![]() |
![]() |
![]() |
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Przyśpieszenie bez KickDown
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Przyśpieszenie bez KickDown
Witajcie, czy ktoś się zastanawiał nad tym dlaczego jadąc w trybie zmiany biegów manualnym np. 100km/h na 6 lub 5 biegu i wciskając gaz prawie do podłogi (nie całkiem żeby nie wymusić kickdown-u) auto prawie w ogóle nie przyśpiesza ?? przecież ponad 300 koni powinno sobie bez problemu poradzić, wiadomo jak jadę w trybie Drive to radzi sobie ok. wtedy wciskając lekko gaz tip i tak redukuje bieg i żwawo przyśpiesza, dlaczego tak się dzieje, czy tak jest zaprogramowana skrzynia ??
Re: Przyśpieszenie bez KickDown
Praca skrzyni biegów, a właściwie układu napędowego (silnik+skrzynia) w D3 jest już trochę bardziej skomplikowane i zawiera między innymi elementy dostosowywania się do charakterystyki jazdy użytkownika, stąd prawie każdy egzemplarz będzie jeździł nieco inaczej. Jeśli masz ochotę zgłębić temat, polecam zeszyty metodyczne SSP 283 i SSP 284.Marcin2013 pisze:Witajcie, czy ktoś się zastanawiał nad tym dlaczego jadąc w trybie zmiany biegów manualnym np. 100km/h na 6 lub 5 biegu i wciskając gaz prawie do podłogi (nie całkiem żeby nie wymusić kickdown-u) auto prawie w ogóle nie przyśpiesza ?? przecież ponad 300 koni powinno sobie bez problemu poradzić, wiadomo jak jadę w trybie Drive to radzi sobie ok. wtedy wciskając lekko gaz tip i tak redukuje bieg i żwawo przyśpiesza, dlaczego tak się dzieje, czy tak jest zaprogramowana skrzynia ??
Bądź dobry jak chleb.
Ta to przejedz sie autem majacym 300ps w manualu o podobnej masie zdus go do 1800obr na 6 czy 5 biegu, wcisnij gaz do podlogi i czego oczekujesz wgniotu w fotel ?Marcin2013 pisze:Witajcie, czy ktoś się zastanawiał nad tym dlaczego jadąc w trybie zmiany biegów manualnym np. 100km/h na 6 lub 5 biegu i wciskając gaz prawie do podłogi (nie całkiem żeby nie wymusić kickdown-u) auto prawie w ogóle nie przyśpiesza ?? przecież ponad 300 koni powinno sobie bez problemu poradzić, wiadomo jak jadę w trybie Drive to radzi sobie ok. wtedy wciskając lekko gaz tip i tak redukuje bieg i żwawo przyśpiesza, dlaczego tak się dzieje, czy tak jest zaprogramowana skrzynia ??
Po to jest pełen zakres obrotowy żeby z niego korzystac, a skrzynia jest na tyle madrze skonstruowana ze skoro wciskasz gaz do konca tzn ze oczekujesz pelnej mocy i dobiera odpowiednie przełożenie by auto jak najefektywniej przyspieszyło, wiadomo ze szalu nie ma ale cos tam powinno na tej 5 przyspieszac jesli Twoje w ogole nie jedzie to potrzebny jest serwis

ja mam manuala i nie ma wciskania w fotel wcale ;P chcesz wyprzedzać - trzeba zredukować 2, czasem 3 biegi w dół... 6 do toczenia się, 5 bieg praktycznie pomijany
często z 4 od razu na 6 wrzucam... jak jedzie się ok 100 na 6 biegu to jest podajże w granicy 2,1-2,2 tys obrotów i jak chcesz wyprzedzić to szybka redukcja na 3 bieg i jazda dopiero
ogólnie 1 ciągnie się do ok 70km/h - odcięcie, 2 do 120 odcięcie, 3 chyba ok 180 odcina, a dalej to nie pamiętam 


