![]() |
![]() |
[D3 preFL ALL ] Co chwile padnięty akumulator? Różnica nap
No ale wracając do meritum... szukaj problemu gdzie indziej niż jazda 2x30min bo to nie powinien być problem dla aku.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
A ładowanie sprawdzałeś ? Na odbiornikach wyłączonych i włączonych ?
Zrób test akumulatora w warunkach domowych.
Kup sobie dwie żarówki H4 podepnij je w ten sposób by świeciły na hura.
Przy dobrym akumulatorze po podłączeniu takiego zestawu nie powinno zrobić to na nim specjalnego wrażenia.
W tym samym czasie podpinasz też miernik i patrzysz jakie jest napięcie na akumulatorze.
Jeśli po podpięciu żarówek napięcie będzie lawinowo spadać z akumulatora poniżej 12 V i mniej to znaczy, że będzie problem z aku. Najwyraźniej nie doładowany lub wadliwy.
Jeśli nie doładowany to należy go doładować dobre ponad 12h.
Przy okazji polecam sprawdzenie ładowania jakie daje alternator.
Bo coś trzeba wykluczyć, aku, ładowanie czy zjadanie prądu.
Zrób test akumulatora w warunkach domowych.
Kup sobie dwie żarówki H4 podepnij je w ten sposób by świeciły na hura.
Przy dobrym akumulatorze po podłączeniu takiego zestawu nie powinno zrobić to na nim specjalnego wrażenia.
W tym samym czasie podpinasz też miernik i patrzysz jakie jest napięcie na akumulatorze.
Jeśli po podpięciu żarówek napięcie będzie lawinowo spadać z akumulatora poniżej 12 V i mniej to znaczy, że będzie problem z aku. Najwyraźniej nie doładowany lub wadliwy.
Jeśli nie doładowany to należy go doładować dobre ponad 12h.
Przy okazji polecam sprawdzenie ładowania jakie daje alternator.
Bo coś trzeba wykluczyć, aku, ładowanie czy zjadanie prądu.
Czekam na miernik to spróbuję nim coś potestować aku.
Ogólnie zastanawiam się nad tym czy jednak rejestrator (IRoad V9) mi nie ciągnie za dużo w trybie parkingowym.
Lecz mimo wszystko największa zagadką jest dla mnie to ze przy zamkniętym aucie jest niby 12,4-12,5V a po chwili nagle 1 Volt mniej... ;/
Ogólnie zastanawiam się nad tym czy jednak rejestrator (IRoad V9) mi nie ciągnie za dużo w trybie parkingowym.
Lecz mimo wszystko największa zagadką jest dla mnie to ze przy zamkniętym aucie jest niby 12,4-12,5V a po chwili nagle 1 Volt mniej... ;/
A8 to dziwne stworzenie, które nigdy się całkiem nie wyłącza. Chyba ze ma słaby mocno akumulator. Czuwa wiele systemów a niektóre uruchamiają się cyklicznie. Ale nie powinny dawać takiego obciążenia ani zużycia. U mnie maksymalny postu auta do tej pory wynosił około 5 dni i ani procenta akumulatora nie spadło.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Ale to chyba nie jest stała wartość tylko chwilowaVanDyke pisze: Po otwarciu auta pobór prądu wynosi prawie 10A więc napięcie na aku ma prawo spaść.

Np otworzenie zamków, podświetlenie wnętrza itp.
Gdyby ta wartość była stała to pozostawienie otwartego auta na 10 godzin równa się z całkowitą śmiercią akumulatora.
Podstawa to miernik w rękę i wnikliwe badanie o co chodzi i co może tak ciągnąć prąd.
Nie sądzę by konstrukcja auta miała na celu uwięzienia auta po tygodniowym postoju.
Gdzieś jest problem. pytanie tylko gdzie i w czym ?
Co jeszcze mozna doradzic... Zmierzyc pobor pradu na postoju i zmierzyc gestosc elektrolitu... Ja obstawiam ze aku jest do dupy poprostu... Ja juz teraz z akumlatorami tyle przezylem ze moglbym ksiazke napisac... Nie wykladalem kasy na dobre marki, kupowalem jedne z tanszych i to co teraz jest produkowane mozna smialo nazwac GOWNEM... W domu mam 17 letni aku z Caterpillara, i jeszcze awaryjnie oseme odpali... Te nowe akumlatory nie maja tej pojemnosci co pisza na ulotkach i tyle w temacie... i zeby bylo smieszniej... dostana troche mrozu i juz smierc totalna....
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
OK. Wczoraj podpiąłem miernik. Zaraz po jeździe pokazywał mi ok 12,1V lecz juz po paru minutach na zapłonie pokazywał ok 11,6-11,7V.
Podpiąłem prostownik (dobry 8A) bezpośrednio pod aku (z rozpiętymi klemami) i tu szok! Zawsze jak wcześniej go podpinałem to wskazówka była w połowie albo poniżej co raczej wskazywało ze akumulator jest padnięty to teraz miałem jakieś 3/4 wskaźnika. Po całej nocy (12h pracy) już było raczej full. Teraz wysłałem SMS w celu zbadania napięcia w aucie które stoi od rana na parkingu i mam 12,9V !
Mam taki miernik (Mastech MS8268): http://www.atel.com.pl/image_zoom.php?h ... 6&typ=zoom
Gdzie ustawić aby zbadać pobór prądu?
Jak moge potwierdzić, że mam dobre kodowanie? Wartości jakie widzę na tej Varcie to: RA 595636 oraz 610 402 092 316 2.
Wielkie dzięki za pomoc
Podpiąłem prostownik (dobry 8A) bezpośrednio pod aku (z rozpiętymi klemami) i tu szok! Zawsze jak wcześniej go podpinałem to wskazówka była w połowie albo poniżej co raczej wskazywało ze akumulator jest padnięty to teraz miałem jakieś 3/4 wskaźnika. Po całej nocy (12h pracy) już było raczej full. Teraz wysłałem SMS w celu zbadania napięcia w aucie które stoi od rana na parkingu i mam 12,9V !
Mam taki miernik (Mastech MS8268): http://www.atel.com.pl/image_zoom.php?h ... 6&typ=zoom
Gdzie ustawić aby zbadać pobór prądu?
Jak moge potwierdzić, że mam dobre kodowanie? Wartości jakie widzę na tej Varcie to: RA 595636 oraz 610 402 092 316 2.
Wielkie dzięki za pomoc
Nie chcę tu nikomu ubliżać, ale kto sprawdza naładowanie aku zaraz po jeździe i 5 min po ? na pewno nie myślący człowiek. Bo myślący człowiek wie, że altek daje 14,4 (powinien) i MUSI napięcie spadać przez jakiś czas po zgaszeniu !
A pobór sprawdzasz ustawiając miernik na 20A i wkładając jeden kabel do + a drugi do klemy. Oczywiście na rozpiętym aku. Powinno być teoretycznie do 0.03
Tylko przytrzymaj go tak chwilę, i nie świruj z włączaniem zapłony bo uwalisz miernik.
PS nie wiem jak na Twoim się to sprawdza.
A pobór sprawdzasz ustawiając miernik na 20A i wkładając jeden kabel do + a drugi do klemy. Oczywiście na rozpiętym aku. Powinno być teoretycznie do 0.03
Tylko przytrzymaj go tak chwilę, i nie świruj z włączaniem zapłony bo uwalisz miernik.
PS nie wiem jak na Twoim się to sprawdza.
Lolek84, jak Ci wskazowka wskoczyla do 3/4 skali tzn ze aku miales rozladowany, skoro pobieral tyle amper... Teraz mi tylko powiedz czy w miare szybko zaczela spadac w dol czy trzymala sie tak wysoko z godzine??? Jesli w oczach Ci leciala w dol, to aku nie ma swojej pojemnosci i mozesz sobie szukac lepiej nowego ...
Sorry, akurat na fizyce za mało uważałem i teraz nadrabiam zaległości ;/Lolek84 pisze:Nie chcę tu nikomu ubliżać, ale kto sprawdza naładowanie aku zaraz po jeździe i 5 min po ? na pewno nie myślący człowiek. Bo myślący człowiek wie, że altek daje 14,4 (powinien) i MUSI napięcie spadać przez jakiś czas po zgaszeniu !
A pobór sprawdzasz ustawiając miernik na 20A i wkładając jeden kabel do + a drugi do klemy. Oczywiście na rozpiętym aku. Powinno być teoretycznie do 0.03
Tylko przytrzymaj go tak chwilę, i nie świruj z włączaniem zapłony bo uwalisz miernik.
PS nie wiem jak na Twoim się to sprawdza.
To ze odpalone auto powinno miec te 14,4 to wiem. Z reszta w A6 C5 był wskaźnik pamięcia na zegarach

Cos tam przed chwila sprawdzałem po 2-3h od jazdy zaraz po otwarciu auto pokazywał ok 12,2-3V a na załączonym zapłonie po 1-2 min spadło do 11,9V także chyba wszystko wskazuje na padniety akumulator. U sąsiada sprawdzałem i było odpowiednio 12,4 i po jakiejś minucie na zapłonie z radiem itp spadło max do 12,15V także chyba w normie.