Witam, dzisiaj byłem w warsztacie na przeglądzie autka. Dostałem od mechanika wykaz błędów. Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić o co konkretnie chodzi i co trzeba z tym zrobić?
000258 - Miernik masy powietrza (G70)
P0102-007- sygnał za mały - sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100010
Priorytet błędu: 5
Częstotliwość błędu: 16
Wew. licznik błędów: 39
Przebieg: 0 km
Wskaźnik czasu: 0
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0/min
Moment obrotowy: 0,0 Nm
Prędkość: 0,0 km/h
0.00%
Napięcie: 10,73V
Ilość powietrza/Obr. : 872,0 mg/suw
Ilość powietrza/Obr. : 0,0 mg/suw
001139 - czujnik ciśnienia spalin 1 (G450)
P0473-006- sygnał za wysoki- sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100001
Priorytet błędu: 1
Częśtotliwość błędu: 6
Wew. licznik błędów: 38
Przebieg: 0 km
Wskaźnik czasu: 0
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0/min
Moment obrotowy: 0,0 Nm
Prędkość: 0,0 km/h
Napięcie: 11,30V
Przebieg: 40 km
Tekst: 16 C
Ciśnienie: 979,8 mbar
006488 - czujnik 2 tamperatury spalin (G448) zespół 1
P1958 -006- zwarcie z plusem - sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 1
częstotliwość błędu: 2
wew. licznik błędów: 38
Przebieg: 0 km
Wskaźnik czasu: 0
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0/min
Moment obrotowy: 0,0 Nm
Prędkość: 0,0 km/h
0.00%
Napięcie: 11,30V
Przebieg: 40 km
Tekst: 16 C
000665 - regulacja ciśnienia doładowania
P0299 - 006 - przekroczona granica regulacji - sporadyczny - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 10100001
Priorytet błędu: 5
Częstotliwość błędu: 3
Wew. licznik błędów: 40
Przebieg: 0 km
Wskaźnik czasu: 0
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2816/min
Moment obrotowy: 320,0 Nm
Prędkość: 57,0 km/h
47,58%
Napięcie: 14,01V
Ciśnienie: 1767,9 mbar
Ciśnienie: 1320,6 mbar
001026 - Układ recyrkulacji spalin
P0402-006- natężenie przepływu za duże - sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 1
Częstotliwość błędu: 1
Wew. licznik błędów: 40
Przebieg: 0 km
wskaźnik czasu: 0
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1984/min
Moment obrotowy: 144,0 Nm
Prędkość: 47,0 km/h
0.00%
4,68%
Ilość powietrza/Obr. : 599,5 mg/suw
Ilość powietrza/Obr. : 327,0 mg/suw:
Proszę o jakieś info o tych błędach i poradę co można z tym zrobic.
Dodam jeszcze, że czasami po odpaleniu auta silnik zachowuje się tak jakby nie było włączone turbo. Trzeba wyłączyć auto i ponownie zapalić, wtedy wszystko jest ok.
Kolejna sprawa: przy prędkości około 180-190 km/h włącza się spiralka i auto traci moc.
Jeszcze jedna: dziwne zachowanie całego auta przy obrotach 1700-2000 mniej więcej w tym przedziale całym autem lekko talepie, po przekroczeniu tych obrotó lub po zmniejszeniu ich objaw ustępuje. Proszę o pomoc.
Tagi
krzychu22.p1i
[D3 04 3.0TDI ] Problem z silnikiem
[D3 04 3.0TDI ] Problem z silnikiem
Ostatnio zmieniony 06 paź 2015, 18:58 przez mattwitt, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz, Ty ten samochod w takim stanie kupiles nie orientując sie kompletnie jak usunać te usterki i ile kasy na nie potrzeba?
Po zestawie bledow i objawach ktore opisales trzeba dosc grubo pogrzebac bo kilka bledow jest ze soba niezwiazanych.
Na pewno wyglada to tak jak by byl gdzies wydech przytkany (kilka bledow od tego jest). Ale już przeplywomierz i regulacja cisnienia doladowania to zupelnie inne sprawy (chociaz tez z tym przytkanym wydechem moga sie laczyc)
Po zestawie bledow i objawach ktore opisales trzeba dosc grubo pogrzebac bo kilka bledow jest ze soba niezwiazanych.
Na pewno wyglada to tak jak by byl gdzies wydech przytkany (kilka bledow od tego jest). Ale już przeplywomierz i regulacja cisnienia doladowania to zupelnie inne sprawy (chociaz tez z tym przytkanym wydechem moga sie laczyc)
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Ogólnie to aku coś słaby tez by pasowało wymienić bo na postoju w okolicy 11V lub mniej daje... Niskie napięcie potrafi często być przyczyną wariacji czujników.mattwitt pisze:Napięcie: 10,73V
Tutaj nie ma za dużo grzebania bo poza próbą podmiany czujników. Ogólnie jedno jest pewne, że problemem jest przepływ powietrza/spalin. Więc nie tak bardzo niezwiązane ze sobą jak pisał poprzednik.
Spirala właśnie komunikat od turbiny. Błąd jest sporadyczny więc zapala się tylko czasem.mattwitt pisze:000665 - regulacja ciśnienia doładowania
P0299 - 006 - przekroczona granica regulacji - sporadyczny - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 10100001
Priorytet błędu: 5
Częstotliwość błędu: 3
Wew. licznik błędów: 40
Przebieg: 0 km
Wskaźnik czasu: 0
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2816/min
Moment obrotowy: 320,0 Nm
Prędkość: 57,0 km/h
47,58%
Napięcie: 14,01V
Ciśnienie: 1767,9 mbar
Ciśnienie: 1320,6 mbar
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
stary, najpierw odkrec wydech od kolektora wydechowego i sie przejedz, zobacz czy bledy poznikaja po kasowaniu. Jesli bledy cisnienia w wydechu nie wroca, to znaczy ze trzeba szukac zapchanego wydechu/katów.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
mattwitt, typowe bolączki tych 3-litrowych diesli. Skasuj wszystkie błędy i zacznij od jazdy próbnej i ponownym odczycie a najlepiej jazda z podpiętym kompem i podglądem parametrów. Wszystkie błędy są ze sobą powiązane, może to być przepływka, AGR, sterownik turbiny lub zapchany DPF. Potrzeba oka diagnosty, który porówna parametry pracy silnika.
Faktycznie trochę za mało ale jeszcze akceptowalne, następne błędy też na postoju z napięciem ponad 11V.drago_o pisze: mattwitt napisał/a:
Napięcie: 10,73V
Ogólnie to aku coś słaby tez by pasowało wymienić bo na postoju w okolicy 11V lub mniej daje... Niskie napięcie potrafi często być przyczyną wariacji czujników.
Na moje oko to on nie ma DPF
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Wiec po co ten czujnik ? <jezyk>01139 - czujnik ciśnienia spalin 1 (G450)
P0473-006- sygnał za wysoki- sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100001
Priorytet błędu: 1
Częśtotliwość błędu: 6
Wew. licznik błędów: 38
Przebieg: 0 km
Wskaźnik czasu: 0
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0/min
Moment obrotowy: 0,0 Nm
Prędkość: 0,0 km/h
Napięcie: 11,30V
Przebieg: 40 km
Tekst: 16 C
Ciśnienie: 979,8 mbar