Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D3 08 ] Szarpanie - bujanie na zimnym

willsonblack
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 136
Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: willsonblack » 23 paź 2015, 19:13

Apophis pisze:Ja ci zyczę jak najlepiej bo nic miłego jak pada serce ukochanej fury-szczegolnie tak drogie.

Odchwaśc po ASO i przestudiuj dokładnie temat obsługi silnika. Aha i do pałowania sie on nie nadaje.
Dzięki. NA szczęście jestem kierowca spokojnym który palenie gumy i wyscigi na swiatłach dawno przezył. Poscigac sie mozna tylko w trasie.

ps. może sa na forum jakies gotowe tematy na temat obsługi tego silnika??
poproszę o linki. Dzieki.

willsonblack
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 136
Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: willsonblack » 23 paź 2015, 19:44

Może jeszcze jakieś uwagi co do eksploatacji tego silnika, chetnie posłucham kogoś kto się zna oraz uzytkowników tegoz motoru. <okok>

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 23 paź 2015, 19:50

Swego czasu kolega minus4 prowadził w dziale Nasze Auta blog dotyczący swojego auta, również S8 D3. Było tam m. in. o tych klapkach w kolektorze. Nie pamiętam czy je usuwał, czy coś tam poprawiał... Niestety kolega chyba się usunął a tematu nie mogę znaleźć. Może któremuś z Adminów uda się go odkopać.

Koniecznie zajrzyj do działu Nasze Auta i również opisz swoje. Czekamy na foty ;)
Kontakt: nick + @wp.pl

willsonblack
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 136
Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: willsonblack » 23 paź 2015, 20:31

VanDyke pisze:Swego czasu kolega minus4 prowadził w dziale Nasze Auta blog dotyczący swojego auta, również S8 D3. Było tam m. in. o tych klapkach w kolektorze. Nie pamiętam czy je usuwał, czy coś tam poprawiał... Niestety kolega chyba się usunął a tematu nie mogę znaleźć. Może któremuś z Adminów uda się go odkopać.

Koniecznie zajrzyj do działu Nasze Auta i również opisz swoje. Czekamy na foty ;)
Dzięki za info.

mam jeszcze pytanie czy ktos z kolegów i koleżanek stosował jakies specyfiki do usówania nagarów tj. cos w sprayu lub coś dodawane do paliwa. Narazie wolałbym uniknąć rozkręcania silnika bo jak coś soię ruszy to może się "posypać" dalej.
Bazuje na swoim doświadczeniu, jak zmieniałem raz blok w bmw x5 4.8i, po tej operacji juz nigdy nic nie grało jak zawsze i raz na tydzień byłem u mechanika bo coś tam ciekło, nie grałi itp. pół roku problemów..
Proszę o odp. Pozdro.

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 23 paź 2015, 20:42

Te dodatki do czyszczenia to czyszczą ale portfel <jezyk>

Kolega Apopis Cię zupełnie niepotrzebnie nastraszył na dzień dobry. Kilku kolegów z forum jeździ S8 w budzie D3 ale z tego co kojarzę to jeszcze żaden silnika nie wymieniał.
Kontakt: nick + @wp.pl

willsonblack
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 136
Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: willsonblack » 23 paź 2015, 20:45

VanDyke pisze:Te dodatki do czyszczenia to czyszczą ale portfel <jezyk>

Kolega Apopis Cię zupełnie niepotrzebnie nastraszył na dzień dobry. Kilku kolegów z forum jeździ S8 w budzie D3 ale z tego co kojarzę to jeszcze żaden silnika nie wymieniał.
Dzieki za pociechę, może wiadomo jakie sa objawy padającego silnika lub tych nagarów, bo jak dla mnie autko śmiga narazie perfekt. Nie pedziłem jeszcze na full bo wymiane olejów w silniku dyfrach i skrzyni chce zrobić (wszystkie co sie da) i potem dopiero pojexdzić więcej.
Dodam że przesiadłem się z BMW X5 E70 4.8i. 355 KM.

Ps. Przy statycznej wymianie oleju w skrzyni ile wejdzie??? 10,8 czy z około 6???

willsonblack
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 136
Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: willsonblack » 23 paź 2015, 20:48

Koniecznie zajrzyj do działu Nasze Auta i również opisz swoje. Czekamy na foty ;)[/quote]

Niestety do tej części forum nie mam dostepu, niewiem czemu.?? <hmm>

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 23 paź 2015, 20:55

Co do objawów padającego silnika to się nie wypowiem. Co do wymiany oleju w skrzyni to zasugerowałbym Ci wymianę dynamiczną oleju, bezpośrednio w serwisie ZF w Dortmundzie lub Berlinie. Dlaczego tak a nie inaczej to mogę Ci już na PW napisać bo wywołam tu zaraz burzę ;)
Kontakt: nick + @wp.pl

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 23 paź 2015, 20:57

willsonblack pisze:Koniecznie zajrzyj do działu Nasze Auta i również opisz swoje. Czekamy na foty ;)
Niestety do tej części forum nie mam dostepu, niewiem czemu.?? <hmm>[/quote]

Musisz mieć chyba na koncie 50 postów aby mieć tam dostęp... <bezradny>
Kontakt: nick + @wp.pl

willsonblack
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 136
Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: willsonblack » 23 paź 2015, 21:12

VanDyke pisze:Co do objawów padającego silnika to się nie wypowiem. Co do wymiany oleju w skrzyni to zasugerowałbym Ci wymianę dynamiczną oleju, bezpośrednio w serwisie ZF w Dortmundzie lub Berlinie. Dlaczego tak a nie inaczej to mogę Ci już na PW napisać bo wywołam tu zaraz burzę ;)
prosze o PW.

A do silnika postanowiłem zalać to:
MOTUL 8100 X-CESS 5W-40
NAda się??
Wybrałem ten bo i przebieg mojej eski 198 tysi także wybrałem troche gęstszego.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2015, 21:22 przez willsonblack, łącznie zmieniany 1 raz.

willsonblack
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 136
Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: willsonblack » 23 paź 2015, 21:13

Do skrzyni borę orginał z audi,
most tylni z motula,
przód i skrzynka rozdzielacza orginał z audi :]

A poza tym wymiana:
- płynów innych,
- uszczelka (silikon) pod miską olejową
- może uszczelki pod zaworami zalezy jak się z kasa wyrobię

Za jakieś dwa miechy może po świetach zlecam usuniecie klapek w kolektorze i czyszczenie nagaru. Myslę że to dobry plan działania jak narazie.

willsonblack
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 136
Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: willsonblack » 23 paź 2015, 21:18

A tu chciałbym napisać że to bardzo ale to bardzo pomocne forum.
Oby tak dalej. <brawo>

ps. wybrałem MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 bo przebieg mojej eski to 198 tysi. także lepszy powinien być ten trochę gęściejszy
Ostatnio zmieniony 23 paź 2015, 21:22 przez willsonblack, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 23 paź 2015, 21:22

PW puszczę Ci po weekendzie bo dziubam z telefonu a będzie z tego elaborat ;)
Używam tego samego oleju. Plan wymian płynów ok, widać że dbasz o auto.
Kontakt: nick + @wp.pl

willsonblack
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 136
Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: willsonblack » 23 paź 2015, 21:24

VanDyke pisze:PW puszczę Ci po weekendzie bo dziubam z telefonu a będzie z tego elaborat ;)
Używam tego samego oleju. Plan wymian płynów ok, widać że dbasz o auto.
Dbałem o X5 bede dbał o eskę.
Narazie planuję zrobic statyczna wymianę żeby skrzynia trochę "pooddychała" swiezością choc trochę chyba wyjdzie jaj na dobre ??

willsonblack
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 136
Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: willsonblack » 23 paź 2015, 21:25

VanDyke pisze:PW puszczę Ci po weekendzie bo dziubam z telefonu a będzie z tego elaborat ;)
Używam tego samego oleju. Plan wymian płynów ok, widać że dbasz o auto.
Wkońcu nie sa to autka za 5 zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl