![]() |
![]() |
[S8 D3 08 ] Szarpanie - bujanie na zimnym
-
- Forum Audi A8
- Posty: 136
- Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
- Lokalizacja: Kalisz
[S8 D3 08 ] Szarpanie - bujanie na zimnym
Witam. Od wczoraj stałem sie posiadaczem S8 5.2 z 2008 roku. Auto wiadomo musi przejść zmiane wszystkich płynów itd. ale mam pytanko: Na zimnym silniku po odpaleniu nieraz trochę buja budą. Jak wrzuce bieg i puszczę go bez dodawania gazu też trochę szarpie, po dodaniu gazu wszystko jest OK. Dodam że wracając nim wczoraj stanołem i wlałem na schelu v -power racing na full (bo rezerwa się swieciła) i nawet nie zdążyłem wyjechać ze stacji a tu check engine się zaswiecił i po podłaczeniu pod komputer wywaliło błąd: zbyt uboga mieszanka. Czy te objawy mogą być tym spowodowane że własnie zalałem go tym badziewiem z schela??. Dodam że po pierwszym dzisiaj odpaleniu na zimno silnik pracował fajnie i cicho. Za godzinę jak go odpaliłem pojawiło sie to szarpanie i bujanie. Potem znowu ok. Proszę o poradę znawców tematu i zasłuzonych użytkowników.
Pozdrawiam i dziekuję za pomoc.
Pozdrawiam i dziekuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2015, 10:53 przez willsonblack, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 136
- Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
- Lokalizacja: Kalisz
- stillbadboy
- Super Klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 25 cze 2014, 17:08
- Lokalizacja: Rzeszów
-
- Forum Audi A8
- Posty: 136
- Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
- Lokalizacja: Kalisz
po podłaczeniu do kompa błedy:stillbadboy pisze:sondy i przeplywke bym sprawdzil.
- przerywanie spalania w cylindrach 1, 5, 7, 10,
- norma dolna mieszanki mieszanki została przekroczona (za słaba mieszanka)
po wymieszaniu baku pół ma pół z verą 98 błędy dały się usunąć i póki co ich brak.
Silnik pracuje póki co normalnie.
Jednak schell leje syf...
ps. od jazdy na tym syfie mogła mi się trochę sadza w wydechu pojawić - tylko tak delikatnie.????
-
- Forum Audi A8
- Posty: 136
- Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
- Lokalizacja: Kalisz
No właśnie też podejrzewam że zwietrzałe. Mam nadzieje że silnikowi nic nie będzie..Apophis pisze:shell jedna z najlepszych stacji w europie i w pl,ale zawsze sa wyjątki. Paliwa premium tez nikt nie kupuje bo kazdy jak najtaniej więc cholera wie czy nie zwietrzałe jakieś.
FSI wymagaja 98oktan w de super plus i nie wolno lac innej.
Dopiero zabieram się za wszystkie wymiany, dużo już poczytałem ale powiedźcie mi gdzie jest filtr od oleju silnika na spodzie czy gdzieś do góry bo różne wersje słyszałem.

ps. dzisiaj przeprowadziłem pełną diagnozę silnika i na kompie wszystko ok - no opócz tych błędów mieszanki - żadnych błędów klapek itp. zawieszenie również jest w stanie idealnym jak również wał. Na wszystkie oleje jestem umówiony w środę.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2015, 17:03 przez willsonblack, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 136
- Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
- Lokalizacja: Kalisz
Nie no poczytałem o fsi 5.2, - podczas kupna podłączyłem vaga także wiem że silnik miął zero błędów. Serwis robiony był do końca tzn. ostatnia zminana oleju przy 176 tys. a ma nalatane 198 tys.Apophis pisze:Kupiłes takie auto bez przekopania for i netu w celu pozbierania info o nim? Wiesz że owe silniki są wadliwe? Nie kazdy się musi rozsypac ale czesto się to zdarza
Wydaje mi się że porządne oleje i częsta ich zmiana i dbanie o klapki to podstawa. Auto sprowadzone od włocha Pana mecenasa, który nie szczędził na utrzymanie tego bolidu.
ps. klapki zamierzam i tak w najbliższym czsie usunąć.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2015, 17:08 przez willsonblack, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 136
- Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
- Lokalizacja: Kalisz
-
- Forum Audi A8
- Posty: 136
- Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
- Lokalizacja: Kalisz
Z ksiązki wychodzi że co 29 - 30 tys. ale mówie kondycja tego silnika po odczytach z kompa jest naprawde super.Apophis pisze:A co ile ten olej wymieniano?? Jak LL to dramat. Klapy sprawdzone i zrobione? kolektor był czyszczony?
jedna jedyna S8 D3 jaka jeździłem zakończyła zycie zawałem przy 170tys i była zadbana jak trzeba nie jak ASO zaleca....potem zacząłem czytać szukac no i sie zdziwiłem że te motory sa do dupy.
Żadnych błędów klap nie ma może są porobione nie wiem.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 136
- Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
- Lokalizacja: Kalisz
Myślę że z tym moim nie będzie tak źle. Póki co pracuje ładnie. Za dwa dni wymiana i później co 10 tysi. Jak zleje olej napisze jak wyglądqa. jak już wcześniej powiedziłem błędów silnika zero.Apophis pisze:Więc LL a sprawnośc oleju sie kończy po ok 8tyśReszte domysl sobie sam dlaczego sie te LL stosuje-by zarżnac silniki.
Widzę że trochę zrażony jesteś do tych silników ale prtzeciez jest na forum grupka ludzi która tym jeździ i chwali.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2015, 19:12 przez willsonblack, łącznie zmieniany 1 raz.