a juz sie cyrki zaczną.
No i teraz jak masz muł gdzies na tych mechanicznych popychaczach to trzeba wiekszego cisnienia niz fabryka przewidziala zeby tym ruszyc i wtedy zaczynaja sie cyrki. Po czyszczeniu zazwyczaj wszystko wraca do normy ale oczywiscie reguly nie ma. Ja caly czas szukam jakiegos manuala z ZFa zeby zobaczyc dokladnie jakie powinny byc wymiary tych sprezyn to bym podczas czyszczenia płyty od razu zerknal czy na pewno tam wszystko w porządku jest.
Konwetrer jest z d...y jak zawor trzyma caly czas na spięciu a Ci obroty rosną. Jak masz taka sytuacje ze tobisz test, zawor spina i od razu rozpina zmieniajac status na vagu to ja bym bardziej podejrzewal sterowanie niz sam konweterer (czyli moje wnioski by były zupełnie odwrotne niż te co teraz wyciagnales )
No i teraz jak masz muł gdzies na tych mechanicznych popychaczach to trzeba wiekszego cisnienia niz fabryka przewidziala zeby tym ruszyc i wtedy zaczynaja sie cyrki. Po czyszczeniu zazwyczaj wszystko wraca do normy ale oczywiscie reguly nie ma. Ja caly czas szukam jakiegos manuala z ZFa zeby zobaczyc dokladnie jakie powinny byc wymiary tych sprezyn to bym podczas czyszczenia płyty od razu zerknal czy na pewno tam wszystko w porządku jest.
Konwetrer jest z d...y jak zawor trzyma caly czas na spięciu a Ci obroty rosną. Jak masz taka sytuacje ze tobisz test, zawor spina i od razu rozpina zmieniajac status na vagu to ja bym bardziej podejrzewal sterowanie niz sam konweterer (czyli moje wnioski by były zupełnie odwrotne niż te co teraz wyciagnales )
Ostatnio zmieniony 19 sie 2015, 10:12 przez Bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Nie wiem jak w 5hp19 ale w 5hp24 chyba nie ma jako tako zaworu lockup. Te zawory maja jakies tam swoje nazwy a samym sprzeglem steruje chyba kilka zaworow w zaleznosci od warunkow pracy. Ja bym chetnie jakiegos manuala dorwal do 5hp24 ale nigdzie go nie moge wynaleźć. Moge za niego zaplacic - byle byl w jezyku polskim albo angielskim i posiadal komplet informacji i zasadzie dzialania i wymiarach poszczegolnych elementow skrzyni mowiacych o ich zdatnosci i prawidlowosci ......
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
U mnie tylko ten jeden zawór działa do momentu wystąpienia błędu i natychmiast zostaje wyłączony. Zaczyna pracować dopiero po skasowaniu błędów.
Ja mam coś takiego (screen pierwszej strony), waży 34,4MB i ma 160 stron. Dokumentacja dosyć szczegółowa z wieloma szkicami.Bugalon pisze:Ja bym chetnie jakiegos manuala dorwal do 5hp24 ale nigdzie go nie moge wynaleźć.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
ernesto, podepnij sie do sterownika skrzyni i pojezdzij
na tipie 4 bieg
grupa 1 ( chyba, bo pisze z pamieci) - tam są obroty silnika i wałka skrzyni - dlatego na 4 biegu bo wtedy sa jednakowe
grupa 4 tam gdzie masz stan lock up - jezdzisz az zapnie TC- Closed i dodajac i ujmując gazu patrzysz czy obroty silnika i wałka sa takie same. Jesli tak to OK, jesli nie to lockup nie trzyma.
na tipie 4 bieg
grupa 1 ( chyba, bo pisze z pamieci) - tam są obroty silnika i wałka skrzyni - dlatego na 4 biegu bo wtedy sa jednakowe
grupa 4 tam gdzie masz stan lock up - jezdzisz az zapnie TC- Closed i dodajac i ujmując gazu patrzysz czy obroty silnika i wałka sa takie same. Jesli tak to OK, jesli nie to lockup nie trzyma.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Paweł, chyba chodziło Tobie o mnie a napisałeś "ernesto". Mniejsza o większość, jeździłem i sprawdzałem jak wyżej opisałeś. WK (czyli angielski TC) chce się zapiąć, na chwile pokazuje że reguluje i ponownie otwiera łapiąc przy tym błąd.
Podejrzewam przypchany kanał na płycie sterującej lub mechaniczne uszkodzenie zaworu ale dopiero po zdemontowaniu płyty sterującej będzie można coś więcej powiedzieć.
Podejrzewam przypchany kanał na płycie sterującej lub mechaniczne uszkodzenie zaworu ale dopiero po zdemontowaniu płyty sterującej będzie można coś więcej powiedzieć.