Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 00 4.2PB/LPG ] AQF sondy lambda?

LukaszEK_ZENER
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 35
Rejestracja: 28 lip 2014, 18:27
Lokalizacja: Zielona Góra

[D2 00 4.2PB/LPG ] AQF sondy lambda?

Post autor: LukaszEK_ZENER » 23 mar 2015, 14:18

Witam kolegów.
Mam pytanie jak najłatwiej w AQF sprawdzić działanie sond lambda? Mam podejrzenie, ze kuleją ponieważ wg mnie silnik jest zalewany, po odpaleniu bardzo czuć benzynę z tłumika i auto trochę nierówno pracuje na wolnych obrotach i dużo pali
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 23 mar 2015, 19:27 przez LukaszEK_ZENER, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 23 mar 2015, 15:38

Wywala ci jakies błedy? Wejdź w bloki pomiarowe i sprawdź korekty.

LukaszEK_ZENER
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 35
Rejestracja: 28 lip 2014, 18:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: LukaszEK_ZENER » 23 mar 2015, 16:10

a kojarzysz w których blokach są korekty?

Gość

Post autor: Gość » 23 mar 2015, 16:14

LukaszEK_ZENER pisze:a kojarzysz w których blokach są korekty?
Niestety nie pamiętam gdzie to ma AQF ale na forum poszukaj lub poczekaj jak chłopaki napiszą.

LukaszEK_ZENER
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 35
Rejestracja: 28 lip 2014, 18:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: LukaszEK_ZENER » 23 mar 2015, 20:05

Może ktoś podpowie co i gdzie sprawdzić? Niepokoi mnie to wysokie spalanie PB i zapach niespalonej benzyny z tłumika. Może ktoś kojarzy gdzie w blokach pomiarowych znaję korekcje długo i krótkoterminowe?

Gość

Post autor: Gość » 24 mar 2015, 07:13

Sprawdź kanał 32. Tam powinny byc korekty.

LukaszEK_ZENER
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 35
Rejestracja: 28 lip 2014, 18:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: LukaszEK_ZENER » 22 kwie 2015, 07:58

Witam ponownie,
wczoraj zrobiłem logi z mojej przeplywki na 3 biegu do odcinki później na 2 tez do odcinki, wieczorem wrzucę wyniki ale wydaje się ze coś jest na rzeczy, na wolnych obrotach mam około 5g/s a przy 7000 na 3 mam 205g/s a na 2 biegu 180g/s czy to nie za mało? przeplywka złom?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 22 kwie 2015, 09:43

Szukaj nieszczelności w dolocie , jeżeli będzie wszystko ok to przepływka złom
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

LukaszEK_ZENER
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 35
Rejestracja: 28 lip 2014, 18:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: LukaszEK_ZENER » 22 kwie 2015, 11:07

Macie jakąś dobra metodę na "szukanie nieszczelności w dolocie" szukałem już kilka razy i nic nie znalazłem.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 22 kwie 2015, 11:09

Jaki jest stan filtra powietrza ? Sprawdz czy opaski sa dobrze poskrecane
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

LukaszEK_ZENER
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 35
Rejestracja: 28 lip 2014, 18:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: LukaszEK_ZENER » 22 kwie 2015, 11:35

Filtr powietrza nowy. Opaski sprawdzalem, klapy skracajace dolot dzialaja. Auto jak juz wczesniej pisalem kuleje na wolnych obr. ale dopiero jak sie zagrzeje i przestanie dzialac ten "odkurzacz" co siedzi w obudowie filtra

ernesto

Post autor: ernesto » 23 kwie 2015, 10:57

Obrazek

Obrazek

A gumy sprawdzone ?
Odmy sprawdzone ?
Podciśnienia sprawdzone ?
Pająk podciśnienia typu Y ?

Lewe powietrze to nie tylko źle dokręcona opaska lub zerwanie na gwincie.
To również rozcięta, pęknięta guma. Ja szukając lewizny wyrzuciłem wszystko na zewnątrz i to czego nie było widać nagle pokazało swe wrogie zamiary.

LukaszEK_ZENER
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 35
Rejestracja: 28 lip 2014, 18:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: LukaszEK_ZENER » 23 kwie 2015, 13:34

Gumy cale nie popękane dobrze zaciśnięte.
Odm nie sprawdzałem jeszcze... chodzi o szczelność??
Podciśnienia sprawdzałem, nic niepokojącego nie zauważyłem.
Pająk typu Y? co to takiego?

ernesto

Post autor: ernesto » 24 kwie 2015, 15:22

Nie wiem czy w liftach występuje w takiej postaci. Jest to przewód podciśnieniowy.
Odmy też warto sprawdzić bo nimi też może ciągnąć lewe powietrze. A one z biegiem lat robią się plastyczne, i lubią pękać.

LukaszEK_ZENER
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 35
Rejestracja: 28 lip 2014, 18:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: LukaszEK_ZENER » 29 sie 2015, 21:42

Witam ponownie,
dość długo zajęło mi suzkanie przyczyny przerywania silnika na wolnych obrotach, ale w koncu sukces!
Najpierw wymieniłem przepływkę, nic się nie poprawiło, kolejnym wydatkiem był separator odmy (pęknięty i tak trzeba było wymienić) ale to nie było przyczyną kulenia silnika. Przyczyna okazała się dość błaha: Cewka ;( Ciężka jednak do diagnozy (chyba ze względu na ich ilość) po wypinaniu cewek na pracującym silniku trzeba mieć bardzo dobry słuch, żeby określić czy dana cewka pracowała, czy nie! Po kolejnym wypinaniu cewek w końcu stwierdziłem, że przy wypięciu jednej z nich nic się nie zmienia ( przy wypinaniu pozostałych różnica w pracy silnika była ledwo wyczuwalna). Wymiana jednej z cewek uzdrowiła silnik, dodam, że sterownik nie widział żadnego błędu typu wypadanie zapłonów itp. 0 błędów, a jednak zapłony wypadały słyszalnie. No cóż będzie dla potomnych, życzę powodzenia w diagnozie, mnie się w końcu udało. Pozdrawiam Łukasz

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl