Witam wszystkich czytających . Otóż mam taki problem w swojej A8 ( 4.2PB AUW)(ASB Tiptronic + S) .
Skrzynia jest w trybie awaryjnym ( Na fisie podświetlone na czerwono biegi nie pulsują )
Podświetlony stale + i - od tipTronica .
Skrzynia nie ma najmniejszego szarpnięcia przy wrzucaniu R D czy też delikatnym przerzucaniu między D a R .
Skrzynia Prawidłowo pracuje także na S
BRAK TipTronica
KOD Z VAGA P1744 (F189). Czyli zwarcie do masy
Sprawdzone wszystkie piny od lewarka do sterownika
Po wstępnej diagnozie sterownik wykrywa że w pozycji TipT cały czas wciśnięty
jest Minus
Kolejną sprawą jest że gdy lewarek jest w pozycji d na wył zapłonie po włączeniu zapłonu skrzynia nie wychwytuje błędu pokazuje że auto stoi na 4 biegu na fisie .
Z podpiętym vagiem w czasie jazdy i skasowaniem błędu ze skrzyni ale tylko w pozycji tip . wszystko działa prawidłowo do momentu powrotu lewarka do
pozycji D . Podejrzewam padnięty sterownik dlatego zapytam się też :
w oryginale mam sterownik od ASB 4D0927156EA
Czy podejdzie mi ten sterownik 4D0927156DE
Też był montowany z motorem AUW
chyba napisałem wszystko to co istotne jakby coś to dopisze .
a i bym zapomniał . wybieraki mam już 3 wszystkie sprawne (na mikrostykach)
[D2 02 4.2PB ] Prawdopodobnie padnięty sterownik
Powinien działać, ja mam AUW ze skrzynią FBE i sterownikiem z końcówką DE. Tak na marginesie prawdopodobnie działać będzie każdy od silnika 4,2 po lifcie . Zakładałem do swojej sterownik od skrzyni z S8 też wszystko działało bez problemu, więc to bajka, że sterownik musi być dokładnie od tego silnika....
Miałem IDENTYCZNY problem jak kolega - autor tematu w mojej byłej D2 FL.
Padnięty był sterownik. Inny sterownik raczej nie podejdzie. w swojej byłej d2 4.2 zmieniałem kilka różnicych się literkamii tylko prawidłowy działał. W innych był błąd w sterowniku silnika że nieprawidłowa komunikacja CAN ze sterownikiem skrzyni.
Padnięty był sterownik. Inny sterownik raczej nie podejdzie. w swojej byłej d2 4.2 zmieniałem kilka różnicych się literkamii tylko prawidłowy działał. W innych był błąd w sterowniku silnika że nieprawidłowa komunikacja CAN ze sterownikiem skrzyni.
Elektronika samochodowa.
Maro, Ty masz inną elektronikę, kolega ma ostatni wypust z trybem S, którego w pozostałych starszych 5HP24a nie ma. Według mnie będzie tak jak Marcin napisał. Akurat do tego wybieraka i tego sterownika nie podpasują zamiennie inne stery ze skrzyn 5hp.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Bugi mylisz się, ja też już mam nowszą elektronikę, nowsze elektrozawory itp. Sterownik musi być co najwyżej od silnika 4,2 bo może wyjść błąd (programing error). Resztę opowieści można w bajki wsadzić tym co je snują a w d...e byli i g...no widzieli
Zakładałem ster od 360 konnej s8, co więcej jeżdżę też na sterowaniu od takiej
Generalnie istotne jest żeby był to sterownik do aut po lifcie i warto też zwrócić uwagę na wersję oprogramowania czyli numer SXXXXX na sterowniku.
Zakładałem ster od 360 konnej s8, co więcej jeżdżę też na sterowaniu od takiej
Generalnie istotne jest żeby był to sterownik do aut po lifcie i warto też zwrócić uwagę na wersję oprogramowania czyli numer SXXXXX na sterowniku.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2015, 21:55 przez Maroonio, łącznie zmieniany 1 raz.
Otóż kolega Maroonio ma rację . Po szybkiej rozmowie z kolegą który mi to ogarnia , sterownik trybi , pomimo że był problem z adaptacją , ale jakoś się udało i wszystko wróciło do normy . Myślę że temat okaże się pomocny bo nic konkretnie nie można się nigdzie doczytać . Dziękuję tym co mi chcieli pomóc .