![]() |
![]() |
[D2 00 3.3TDI ] Przegrzewanie
[D2 00 3.3TDI ] Przegrzewanie
Witam, mam problem z przegrzewaniem się ósemki. Otóż niekiedy jest tak, że jeżdżę cały dzień i trzymie twardo 90*C, a niekiedy ósema ma taki dzień, że co chwilę temperatura leci ponad 90, chłodzi do 90 i znowu skacze ponad 90 i tak w kółko. Wczoraj właśnie temperatura poszła za wysoko, jadę normalnie, temperatura na zewnątrz nie była wysoka, słońce nie grzało, patrzę na licznik a tam temperatura ponad 100*, ale szybko ją schłodziło do 90. Nie wiem już co robić, czujnik temp wymieniony, termostat tak samo nówka z ASO, sprawdzane na laptopie i nawet gdy na liczniku pokazuje ponad 90* to na VCDS tak samo. Może się coś stać jak będą takie skoki temperatury ponad 90*, nie wydmucha uszczelki pod głowicą? Nie wiem czy nią jeździć i co robić, wszystko odpowietrzone ale i tak skacze ta temperatura.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Sprawdzałem z tym ogrzewaniem na maksa i gdy dam po zagrzaniu klimatronik na HI to leci ciepłe powietrze. Płyn chłodniczy w normie, nie ubywa, nie rośnie, najgorsze jest to, że według mnie jak się coś zepsuje to zepsuje i tyle, a tutaj raz się przegrzewa, raz trzyma 90* i już nie wiem, a nie chcę nic narobić przez to.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Profilaktycznie podmień czujnik temperatury wody - na OE oczywiście .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Forum Audi A8
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 cze 2010, 19:16
- Lokalizacja: Kolbuszowa
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Hmm no nie wiem, te wentylatory się jakoś sprawdza? U mnie wydaje się, że chodzą normalnie i wszystko jest ok z nimi, no ale... Już nie wiem co robić, bardzo dziwna sprawa. Dodam, że mam to już dość długi okres czasu, myślałem, że ten typ tak ma, bo duży silnik itp., ale pytałem innych posiadaczy 3.3 i powiedzieli, że u nich twardo 90*
Słuchaj kolego właśnie od wczoraj przerabiam to u mnie. Od kilku dni miałem te same objawy co ty. Dziś już wiem. To na 100% mały wentylator ten elektryczny. Mi już padł całkowicie. U Ciebie prawdopodobnie pada powoli. Raz działa a raz nie. Dobrze, że mam zapasowy to jutro wkładam i będzie oki. Objawy identyczne co u mnie. Acha Panowie i Panie sprawdzajcie też prześwit chłodnic. U mnie są jakieś malutkie paproki w tych szczelinkach a to też wpływa na chłodzenie. Jak rozbiorę jutro przedni pas to karcherem umyję chłodnice bo mają na prawdę dużo syfu. Skoncentruj się na tym went. Podłącz Vaga jak masz nawet taki za 50zł i włącz opcję testuj wentylator. U mnie już w ogóle nie kręci. Jeszcze ok. 4 dni temu kręcił jak szalony a dziś już bida. Zatarł się albo spalił - to pewne na 100%
Rób w życiu to na co masz ochotę a żyć będziesz szczęśliwie ...
Wymieniłem i teraz jest idealnie
Nic ponad 90 ani rusz. Nawet jak jest 90 i mocno go pogonie i podjadę pod dom to nawet na wyłączonym silniku jeszcze jakiś czas wentylatorek sobie chodzi. Tak właśnie pamiętam było przed usterką a jak się uszkodził to się przegrzewał i nie włączał w ogóle. Ten mały musi się włączać. Zwłaszcza jak masz 90.
ps. acha no i przy okazji to wyczyściłem kompresorem chłodnice z syfu bo pozatykane te dziurki były.

ps. acha no i przy okazji to wyczyściłem kompresorem chłodnice z syfu bo pozatykane te dziurki były.
Rób w życiu to na co masz ochotę a żyć będziesz szczęśliwie ...