[D2 96 4.2PB ] Wysoka temperatura na silniku w upałach !?
[D2 96 4.2PB ] Wysoka temperatura na silniku w upałach !?
Ostatnio przy wysokich upałach gdy temperatura na FISiu pokazywała 35*c i nastawionej klimie 23*C w mieście temperatura na silniku szybko rosła do 110*C. Tylko dodam ,że mam dobry płyn chłodzący, klime nabijałem 2 miechy temu, wisko chodzi, wentylator elektryczny chodzi na 2 biegach no i mam instalacje BRC jak coś tu zmieni. Ciekawostką jest to ,że gdy tylko wyłączę klimę temperatura od razu ląduje na 90*C i ani drgnie więcej. Więc o co kaman ? Byłem w serwisie od klimy i powiedzieli ,że powinienem wymyć z zewnątrz chłodnicę - trochę się boje samemu potraktować ciśnieniem po alu. Miał ktoś podobny przypadek ?
Ostatnio zmieniony 02 sie 2012, 16:37 przez Pi-JAY, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A8 4.2Q
Audi 80 1.8 CC moja EX !
Audi A6 V6 2.5 TDi
Audi 100 2.5 TDI - moja EX !
http://eurowroc.com/akp/logo/logo2.jpg
Audi 80 1.8 CC moja EX !
Audi A6 V6 2.5 TDi
Audi 100 2.5 TDI - moja EX !
http://eurowroc.com/akp/logo/logo2.jpg
ja mam tak ze jaki klima nie chodzi to trzyma 90 stopni jak wlacze klime i zaczne jedzic po miescie to temperatura wzrasta do 110 ? chyba tak nie powinno byc ? caly czas powinna trzymac te 90 albo ciut wiecej. |W trasie ten problem nie wystepuje trzyma 90 przy wlaczonej klimie . I tak sie zastanawiam czy przypadkiem wentylator od klimy nie chodzi tylko na jednym biegu ? moze ktos wie OCB ???
witam,u mnie jest podobny problem tylko przy duzej temperaturze powietrza +30 i jak jade pod strome wzniesienie dosc wolno,ewentualnie w korkach doszlo mi raz do 110,tam gdzie mieszkam nigdy temperatura nie przekroczyla 95 stopni wymienilem wisko i problem sie powtorzyl ale w zime mam 80 stopni czyli nie dogrzany za kilka dni wymieniam termostat moze sie zawiesil i nie ma pelnego obiegu cieczy chlodzacej zobaczymy jak wymienie.chyba ze sie upaly skoncza :mrgreen:
No jeśli autko śmiga w mieście, czyli chłodzenie tylko wymuszone przez wentylatornię, a do tego jeszcze klima podgrzewa, to może się zrobić ciepło. 8 garnków nagrzeje trochę, a jak wyżej koledzy napisali to chłodnica klimatyzacji jest pierwsza od zderzaka, więc niejako dogrzewa tę od silnika. Do tego dochodzi chłodzenie płynu od wspomagania. Ale 110 gradusów to jakby za wiele, w porywach to owszem, ale powinno zbijać do 90-100. To co mi się nasuwa na myśl to stan chłodnic (czy nie pozatykane), ale uwaga, bo są delikatne i zbyt silne potraktowanie ciśnieniem może skończyć się klejeniem lub wymianą. No i ciężko się to czyści, oj ciężko. Do tego stan chłodnic wewnątrz, czyli czy nie są zatkane (kamień kotłowy i inne osady). No i sprawność klimy, jak z pochłaniaczem wilgoci, czy też nie do wymiany. to jakby na tyle. A w sumie to ileż tego lata...
PS. A mnie ktoś sprawdził w D3 sekwencję uruchamiania wentylatorów?
PS. A mnie ktoś sprawdził w D3 sekwencję uruchamiania wentylatorów?
Bądź dobry jak chleb.
... no na pewno coś jest nie tak ... jedno jest pewne wyłączam klimę i jest 90*c jak w mordę strzelił. Chłodnice chyba jednak potraktuje powietrzem (na stacji benzynowej) chyba jest najbezpieczniej czy może się mylę :roll:
Audi A8 4.2Q
Audi 80 1.8 CC moja EX !
Audi A6 V6 2.5 TDi
Audi 100 2.5 TDI - moja EX !
http://eurowroc.com/akp/logo/logo2.jpg
Audi 80 1.8 CC moja EX !
Audi A6 V6 2.5 TDi
Audi 100 2.5 TDI - moja EX !
http://eurowroc.com/akp/logo/logo2.jpg