Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[D2 preFL ALL ] Naprawa manetki, brak długich świateł

Zrobiłeś coś w swoim Audi A8 ? Masz do tego fotostory i opis ? Pochwal się innym.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
stillbadboy
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 cze 2014, 17:08
Lokalizacja: Rzeszów

[D2 preFL ALL ] Naprawa manetki, brak długich świateł

Post autor: stillbadboy » 26 paź 2015, 16:22

witam klubowicze

od dluzszego czasu a w zasadzie od roku borykalem sie z problemem braku dlugich swiatel, migać można było natomiast nie można ich było włączyć na stałe.
W końcu zmobilizowalem sie i rozebralem to dzisiaj.



Generalnie praca lekka i łatwa wbrew pozorom.
wizualnie przedstawil to nasz forumowy kolega krychawrc


ja opisze po krotce i pokaze co tam w srodku siedzi i na co zwracac uwage
zaczynamy od zablokowania kierownicy wyciagniecia kluczykow, odpinanie akumulatora nie jest konieczne,
2. demontujemy airbaga mocowanego za pomoca dwoch torxow ( z tylu kierownicy ) tak to jest w kierze trojramiennej ( s)
3. odpinamy airbaga, odkrecamy kierownice klucz bodajze 24
pod kierownica jest podstawka zdejmujemy ją razem z kiera do niej ida dwa kable, wiec uwaga zeby nie urwac przy zdejmowaniu !!!
4. wysuwamy maksymalnie kolumne kierownicza od spodu są dwie śruby na srubokret krzyzak ( w glebokich otworach ) wykrecamy je co pozwoli zdjac gorna oslone kolumny , od frontu pod demontujemy gorna oslone i odpinamy dwie kosci z kablami idacymi do kierownicy, kierownica na bok.
5. zdejmujemy dolna oslone, uwaga pod ta podstawka kierownicy gorny plastik trzyma sie na srubach gwiazdki ( od frontu centralnie pod kierą ) odkrecamy je inaczej nie zdemontujemy oslon. dolna oslona posiada regulator kolumny do niego ida kable wiec tez zdejmujcie to z opanowaniem ;)

no i włala ;) dostep do pająka mamy, odkrecamy obejme
odpinamy kosci, manetka na wierzchu, nastepnie dwie srubki jedna od frontu druga od dupy strony i pajak rozpolowiony.

pozniej odkrecamy metalowa plytke na 4 srubkach ktora pozowli dotrzec do wnetrza pajaka.

w srodku nie ma zadnych naciagajacych sie sprezyn jak w zegarku wiec bez obaw, ale deliaktnie zeby nie powyskakiwaly sprezynyki ( są trzy - jedna od keirunkow m jedna od dlugich jedna od krotkich ) i cala masa stykow mosieznych blaszek,

podmanetka od dlugich sa dwieblaszki ktore stykaja na zmiane jedna odpowiada za dlugie , druga za krotkie, na rogach maja "kulki" styki , warto je przeczyscic u mnie byly uciapane jakims smarem i juz nie stykaly, warto przeczyscic odtluscic wszystkie styki,
ja uzylem nie wiem czy wlasciwie ale wd40 + papier scierny.

tak czy siak wszystko wkoncu dziala, ps. korzystajac z okazji warto psiknac jakims mazidlem w tlok kolumny kierowniczej ktory reguluje polozenie kierownicy przod tyl, chodzi znacznie ciszej :)

to tyle ode mnie: kilka fotek ktore obrazuja jak to wsrodku wyglada, balem sie ale nie taki diabel straszny

Obrazek
Obrazek

Obrazek


no i dziala ;)
Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 paź 2015, 22:32 przez stillbadboy, łącznie zmieniany 1 raz.
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Lolek84
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 13 wrz 2015, 09:14
Lokalizacja: okolice KRK

Post autor: Lolek84 » 26 paź 2015, 20:03

Nie wiem dokładnie jak w A8 , ale wiele samochodów ma brak przekaźników mijania/drogowe. Można zapobiec tej usterce <hmm>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl