![]() |
![]() |
[D2 01 3.7PB/LPG ] Słabe ogrzewanie
[D2 01 3.7PB/LPG ] Słabe ogrzewanie
Mam problem prawdopodobnie z climatronikiem w a8, otóż w ostatnim czasie gdy temperatura spadła poniżej zera, zauważyłem że ciepłe powietrze wydostaje się tylko z kratki nawiewu na szybę. A z pozostałych leci letnie albo zimne powietrze.
Sprawdziłem błędy i pokazało błąd silniczka V68 klapy regulacji temperatury. Po skasowaniu błąd już się nie pojawił, ale dla pewności dobrałem się do niego i okazało się że jest sprawny.
I teraz mimo tego że temperatura silnika 90' C, i climatronik nastawiony na HI to wentylator pracuje max na 3 kreski a i tak leci tylko letnie powietrze .
Wcześniej gdy nastawiłem na HI to wentylator pracował prawie na max i w aucie było gorąco.
W czym może być problem ?
Sprawdziłem błędy i pokazało błąd silniczka V68 klapy regulacji temperatury. Po skasowaniu błąd już się nie pojawił, ale dla pewności dobrałem się do niego i okazało się że jest sprawny.
I teraz mimo tego że temperatura silnika 90' C, i climatronik nastawiony na HI to wentylator pracuje max na 3 kreski a i tak leci tylko letnie powietrze .
Wcześniej gdy nastawiłem na HI to wentylator pracował prawie na max i w aucie było gorąco.
W czym może być problem ?
Ostatnio zmieniony 14 paź 2015, 20:41 przez karols, łącznie zmieniany 1 raz.
Obstawiam że to problem czujnika temperatury bądź samego sterownika.karols pisze:I teraz mimo tego że temperatura silnika 90' C, i climatronik nastawiony na HI to wentylator pracuje max na 3 kreski a i tak leci tylko letnie powietrze .
Wcześniej gdy nastawiłem na HI to wentylator pracował prawie na max i w aucie było gorąco.
W czym może być problem ?
Ale którym, jeśli masz na mysli czujniki w kabinie to nie będą miały nic do tego.Apophis pisze: Obstawiam że to problem czujnika temperatury.
Ale zawsze można to sprawdzić w ukrytym menu klimatronika jaką temperaturę widzi w kabinie.
Nie ważne jaka jest temperatura w aucie, czy jest -5 stopni czy +40 po ustawieniu HI + HI na klimatroniku silniczki powinny ustawić się w taki sposób by sadziły pełnym żarem z nawiewów.
Już bardziej może być problem z nie prawidłowo pracującym sterowaniem silniczków czyli jak napisałeś panel klimatronika lub mechaniczne uszkodzenie wewnątrz zespołu nagrzewnic.
Mogło coś wpaść i zablokować klapy co spowodowało ich nieprawidłową pracę.
To już jest funkcja programowania. Jeśli ustawisz na LO + LO to komp dak dostraja sterowanie by maksymalnie zbić temperaturę w aucie.karols pisze:A czy climatronik posiada oddzielny czujnik od temp nagrzewnicy ?
Bo jak dam temperaturę na LO to wentylatorr automatycznie startuje z max mocą, a na HI coś go blokuje.
Jeśli ustawisz HI + HI to będzie to robił systematycznie.
Dlaczego systematycznie?
Jesli silnik jest zimny to po ustawieniu HI + HI nie przysadzi pełną mocą wentylatora. Dlaczego? Ponieważ będzie nagrzewnicami studził układ chłodzenia co spowoduje jego powolne rozgrzewanie.
W miarę wzrostu temperatury układu chłodzenia wiatrak zwiększa swoją prędkość.
Co do pytania o czujnik w nagrzewnicy ? Możliwe że coś jest, lub robi to za pośrednictwem czujnika z ECU silnika, nie zgłębiałem się w tym jeszcze nigdy.
Może to Ci pomoże dojść do rozwiązania problemu
http://www.a8team.pl/d2-all-ukryte-funk ... ?highlight
kody są przydatne, czasami pomagają
Niom to jest ich wada ale sporo było problemów w PreFLach, chociaż silniczki też lubią wariować, sporadycznie ale lubią.
Pierw niech kolega sobie posprawdza wszelkie parametry. A diagnozę postawimy potem.
Wskazówek już jest sporo. Teraz poczekamy co kolega ustali
Aha w zespołach nagrzewnic z listy kodów klimatronika są jakieś czujniki temperatury powietrza, może one też mają jakąś czkawkę.
Pierw niech kolega sobie posprawdza wszelkie parametry. A diagnozę postawimy potem.
Wskazówek już jest sporo. Teraz poczekamy co kolega ustali

Aha w zespołach nagrzewnic z listy kodów klimatronika są jakieś czujniki temperatury powietrza, może one też mają jakąś czkawkę.
Jeśli chodzi o czujnik temp. płynu chłodzącego to nie ma. Sterowniki, których numer kończy się na literę do 'K' włącznie wyliczają sobie temp. płynu na podstawie zaprogramowanego z góry tempa rozgrzewania silnika i czasu jaki upłynął od jego uruchomienia. Natomiast sterowniki z numerem zakończonym od 'M' w górę biorą tę informację z licznika.karols pisze:A czy climatronik posiada oddzielny czujnik od temp nagrzewnicy ?
Four rings to rule them all
Temperatura układu chłodzenia ze wskazań VAG lub kodów klimatronika.
Jeśli chłodnica rozgrzewa Ci się od samego początku to termostat może mieć czkawkę.
Auto szybko osiąga temperaturę ?
Czy stojąc na postoju i dodaniu gazu na 3000 obr/min odczuwasz różnicę w ogrzewaniu ?
Iście gorące powietrze będzie lecieć po osiągnięciu przez układ chłodzenia granice 90 stopni.
Uwaga, nie zawsze wskazania na zegarze pokrywają się z temperaturą układu chłodzenia.
Czasami wskazówka doszła do 90 a w rzeczywistości silnik złapał dopiero 75 stopni.
Zatem musisz poczekać troszkę jeszcze kiedy wskazówka wdrapie się na 90.
Trzeba jeszcze być świadomym tego że ustawienie ogrzewania na maxa i dodanie obrotów wiatraka na połowę powoduje wolniejsze rozgrzewanie się jednostki napędowej.
Zatem zrób tak. Odpal auto, wyłącz ogrzewanie. Złapie 90 stopni, poczekaj 5 - 10 min i włącz ogrzewanie na HI + HI i wiatrak na drugiej kresce, nawiewy skierowane na kratki środkowe.
Zobacz jak grzeje na połowie zakresu na wolnych obrotach i na postoju przy około 3000 obr/min
Jeśli chłodnica rozgrzewa Ci się od samego początku to termostat może mieć czkawkę.
Auto szybko osiąga temperaturę ?
Czy stojąc na postoju i dodaniu gazu na 3000 obr/min odczuwasz różnicę w ogrzewaniu ?
Iście gorące powietrze będzie lecieć po osiągnięciu przez układ chłodzenia granice 90 stopni.
Uwaga, nie zawsze wskazania na zegarze pokrywają się z temperaturą układu chłodzenia.
Czasami wskazówka doszła do 90 a w rzeczywistości silnik złapał dopiero 75 stopni.
Zatem musisz poczekać troszkę jeszcze kiedy wskazówka wdrapie się na 90.
Trzeba jeszcze być świadomym tego że ustawienie ogrzewania na maxa i dodanie obrotów wiatraka na połowę powoduje wolniejsze rozgrzewanie się jednostki napędowej.
Zatem zrób tak. Odpal auto, wyłącz ogrzewanie. Złapie 90 stopni, poczekaj 5 - 10 min i włącz ogrzewanie na HI + HI i wiatrak na drugiej kresce, nawiewy skierowane na kratki środkowe.
Zobacz jak grzeje na połowie zakresu na wolnych obrotach i na postoju przy około 3000 obr/min
Odkręciłem ten wyższy odpowietrznik od nagrzewnicy i niema w nim płynu . Pojawia się dopiero po przegazowaniu. Czy tak powinno być ?
Czy może to faktyczne coś z tą pompą wody, dodatkowo od dłuższego czasu na wolnych obrotach słychać taki dziwny gwizd z okolic rozrządu, po przegazowaniu odrazu przestaje.
Czy może to faktyczne coś z tą pompą wody, dodatkowo od dłuższego czasu na wolnych obrotach słychać taki dziwny gwizd z okolic rozrządu, po przegazowaniu odrazu przestaje.
płyn powinien być w jednym jak i drugim odpowietrzniku, wręcz powinien wypływać bo pompa będzie go wypychać.
Zrób ten test:
Zrób ten test:
Jesli na początku będzie lecieć gorące a następnie będzie coraz chłodniejsze to wniosek jeden. Płyn praktycznie stoi w miejscu na wolnych obrotach. Dodatkowo przy uszkodzonej pompie, czyli braku obiegu odpowietrzenie układu jest niemożliwe ponieważ pompa nie przepchnie powietrza do zbiorniczka wyrównawczego.Zatem zrób tak. Odpal auto, wyłącz ogrzewanie. Złapie 90 stopni, poczekaj 5 - 10 min i włącz ogrzewanie na HI + HI i wiatrak na drugiej kresce, nawiewy skierowane na kratki środkowe.
Zobacz jak grzeje na połowie zakresu na wolnych obrotach