Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Stag 300 nie chce przełączyć na gaz

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Stag 300 nie chce przełączyć na gaz

Post autor: mkbewe » 26 wrz 2015, 12:38

Witam Panowie.

Mam taki problem że czasem jak jadę zimnym autem i ma się przełączyć na gaz. To piszczy jakby nie było gazu a w butli pełno i nie przełącza. Dopiero jak mu np ręcznie włączę podczas jazdy to np ostatnio za 2 razem się przełączyl. Przytrafiło mi się to może 3 razy przez ostatnie 2 tyg.

Miał ktoś może podobny problem? Wydaje mi się że będzie to jakaś pierdoły typu zabrudzony elektrozawory czy coś nie łączy gdzieś....
Jakieś pomysły sugestie co można samemu sprawdzić zamiast od razu jechać do gazownika?

ernesto

Post autor: ernesto » 26 wrz 2015, 13:45

Na początek do wymiany filterki. Jesli to nie pomoże trzeba przyjrzeć się elektrozaworom. Wystarczy że któryś z nich nie będzie się w pełni otwierał lub będzie miał problemy z otwarciem i spadnie ciśnienie na listwie wtryskowej.
Wtedy wybija go na benzynę lub w ogóle nie chce się przełączyć.
Ja miałem taki przypadek. Pierw były to filterki a potem okazało się, że uszkodzony jest elektrozawór.

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 26 wrz 2015, 14:10

u mnie zasyfiony był elektrozawór w parowniku, wystarczyło wyczyścić

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 26 wrz 2015, 14:53

nie każdy ma zintegrowany elektro zawór z reduktorem :]

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 26 wrz 2015, 15:25

Dzięki Panowie za szybkie odpowiedzi.
Powymieniam filtry i jakby mi dalej problem został to przyglądne się elektrozaworom.
<okok>

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 26 wrz 2015, 19:11

Zobacz czy wszystkie wtyczki dobrze siedzą .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 26 wrz 2015, 21:42

pioter pisze:Zobacz czy wszystkie wtyczki dobrze siedzą .
od czego wtyczki ?
ogólnie przeglądnąć wszystkie jakie znajdę od podtlenku ?

BTW jeśli chodzi o wymianę filtrów to są jakieś lepsze gorsze itd ? bo kompletnie jestem zielony jeśli chodzi o LPG (to moje 1 auto z gazem)

ernesto

Post autor: ernesto » 26 wrz 2015, 22:07

Ogólnie wtyczki od instalacji gazowej, te wsówki co idą do elektrozaworów, do listw wtryskowych itp.
Jeśli chodzi o filterki to fazy płynnej kupowałem za ... chyba około 7 zł a lotnej <hmm> nie pamiętam ale też nie drogo było.
Spokojnie zrobisz to samemu.
Zakręć butlę z gazem i możesz odkręcać. Uważaj bo cisnienie w układzie będzie, podczas odkręcania może troszkę buchnąć .
Ja zazwyczaj odkręcam pomału, jak słyszę że syczy to odpuszczam. Czekam aż przestanie i odkręcam dalej. Na spokojnie.
Wymiane filterków ogarniesz sam. Daj znać co się dzieję. Czy się poprawiło czy dalej jest to samo.

Edit :
Wracając do filterków. Bierz swoje na wzór i jedź do sklepu kupić. Drogo nie będzie. A samemu ogarniesz sam spokojnie.
Pamiętaj by bytlę zakręcić przed jakimi kol wiek pracami przy gazie.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 26 wrz 2015, 22:22

Mi ostatnio nie chciał przełączyć na gaz i okazało się że wtyczka z czujnika temperatury reduktora spadła .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

ernesto

Post autor: ernesto » 26 wrz 2015, 22:56

Aaaaa właśnie miałem jeszcze jeden przypadek. przerwany przewód przy czujniku ciśnienia na listwie wtryskowej. Przetarł się. Wtedy też nie chciał przełączyć na gaz.

Zwarcie na czujniku temperatury też to moze spowodować lub to że czujnik wypadł z obudowy reduktora. Jest na wcisk zazwyczaj. Podczas drgań mógł wyskoczyć i źle odczytuje temperaturę reduktora. Wtedy nie przełączy na lpg

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 27 wrz 2015, 20:46

Ok w tym tygodniu będę z tym walczył jakoś wtorek środa,
Na 1 ogień pójdą filtry i będę jeździć żeby zobaczyć czy problem się powtórzy.
Bo np w piątek mi wyskoczyło, w sobotę jeździłem sporo, dzisiaj to samo i nic.
Zrobię filtry i obczaje wtyczki. Posmigam do końca tygodnia a jak będzie ok to elektrozawory i tak profilaktyczne później wyczyszczenia. Nie zaszkodzi :))

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 27 wrz 2015, 21:55

u mnie jak ostatnio nie chciał się przełączyć to się okazało, że sterownik się spalił <jezyk> ale to skrajny przypadek gazowników cymbałów...

chlebi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 68
Rejestracja: 07 sty 2015, 22:08
Lokalizacja: wrocław

Post autor: chlebi » 28 wrz 2015, 14:30

Ja miałem ostatnio tak ze 4 razy na 2 tyg w moim Prinsie, pojechałem do gazownika mówił może te filterki, może te elektrozawory, po odebraniu mówił że mapa w reduktorze do mapy w sterowniku była jakoś tam przesunięta, pochodził 2 tyg i znowu, pozmieniał w drugą stronę, na drugi dzień znowu, dzwonię a oni że to już pewnie reduktor pada, mówię spoko ma prawo, ale jakoś zacząłem tankować tylko na BP i ustało, może to kwestia gazu ... sam już nie wiem, teraz śmiga :)

Lolek84
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 13 wrz 2015, 09:14
Lokalizacja: okolice KRK

Post autor: Lolek84 » 28 wrz 2015, 15:15

Powodem jest zapewne zacinający się / zużyty trzpień elektrozaworu.

Błąd którym piszczy instalacja, to brak ciśnienia gazu.

Elektrozawór do weryfikacji / wymiany.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 04 paź 2015, 10:40

Jak na razie wymieniłem 2 filtry fazy lotnej. Od fazy ciepłej nie mieli na miejscu więc zmienię po weekendzie.
Tak wygląda więc warto go zmienić.

Obrazek

Jak na razie problem nie powrócił ani razu ale mimo wszystko. Będę jeszcze czyścić elektrozawor.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl