Witam szanownych forumowiczów,
niedawno kupiłem S8 i mam problem ;/
Nagle wywaliło mi błędy EPC i ESP, do tego tryb awaryjny, do tego nierówna praca silnika na wolnych obrotach. VCDS pokazał kilka błędów, min czujniki przepustnic (stąd nierówna praca) zaraz wkleję loga. Kasowanie błędów nic nie dało, dopiero odpięcie klemy na 10min.
Koleś od którego go kupiłem już przy sprzedaży opowiedział mi historię, że raz miał coś takiego, najeździł się po serwisach etc, a okazało się, że żaróweczka padła od oświetlenia tablicy lol
Faktycznie druga żaróweczka (niewymieniona) świeciła gorzej i nawet przerywała. Wymieniłem, odpiąłem klemę i było super.. przez parę kilometrów. Wszystko wróciło. Przejrzałem wszystkie żarówki - wymieniłem jeszcze w schowku, sprawdziłem bezpieczniki. Po ponownym resecie (klema) pojeździłem kilkanaście km (mmi nie chciał się włączyć ale sam ożył po jakimś czasie), i dziś z nów to samo (po tych parunastu km).
Jakieś sugestie??
Saturday,08,November,2014,11:32:10:10074
VCDS Version: Beta 11.6.0
Address 01: Engine Labels: None
Control Module Part Number: 4E0 910 552 HW: 4E0 907 552
Component and/or Version: 5.2L V10/4V FSI S0050
Software Coding: 01060003190F0260
Work Shop Code: WSC 22151 146 95098
VCID: DFC9274F75FD
6 Faults Found:
001056 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 186298 km
Time Indication: 0
Date: 2014.10.06
Time: 19:48:18
Freeze Frame:
RPM: 1679 /min
Load: 19.6 %
Speed: 60.0 km/h
Temperature: 93.0°C
Temperature: 20.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 13.970 V
001072 - Catalyst System; Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0430 - 002 - Lower Limit Exceeded - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Mileage: 186298 km
Time Indication: 0
Date: 2014.10.06
Time: 19:48:22
Freeze Frame:
RPM: 1614 /min
Load: 20.0 %
Speed: 58.0 km/h
Temperature: 93.0°C
Temperature: 20.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 13.970 V
001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 3
Mileage: 186451 km
Time Indication: 0
Date: 2014.10.17
Time: 17:43:58
Freeze Frame:
RPM: 581 /min
Load: 22.0 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 82.0°C
Temperature: 18.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 13.208 V
000545 - Angle Sensor 2 for Throttle (G188): Implausible Signal
P0221 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 188354 km
Time Indication: 0
Date: 2014.11.08
Time: 11:08:13
Freeze Frame:
RPM: 4699 /min
Load: 14.1 %
Speed: 101.0 km/h
Temperature: 98.0°C
Temperature: 27.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 13.843 V
000289 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal
P0121 - 008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 188355 km
Time Indication: 0
Date: 2014.11.08
Time: 11:12:00
Freeze Frame:
RPM: 1606 /min
Load: 34.5 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 105.0°C
Temperature: 33.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 11.811 V
006435 - Please Check DTC Memory of ECU Number 2
P1923 - 008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 188356 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Load: 0.0 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 110.0°C
Temperature: 44.0°C
Absolute Pres.: 980.0 mbar
Voltage: 11.684 V
Readiness: 0000 0000
![]() |
![]() |
[S8 D3 07 ] Błędy EPC i ESP przez spaloną żarówkę?
[S8 D3 07 ] Błędy EPC i ESP przez spaloną żarówkę?
Ostatnio zmieniony 13 lis 2014, 16:33 przez kor, łącznie zmieniany 1 raz.
EPC ESP i tryb awaryjny brzmi jak jakies probelmy z elektronika no chyab ze wsyztsko ci tam pada, ja bym dla spokoju podjechal do jakiegos magika co go zbada blizej, u mnie takie symptomy byly tylko raz jak mi padal akumulator (od padniecia alternatora) Nierowna praca na niskich obrotach tez nie powinna wystapic (maksymalnie to 30 sekund zeby sie napoil i zagrzal lekko i powinno byc spokojnie) ta nierowna praca to znow moga byc cuda, daj znac jesli rozwiazales problem
No akurat jutro jadę do elektronika do Wrocławia.. Dziwna sprawa, wg błędów to przepustnica - ale to nie ona - kupiłem jedną, sprawdzałem, przepinałem i .. na jednym kompie (bo są 2) nie ma błędów, a na drugim występują. Co więcej nie da się zrobić adaptacji na tym z błędami, próbowaliśmy vcds'em, ale wg wytycznych - trzeba skasować błędy przed adaptacją - tego się nie da zrobić, bo po skasowaniu wywalają się z powrotem po sekundzie
Pytałem o żarówki, bo mnie nastraszył poprzedni właściciel, miał takie problemy z powodu przepalonej żarówki tablicy rej..
Zobaczę co z tą adaptacją, potem trzeba przetrzepać przepływomierze jak sądzę.. ale to już raczej mechanik (czyt eletronik) będzie ogarniał.
ps zaczynam tęsknić za moją poczciwą a6c5 4.2
tam takich rzeczy nie było..

Pytałem o żarówki, bo mnie nastraszył poprzedni właściciel, miał takie problemy z powodu przepalonej żarówki tablicy rej..
Zobaczę co z tą adaptacją, potem trzeba przetrzepać przepływomierze jak sądzę.. ale to już raczej mechanik (czyt eletronik) będzie ogarniał.
ps zaczynam tęsknić za moją poczciwą a6c5 4.2

Nieprzyjemnie sie to czyta , tez mialem takie odczucia po zmianie z c5 na d3 jak zaczely sie klopoty z elektronika , pocieszam sie tym ze po ogarnieciu wszystkiego bedzie kawal fajnego auta , Tobie tez życze szybkiego i taniego uporania sie z usterkami abys mogl w pelni cieszyc sie autem bo masz czym , a wiem jak usterki potrafia czlowieka zniechecic do auta .kor pisze:ps zaczynam tęsknić za moją poczciwą a6c5 4.2 tam takich rzeczy nie było..
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
kor ja w swojej ósemce miałem od samego początku problemy z przepustnicą i trybem awaryjnym i całą tą dyskoteką na zegarach,zakup nowej przepustnicy pomógł tylko na chwilę co mnie mocno zdziwiło i wszystko zaczęło się od początku.
W końcu któregoś pięknego dnia zaprzyjaźniony elektryk wyją komputer sterujący silnikiem i wyczyścił delikatnie wszystkie styki i wszystko działa i stara przepustnica założona i poprawnie zaadoptowana i do dnia dzisiejszego pięknie działa.
Nie wiem czy u Ciebie pomoże ale myślę że spróbować warto, koszt żaden.
W końcu któregoś pięknego dnia zaprzyjaźniony elektryk wyją komputer sterujący silnikiem i wyczyścił delikatnie wszystkie styki i wszystko działa i stara przepustnica założona i poprawnie zaadoptowana i do dnia dzisiejszego pięknie działa.
Nie wiem czy u Ciebie pomoże ale myślę że spróbować warto, koszt żaden.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj