części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 98 4.2PB/LPG ] Ładowanie akumulatora a wskazania VAGa

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

[D2 98 4.2PB/LPG ] Ładowanie akumulatora a wskazania VAGa

Post autor: Bugalon » 27 lis 2015, 11:51

Mam taki problem, że napięcie na alternatorze 14,2 podczas pracy. Napięcie na akumulatorze 13,9 (według mnie całkiem w porządku). Za to VAG pokazuje mi 12,8-13V. Gdzie szukać spadków napięć? Jakieś konkretne złącza polecacie przejrzec?
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

ernesto

Post autor: ernesto » 27 lis 2015, 14:19

Bugi, najprędzej na połączeniach. dobre styki masy i plusa.
- masa akumulator buda zaraz pod prawą tylną lampą,
- masa silnika jest przykręcona o ile dobrze pamiętam do prawej podłużnicy ( uważaj na śrubę w nią wkręconą, lubi się urwać lub obrobić gwint,
Co do plusa to
- w okolicy prawej podłużnicy powinna być kość. W tym miejscu lubi to gnić i są problemy z ładowaniem i dalszym przekazywaniem/przepływem prądu.
- pająk co rozchodzi się alternator-rozrusznik-kość podłużnica

Na początek dobrze przeczyścić wszelkie masowe i plusowe styki z dużym naciskiem właśnie na tę kość plusową przy prawym nadkolu.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 27 lis 2015, 19:56

Erni, jak bym nie mial tych elementów dobrych to bym nie mial na akumulatorze prawie 14 voltów. Ja te masy wszystkie czyscilem juz pare tygodni temu. Zlacze plusowe cale dawalem nowe profi bo mialem tam szekle budowlana. Problemem nie jest niskie napiecie, bo jest w porzadku (to na akumulatorze) ale vag pokazuje 13v wiec gdzies jest problem z przeplywem w srodku instalacji i nie wiem od czego zaczac sprawdzanie
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

ernesto

Post autor: ernesto » 27 lis 2015, 20:50

A pod nogami pasażera patrzyłeś ?

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 01 gru 2015, 08:39

Nie patrzylem, a jakis dokładniejszy namiar na miejsce ktorego mam szukac?
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

ernesto

Post autor: ernesto » 01 gru 2015, 12:35

Strzelam, może te złacza co idą od akumulatora do płyty.
Może tam nie ma dobrego przejścia gdzieś.
Te co sa pod tyko kawałkiem płyty pilśniowej.

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 01 gru 2015, 14:17

VAG nie pokazuje Ci przecież napięcia na zaciskach akumulatora tylko napięcie na module, który je odczytuje (ECU ???). Idąc od akumulatora, spadki masz na połączeniach, kablach, bezpiecznikach, itd.
Kontakt: nick + @wp.pl

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 01 gru 2015, 15:08

Może warto sprawdzić masę na sterowniku na podszybiu tam jest taki jeden kabelek przy ecu

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 02 gru 2015, 08:27

Nie no przeciez wiem ze vag nie pokazuje napiecia na akumulatorze. Ale spadek ponad 1V pod obciazeniem w instalacji ktora bierze niewiele prądu to dla mnie zdecydowanie za duzo. Chce znaleźć miejsce w ktorym brakuje przejscia.

Sprawdze złącza na pilśniaku i na pewno w w skrzynce na podszybiu to zlacze masowe. Jak to nie pomoże to zaczne grzebać w schematach instalacji ale to bede musial pare ladnych godzin sobie zarezerwować na poszukanie wszystkiego ....
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

LukaszEK_ZENER
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 35
Rejestracja: 28 lip 2014, 18:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: LukaszEK_ZENER » 02 gru 2015, 20:46

A masz jakieś problemy z autem? Tudzież ładowaniem? <bezradny> Pytam ponieważ często podłączam różnego rodzaju sterowniki od różnych aut na stole i zazwyczaj pokazują one niższe napięcia niż mam na zasilaczu ustawione... Po prostu dokładność pomiarowa sterownika nie jest zbyt wysoka. Może stąd takie wskazania? Weź po prostu sprawdź jakie napięcie pokazuje vag np. w sterowniku silnika i zmierz na zaciskach sterownika czy zgadza się ze wskazaniami vaga. Ja bym się tym za bardzo nie przejmował, no chyba że masz związane z tym jakieś problemy...
Pozdrawiam

Gość

Post autor: Gość » 02 gru 2015, 23:11

Też zauwazyłem takie różnice ale problemów nie zanotowałem nigdy.

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 04 gru 2015, 07:59

Tu jest opisane dokładnie to o czym wspomniałem:
http://forum.a8parts.co.uk/showthread.php?t=7141

Podejrzewam, że każdy sterownik musi mieć jakiś obwód stabilizujący napięcie i stąd dodatkowe spadki. No Panowie drugie prawo Kirchoffa się kłania ...
Kontakt: nick + @wp.pl

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 04 gru 2015, 08:42

Nie no, problemów żadnych nie mam ale u brata w ABZ dokładnie to co na akumulatorze jest na vagu wiec wnioskuje ze u mnie jest cos nie tak i wole nie czekac az jakis problem sie pojawi. Mam mrugające lampki w kabinie (w srodku) na wolnych obrotach ale juz lampy tylne czy deska rozdzielcza nie mrugają (alternator tak w ogole po regeneracji jest). Czyli wyglada to tak jak by albo gdzieś w srodku w kabinie masy nie było albo co? No nie jest to mega uciazliwe ale musze to zrobic bo nie cierpie jak mi coś nie działa jak powinno.

PS. Drugie prawo Kirchoffa definicyjnie zna kazdy kto grzebie w instalacjach, tylko opory o których w nim mowa bardzo ciężko zlokalizować w strukturze rozproszonej takiej jak instalacja samochodu. Tak naprawdę moje pytanie z pierwszego postu tego wątku jest o miejsca w których tych oporów szukać trzeba :)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

ernesto

Post autor: ernesto » 04 gru 2015, 14:22

Bugalon pisze: Mam mrugające lampki w kabinie (w srodku) na wolnych obrotach ale juz lampy tylne czy deska rozdzielcza nie mrugają (alternator tak w ogole po regeneracji jest).
U mnie też pojawia się mruganie świateł w kabinie na wolnych obrotach, ale wskazania na kompie i aku jest takie samo.
A jak dodasz gazu to coś się zmienia ?
Dajmy na to na 1500 lub 2000 obr/min ?
Przestają mrugać światełka w kabinie ?
Może coś z naciągiem paska nie tak. U mnie zauważyłem podczas butowania jak silnik wrzuci bieg wyżej i obroty spadną to pasek się ślizgnie i to słychać. Dosłownie ułamek sekundy ale może to coś leży na rzeczy.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 04 gru 2015, 22:06

Przestaje mrugac jak dodam gazu. Napinanie paska cale nowe mam. Amortyzator, wszystkie rolki i nawet ta czesc co w srodku oslony rozrzadu jest mam zregenerowana. Pasek tez nowy oczywiscie. Tyle ze lamp nie mrugaja tylne (przednie nie mrugaja bo ksenon - przetwornice wiadomo). Ewidentnie mam cos miedzy akumulatorem a srodkiem auta i za nic nie wiem gdzie szukac.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl