Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


[D2 01 3.7PB/LPG ] Słabe ogrzewanie

karols
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 29 sty 2014, 23:47
Lokalizacja: Mazowieckie

[D2 01 3.7PB/LPG ] Słabe ogrzewanie

Post autor: karols » 14 paź 2015, 19:57

Mam problem prawdopodobnie z climatronikiem w a8, otóż w ostatnim czasie gdy temperatura spadła poniżej zera, zauważyłem że ciepłe powietrze wydostaje się tylko z kratki nawiewu na szybę. A z pozostałych leci letnie albo zimne powietrze.

Sprawdziłem błędy i pokazało błąd silniczka V68 klapy regulacji temperatury. Po skasowaniu błąd już się nie pojawił, ale dla pewności dobrałem się do niego i okazało się że jest sprawny.

I teraz mimo tego że temperatura silnika 90' C, i climatronik nastawiony na HI to wentylator pracuje max na 3 kreski a i tak leci tylko letnie powietrze .

Wcześniej gdy nastawiłem na HI to wentylator pracował prawie na max i w aucie było gorąco.

W czym może być problem ?
Ostatnio zmieniony 14 paź 2015, 20:41 przez karols, łącznie zmieniany 1 raz.

ernesto

Post autor: ernesto » 14 paź 2015, 20:41

Pompa wody, zamulone nagrzewnice, zapowietrzony układ chłodzenia, mało płynu w układzie chłodzenia.

karols
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 29 sty 2014, 23:47
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karols » 14 paź 2015, 21:25

Jeżeli chodzi o zamuloną nagrzewnice, to myśle że to odpada bo to stało się z dnia na dzień.

Zapowietrzony raczej też nie jest bo od roku nic niebyło przy tym grzebane, a węże od nagrzewnicy są gorące

A czy jest jakiś sposób na sprawdzenie pompy wody bez dobierania się do niej ?

ernesto

Post autor: ernesto » 14 paź 2015, 21:31

karols pisze: A czy jest jakiś sposób na sprawdzenie pompy wody bez dobierania się do niej ?
Raczej wątpliwe.
A czy po dodaniu gazu leci cieplejsze troszkę powietrze ?

Gość

Post autor: Gość » 14 paź 2015, 22:11

karols pisze:I teraz mimo tego że temperatura silnika 90' C, i climatronik nastawiony na HI to wentylator pracuje max na 3 kreski a i tak leci tylko letnie powietrze .

Wcześniej gdy nastawiłem na HI to wentylator pracował prawie na max i w aucie było gorąco.

W czym może być problem ?
Obstawiam że to problem czujnika temperatury bądź samego sterownika.

karols
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 29 sty 2014, 23:47
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karols » 14 paź 2015, 22:34

A czy climatronik posiada oddzielny czujnik od temp nagrzewnicy ?

Bo jak dam temperaturę na LO to wentylatorr automatycznie startuje z max mocą, a na HI coś go blokuje.

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 14 paź 2015, 22:44

klimatronik ma 4 czujniki dwa w nogach pasazera oraz jeden na podszybiu oraz w zderzaku dodatkowo jest chyba jeszcze za wentylatorkiem w panelu

ernesto

Post autor: ernesto » 14 paź 2015, 22:52

Apophis pisze: Obstawiam że to problem czujnika temperatury.
Ale którym, jeśli masz na mysli czujniki w kabinie to nie będą miały nic do tego.
Ale zawsze można to sprawdzić w ukrytym menu klimatronika jaką temperaturę widzi w kabinie.
Nie ważne jaka jest temperatura w aucie, czy jest -5 stopni czy +40 po ustawieniu HI + HI na klimatroniku silniczki powinny ustawić się w taki sposób by sadziły pełnym żarem z nawiewów.

Już bardziej może być problem z nie prawidłowo pracującym sterowaniem silniczków czyli jak napisałeś panel klimatronika lub mechaniczne uszkodzenie wewnątrz zespołu nagrzewnic.
Mogło coś wpaść i zablokować klapy co spowodowało ich nieprawidłową pracę.
karols pisze:A czy climatronik posiada oddzielny czujnik od temp nagrzewnicy ?

Bo jak dam temperaturę na LO to wentylatorr automatycznie startuje z max mocą, a na HI coś go blokuje.
To już jest funkcja programowania. Jeśli ustawisz na LO + LO to komp dak dostraja sterowanie by maksymalnie zbić temperaturę w aucie.
Jeśli ustawisz HI + HI to będzie to robił systematycznie.
Dlaczego systematycznie?
Jesli silnik jest zimny to po ustawieniu HI + HI nie przysadzi pełną mocą wentylatora. Dlaczego? Ponieważ będzie nagrzewnicami studził układ chłodzenia co spowoduje jego powolne rozgrzewanie.
W miarę wzrostu temperatury układu chłodzenia wiatrak zwiększa swoją prędkość.

Co do pytania o czujnik w nagrzewnicy ? Możliwe że coś jest, lub robi to za pośrednictwem czujnika z ECU silnika, nie zgłębiałem się w tym jeszcze nigdy.

Może to Ci pomoże dojść do rozwiązania problemu
http://www.a8team.pl/d2-all-ukryte-funk ... ?highlight
kody są przydatne, czasami pomagają

Gość

Post autor: Gość » 14 paź 2015, 23:03

Ja tylko przedstawiłem hipoteze bo skoro czujnik a takie jak wiemy są widzi w jakims zakresie nie taka temperature to bedzie fałszował prace sterownika.

Z doświadczenia wiem że najcześciej padaja jednak sterowniki :)

ernesto

Post autor: ernesto » 14 paź 2015, 23:09

Niom to jest ich wada ale sporo było problemów w PreFLach, chociaż silniczki też lubią wariować, sporadycznie ale lubią.
Pierw niech kolega sobie posprawdza wszelkie parametry. A diagnozę postawimy potem.
Wskazówek już jest sporo. Teraz poczekamy co kolega ustali :)

Aha w zespołach nagrzewnic z listy kodów klimatronika są jakieś czujniki temperatury powietrza, może one też mają jakąś czkawkę.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 15 paź 2015, 00:12

karols pisze:A czy climatronik posiada oddzielny czujnik od temp nagrzewnicy ?
Jeśli chodzi o czujnik temp. płynu chłodzącego to nie ma. Sterowniki, których numer kończy się na literę do 'K' włącznie wyliczają sobie temp. płynu na podstawie zaprogramowanego z góry tempa rozgrzewania silnika i czasu jaki upłynął od jego uruchomienia. Natomiast sterowniki z numerem zakończonym od 'M' w górę biorą tę informację z licznika.
Four rings to rule them all

karols
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 29 sty 2014, 23:47
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karols » 15 paź 2015, 09:38

A więc tak dzisiaj rano zaczeło lecieć letnie powietrze dopiero podczas jazdy. Na postoju prawie wogóle.
Druga sprawa: chłodnica jest rozgrzana w 3/4 swojej powierzchni

ernesto

Post autor: ernesto » 15 paź 2015, 10:04

Temperatura układu chłodzenia ze wskazań VAG lub kodów klimatronika.
Jeśli chłodnica rozgrzewa Ci się od samego początku to termostat może mieć czkawkę.
Auto szybko osiąga temperaturę ?
Czy stojąc na postoju i dodaniu gazu na 3000 obr/min odczuwasz różnicę w ogrzewaniu ?
Iście gorące powietrze będzie lecieć po osiągnięciu przez układ chłodzenia granice 90 stopni.
Uwaga, nie zawsze wskazania na zegarze pokrywają się z temperaturą układu chłodzenia.
Czasami wskazówka doszła do 90 a w rzeczywistości silnik złapał dopiero 75 stopni.
Zatem musisz poczekać troszkę jeszcze kiedy wskazówka wdrapie się na 90.
Trzeba jeszcze być świadomym tego że ustawienie ogrzewania na maxa i dodanie obrotów wiatraka na połowę powoduje wolniejsze rozgrzewanie się jednostki napędowej.
Zatem zrób tak. Odpal auto, wyłącz ogrzewanie. Złapie 90 stopni, poczekaj 5 - 10 min i włącz ogrzewanie na HI + HI i wiatrak na drugiej kresce, nawiewy skierowane na kratki środkowe.
Zobacz jak grzeje na połowie zakresu na wolnych obrotach i na postoju przy około 3000 obr/min

karols
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 29 sty 2014, 23:47
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karols » 15 paź 2015, 10:22

Odkręciłem ten wyższy odpowietrznik od nagrzewnicy i niema w nim płynu . Pojawia się dopiero po przegazowaniu. Czy tak powinno być ?

Czy może to faktyczne coś z tą pompą wody, dodatkowo od dłuższego czasu na wolnych obrotach słychać taki dziwny gwizd z okolic rozrządu, po przegazowaniu odrazu przestaje.

ernesto

Post autor: ernesto » 15 paź 2015, 13:28

płyn powinien być w jednym jak i drugim odpowietrzniku, wręcz powinien wypływać bo pompa będzie go wypychać.
Zrób ten test:
Zatem zrób tak. Odpal auto, wyłącz ogrzewanie. Złapie 90 stopni, poczekaj 5 - 10 min i włącz ogrzewanie na HI + HI i wiatrak na drugiej kresce, nawiewy skierowane na kratki środkowe.
Zobacz jak grzeje na połowie zakresu na wolnych obrotach
Jesli na początku będzie lecieć gorące a następnie będzie coraz chłodniejsze to wniosek jeden. Płyn praktycznie stoi w miejscu na wolnych obrotach. Dodatkowo przy uszkodzonej pompie, czyli braku obiegu odpowietrzenie układu jest niemożliwe ponieważ pompa nie przepchnie powietrza do zbiorniczka wyrównawczego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl