![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB/LPG ] AQF sondy lambda?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 35
- Rejestracja: 28 lip 2014, 18:27
- Lokalizacja: Zielona Góra
[D2 00 4.2PB/LPG ] AQF sondy lambda?
Witam kolegów.
Mam pytanie jak najłatwiej w AQF sprawdzić działanie sond lambda? Mam podejrzenie, ze kuleją ponieważ wg mnie silnik jest zalewany, po odpaleniu bardzo czuć benzynę z tłumika i auto trochę nierówno pracuje na wolnych obrotach i dużo pali
Pozdrawiam
Mam pytanie jak najłatwiej w AQF sprawdzić działanie sond lambda? Mam podejrzenie, ze kuleją ponieważ wg mnie silnik jest zalewany, po odpaleniu bardzo czuć benzynę z tłumika i auto trochę nierówno pracuje na wolnych obrotach i dużo pali
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 23 mar 2015, 19:27 przez LukaszEK_ZENER, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 35
- Rejestracja: 28 lip 2014, 18:27
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
- Forum Audi A8
- Posty: 35
- Rejestracja: 28 lip 2014, 18:27
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
- Forum Audi A8
- Posty: 35
- Rejestracja: 28 lip 2014, 18:27
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Szukaj nieszczelności w dolocie , jeżeli będzie wszystko ok to przepływka złom
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Forum Audi A8
- Posty: 35
- Rejestracja: 28 lip 2014, 18:27
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Jaki jest stan filtra powietrza ? Sprawdz czy opaski sa dobrze poskrecane
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Forum Audi A8
- Posty: 35
- Rejestracja: 28 lip 2014, 18:27
- Lokalizacja: Zielona Góra
A gumy sprawdzone ?
Odmy sprawdzone ?
Podciśnienia sprawdzone ?
Pająk podciśnienia typu Y ?
Lewe powietrze to nie tylko źle dokręcona opaska lub zerwanie na gwincie.
To również rozcięta, pęknięta guma. Ja szukając lewizny wyrzuciłem wszystko na zewnątrz i to czego nie było widać nagle pokazało swe wrogie zamiary.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 35
- Rejestracja: 28 lip 2014, 18:27
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
- Forum Audi A8
- Posty: 35
- Rejestracja: 28 lip 2014, 18:27
- Lokalizacja: Zielona Góra
Witam ponownie,
dość długo zajęło mi suzkanie przyczyny przerywania silnika na wolnych obrotach, ale w koncu sukces!
Najpierw wymieniłem przepływkę, nic się nie poprawiło, kolejnym wydatkiem był separator odmy (pęknięty i tak trzeba było wymienić) ale to nie było przyczyną kulenia silnika. Przyczyna okazała się dość błaha: Cewka ;( Ciężka jednak do diagnozy (chyba ze względu na ich ilość) po wypinaniu cewek na pracującym silniku trzeba mieć bardzo dobry słuch, żeby określić czy dana cewka pracowała, czy nie! Po kolejnym wypinaniu cewek w końcu stwierdziłem, że przy wypięciu jednej z nich nic się nie zmienia ( przy wypinaniu pozostałych różnica w pracy silnika była ledwo wyczuwalna). Wymiana jednej z cewek uzdrowiła silnik, dodam, że sterownik nie widział żadnego błędu typu wypadanie zapłonów itp. 0 błędów, a jednak zapłony wypadały słyszalnie. No cóż będzie dla potomnych, życzę powodzenia w diagnozie, mnie się w końcu udało. Pozdrawiam Łukasz
dość długo zajęło mi suzkanie przyczyny przerywania silnika na wolnych obrotach, ale w koncu sukces!
Najpierw wymieniłem przepływkę, nic się nie poprawiło, kolejnym wydatkiem był separator odmy (pęknięty i tak trzeba było wymienić) ale to nie było przyczyną kulenia silnika. Przyczyna okazała się dość błaha: Cewka ;( Ciężka jednak do diagnozy (chyba ze względu na ich ilość) po wypinaniu cewek na pracującym silniku trzeba mieć bardzo dobry słuch, żeby określić czy dana cewka pracowała, czy nie! Po kolejnym wypinaniu cewek w końcu stwierdziłem, że przy wypięciu jednej z nich nic się nie zmienia ( przy wypinaniu pozostałych różnica w pracy silnika była ledwo wyczuwalna). Wymiana jednej z cewek uzdrowiła silnik, dodam, że sterownik nie widział żadnego błędu typu wypadanie zapłonów itp. 0 błędów, a jednak zapłony wypadały słyszalnie. No cóż będzie dla potomnych, życzę powodzenia w diagnozie, mnie się w końcu udało. Pozdrawiam Łukasz