Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 ALL ] Procedura wymiany oleju.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 15 wrz 2015, 09:20

Problem rozwiązany, robiliśmy przez cały czas kiche bo dolewaliśmy na zgaszonym.
Na zapalonym weszło jeszcze 2L oleju, i jeszcze będziemy dolewać - olej się rozgrzał do 60° .

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 15 wrz 2015, 13:05

Poczekaj az olej osignie 80 stopni (przy 75 otwiera sie termostat przy chlodnicy), przytrzymaj obroty na okolo 2000 przez minute, znow czekanie az olej ostygnie do 35 i ponowna dolewka.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 17 wrz 2015, 16:09

danishow pisze:Poczekaj az olej osignie 80 stopni (przy 75 otwiera sie termostat przy chlodnicy), przytrzymaj obroty na okolo 2000 przez minute, znow czekanie az olej ostygnie do 35 i ponowna dolewka.
Auto pojechało na małą traskę i przy dolewce weszło jeszcze 0,5L oleju

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 26 wrz 2015, 11:21

Za chwilę będziemy wymieniać olej drugi raz wraz z filtrem.
I czy można i trzeba wykonać jeszcze jakieś czynności (odkręcić przeczyścić jakieś zawory itp itd) by już zamknąć sprawę ze skrzynią do następnej wymiany.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 30 lis 2015, 00:08

Pogłebiłem troszkę temat, i w skrócie, nie wymieniamy oleju po 1000 KM wg opinii specjalistów, powiedzmy <jezyk2> .

Wszelkie warsztaty, które się w tym specjalizują, mają swoje wersje , lecz klaruje się z tego taka wspólna uśredniona wersja.

Oczywiście są tacy co twierdzą, że w tych skrzyniach się nie wymienia oleju tylko je remontuje, a inny bezwzględnie wymieniać przy 40 tkm.

Więc tak wyciągając średnią z informacji z warsztatów specjalizujących się w automatycznych skrzyniach wychodzi taka "średnia" odpowiedź na zagadnienie.

Stary olej z reguły jest zużyty i nie posiada swoich właściwości i zarazem powoduje osiadanie czy powstawanie osadów syfu i innych na częściach skrzyni. Nowy zalany olej ma duże właściwości płukające i wymiana przy 1000 km powoduje wylanie dobrego oleju, który nie zdąży oczyścić skrzyni i syf zostaje.
Więc zalecenie jest by drugą wymianę oleju zrobić przy 8 - 10 tyś kilometrów, gdy nowy olej trochę oczyści skrzynię i zlewając go pozbędziemy się syfu. Świeży olej ma mniej do sczyszczenia.
Gdy zlewamy po 1000 to jednak zlewamy czysty olej a syf zostanie rozpuszczony dopiero przy drugim zalaniu i zostanie w skrzyni do kolejnej wymiany.

Oczywiście wymiana zawsze z filtrem.

Gość

Post autor: Gość » 30 lis 2015, 08:37

Jaki syf zostaje po remoncie?? wymiana po 1000-2000km ma na celu wypłukanie skrzyni po remoncie a to juz nie jest jakis wielki syf.

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 30 lis 2015, 09:23

Ja swojej skrzyni po remoncie nie dotykalem przez 70 tys.
Przy wymianie oleju(rzeczone 70tys) oznak opikow,szlamu i innych bajerow ztwierdzono ilosc tak znikoma ze pomijalna.
Mysle ze chcec przywolania klienta do warsztatu to i ponowna kasa i dupochron czy cos nie pomineli przy montazu badz cos sie nie pojawia np wyciek

Gość

Post autor: Gość » 30 lis 2015, 09:31

Rzecz polega na tym że to jest wymagane by utrzymac gwarancje. Na pewno nie stało by się nic bo to juz po remoncie ale niestety jest jak jest.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 01 gru 2015, 00:13

Ale ja tu nie pisałem nigdzie o remoncie tylko o wymianie oleju :P

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 02 gru 2015, 08:06

U mnie jest tak:
skrzynia po remoncie zalana swiezym olejem, nastepna wymiana po 2000km i kolejna po 15000km inaczej po gwarancji.

Natomiast samą wymiane oleju z filtrem zalecamy przynajmniej co wymiane rozrzadu czyli okolo 100kkm.
Jak ktos wymienia czesciej to ok, a te 100kkm to juz ostatni dzwonek.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 02 gru 2015, 14:37

czyli rozrzad mówisz wymieniac co 100 tys max tak ? (w d2)? ale 100 tys km lub co ile lat ? mam rozrzad CNT na wzmacnanym pasku

u mnie po remoncie skrzyni jest tak kontrola po 1000 km (głównie pod kątem wycieków) i wymiana po 5000 tys km niby dużo w porównaniu do innych firm ale nie będę sie upierał nie mam wiedzy i nie chce stracic gwarancji
bądź sobą, wariatów też lubią

Gość

Post autor: Gość » 02 gru 2015, 15:30

Rozrząd co 5lat trza ale jesli ma mało nalatane to kontrola paska i jak ok rok latamy. Ja tak robiłem i po 6latach i ok 55tys pasek nadal był ładny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl