części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Przyśpieszenie bez KickDown

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Przyśpieszenie bez KickDown

Post autor: Marcin2013 » 27 wrz 2015, 19:35

Witajcie, czy ktoś się zastanawiał nad tym dlaczego jadąc w trybie zmiany biegów manualnym np. 100km/h na 6 lub 5 biegu i wciskając gaz prawie do podłogi (nie całkiem żeby nie wymusić kickdown-u) auto prawie w ogóle nie przyśpiesza ?? przecież ponad 300 koni powinno sobie bez problemu poradzić, wiadomo jak jadę w trybie Drive to radzi sobie ok. wtedy wciskając lekko gaz tip i tak redukuje bieg i żwawo przyśpiesza, dlaczego tak się dzieje, czy tak jest zaprogramowana skrzynia ??

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 27 wrz 2015, 20:06

ja nie mam problemów z przyśpieszaniem na tipie nie redukując biegu
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mkbewe, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Re: Przyśpieszenie bez KickDown

Post autor: pebo » 27 wrz 2015, 20:11

Marcin2013 pisze:Witajcie, czy ktoś się zastanawiał nad tym dlaczego jadąc w trybie zmiany biegów manualnym np. 100km/h na 6 lub 5 biegu i wciskając gaz prawie do podłogi (nie całkiem żeby nie wymusić kickdown-u) auto prawie w ogóle nie przyśpiesza ?? przecież ponad 300 koni powinno sobie bez problemu poradzić, wiadomo jak jadę w trybie Drive to radzi sobie ok. wtedy wciskając lekko gaz tip i tak redukuje bieg i żwawo przyśpiesza, dlaczego tak się dzieje, czy tak jest zaprogramowana skrzynia ??
Praca skrzyni biegów, a właściwie układu napędowego (silnik+skrzynia) w D3 jest już trochę bardziej skomplikowane i zawiera między innymi elementy dostosowywania się do charakterystyki jazdy użytkownika, stąd prawie każdy egzemplarz będzie jeździł nieco inaczej. Jeśli masz ochotę zgłębić temat, polecam zeszyty metodyczne SSP 283 i SSP 284.
Bądź dobry jak chleb.

Gość

Post autor: Gość » 27 wrz 2015, 20:13

Ja jestem bardzo ciekaw ile odbiera automat względem manuala. Juz niedługo sie o tym przekonam.

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 27 wrz 2015, 20:20

Marcin2013 pisze:Witajcie, czy ktoś się zastanawiał nad tym dlaczego jadąc w trybie zmiany biegów manualnym np. 100km/h na 6 lub 5 biegu i wciskając gaz prawie do podłogi (nie całkiem żeby nie wymusić kickdown-u) auto prawie w ogóle nie przyśpiesza ?? przecież ponad 300 koni powinno sobie bez problemu poradzić, wiadomo jak jadę w trybie Drive to radzi sobie ok. wtedy wciskając lekko gaz tip i tak redukuje bieg i żwawo przyśpiesza, dlaczego tak się dzieje, czy tak jest zaprogramowana skrzynia ??
Ta to przejedz sie autem majacym 300ps w manualu o podobnej masie zdus go do 1800obr na 6 czy 5 biegu, wcisnij gaz do podlogi i czego oczekujesz wgniotu w fotel ?

Po to jest pełen zakres obrotowy żeby z niego korzystac, a skrzynia jest na tyle madrze skonstruowana ze skoro wciskasz gaz do konca tzn ze oczekujesz pelnej mocy i dobiera odpowiednie przełożenie by auto jak najefektywniej przyspieszyło, wiadomo ze szalu nie ma ale cos tam powinno na tej 5 przyspieszac jesli Twoje w ogole nie jedzie to potrzebny jest serwis <hmm>

Gość

Post autor: Gość » 27 wrz 2015, 20:36

aro51 pisze:Ta to przejedz sie autem majacym 300ps w manualu o podobnej masie zdus go do 1800obr na 6 czy 5 biegu, wcisnij gaz do podlogi i czego oczekujesz wgniotu w fotel ?
Dokładnie

Ja mam 4 biegi i jedzie całkiem sprawnie,ale sa 5 biegowe i 6 biegowe i wiadomo że beda śmigąły lepiej :)

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 27 wrz 2015, 22:11

ja mam manuala i nie ma wciskania w fotel wcale ;P chcesz wyprzedzać - trzeba zredukować 2, czasem 3 biegi w dół... 6 do toczenia się, 5 bieg praktycznie pomijany :) często z 4 od razu na 6 wrzucam... jak jedzie się ok 100 na 6 biegu to jest podajże w granicy 2,1-2,2 tys obrotów i jak chcesz wyprzedzić to szybka redukcja na 3 bieg i jazda dopiero :) ogólnie 1 ciągnie się do ok 70km/h - odcięcie, 2 do 120 odcięcie, 3 chyba ok 180 odcina, a dalej to nie pamiętam :)

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 27 wrz 2015, 23:15

Przy 100km/h to ja redukuję na "dwójkę" :D

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 27 wrz 2015, 23:26

automat ma dłuższe przełożenia i dlatego gorsze przyspieszenie :P w nowych automatach jest te 7-8 krótkich przełożeń i najlepiej wykorzystuje się wtedy silnik <amasz>

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 27 wrz 2015, 23:40

Nom, tu masz rację. Od jakiegoś czasu szukam info jak zmniejszyć przełożenie główne :]

Gość

Post autor: Gość » 28 wrz 2015, 01:00

zmień zebatki bądź całe z innej skrzyni. Z 2.8 wiem że sa krótsze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl