![]() |
![]() |
![]() |
[D2 preFL ALL ] Ciepłe powietrze leci tylko w czasie jazdy
[D2 preFL ALL ] Ciepłe powietrze leci tylko w czasie jazdy
Witam
Mam przypadłość z ogrzewaniem, na postoju przy pracującym silniku (nie REST bo na REST leci od razu tylko zimne powietrze) klima skręca mi sama prędkość nawiewu do 1 kreski i wtedy leci zimne powietrze lub chwilę lekko cieple i potem zimne.
Na wolnych obrotach Jak ręcznie zwiększę prędkość nawiewu ++++ to wieje zimnym powietrzem, jeśli dam powyżej 1500 obrotów klima w auto zwiększa prędkość nawiewu i leci już ciepłe powietrze, również w czasie jazdy klima normalnie reguluje nawiew i czuć ciepłe powietrze.
Na samym zapłonie i przy włączonym REST nie słyszę piszczenia z kratek co mogłoby wskazywać na uszkodzoną pompę obiegową, jednak przy REST leci tylko zimne powietrze.
Co sprawdziłem:
a) VAG nie ma błedów z klapami, jest czysto
b) nie ma "majonezu" pod korkiem oleju w silniku oraz w zbiorniczku płynu chłodzącego
c) klima nabita, w garażu przy +20stC sprawdzałem załącza się i wali zimnym powietrzem więc chyba elektro zawory zamykają się
d) mam gaz LPG, reduktor nagrzewa się bardzo szybko, po około 2km jadę już na gazie (temp przelączania 45st C) przy 1-2st C na dworze, więc wydajność cieplna jest chyba OK. Na gazie mam najechane około 150tys km.
Prosze o pomoc w diagnozie:
1. czy pompa obiegowa jest potrzebna dla zwiększenia ciśnienia płynu dla ogrzewania nagrzewnicy przy pracy na biegu jałowym bo wtedy sama pompa wody silnika daje zbyt małe ciśnienie dlatego mam zimne powietrze jeśli nie zwiększę obrotów na postoju?
2. czy pompa obiegowa ma swoj bezpiecznik po stronie pasażera nr 27, zgodnie z tą rozpiską: Bezpieczniki A8
3. czy stawiacie np na zamuloną wewnątrz nagrzewnicę? Jeśli tak to czy można ją wyczyścic bez wyciągania (karsher jakieś ciśnienie coś tam itd... czy tylko wyjęcie. Jeśli trzeba wyjąć nagrzewnicę to czy wyjdzie nagrzewnica po wyjęciu podszybia,silnika dmuchawy i wycieraczek czy trzeba otwierać jeszcze konsole w środku?
Mam przypadłość z ogrzewaniem, na postoju przy pracującym silniku (nie REST bo na REST leci od razu tylko zimne powietrze) klima skręca mi sama prędkość nawiewu do 1 kreski i wtedy leci zimne powietrze lub chwilę lekko cieple i potem zimne.
Na wolnych obrotach Jak ręcznie zwiększę prędkość nawiewu ++++ to wieje zimnym powietrzem, jeśli dam powyżej 1500 obrotów klima w auto zwiększa prędkość nawiewu i leci już ciepłe powietrze, również w czasie jazdy klima normalnie reguluje nawiew i czuć ciepłe powietrze.
Na samym zapłonie i przy włączonym REST nie słyszę piszczenia z kratek co mogłoby wskazywać na uszkodzoną pompę obiegową, jednak przy REST leci tylko zimne powietrze.
Co sprawdziłem:
a) VAG nie ma błedów z klapami, jest czysto
b) nie ma "majonezu" pod korkiem oleju w silniku oraz w zbiorniczku płynu chłodzącego
c) klima nabita, w garażu przy +20stC sprawdzałem załącza się i wali zimnym powietrzem więc chyba elektro zawory zamykają się
d) mam gaz LPG, reduktor nagrzewa się bardzo szybko, po około 2km jadę już na gazie (temp przelączania 45st C) przy 1-2st C na dworze, więc wydajność cieplna jest chyba OK. Na gazie mam najechane około 150tys km.
Prosze o pomoc w diagnozie:
1. czy pompa obiegowa jest potrzebna dla zwiększenia ciśnienia płynu dla ogrzewania nagrzewnicy przy pracy na biegu jałowym bo wtedy sama pompa wody silnika daje zbyt małe ciśnienie dlatego mam zimne powietrze jeśli nie zwiększę obrotów na postoju?
2. czy pompa obiegowa ma swoj bezpiecznik po stronie pasażera nr 27, zgodnie z tą rozpiską: Bezpieczniki A8
3. czy stawiacie np na zamuloną wewnątrz nagrzewnicę? Jeśli tak to czy można ją wyczyścic bez wyciągania (karsher jakieś ciśnienie coś tam itd... czy tylko wyjęcie. Jeśli trzeba wyjąć nagrzewnicę to czy wyjdzie nagrzewnica po wyjęciu podszybia,silnika dmuchawy i wycieraczek czy trzeba otwierać jeszcze konsole w środku?
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Kiedyś czyściłem w A6 nagrzewnicę. Wąż ogrodowy do nagrzewnicy i woda pod ciśnieniem (ja to robiłem w przeciwnym kierunku niż płyn krąży normalnie).
CO do zaworów nagrzewnicy odłącz wtyczkę od niego zawór bez napięcia jest w pozycji otwartej czyli powinien puszczać płyn do nagrzewnicy.
Sprawdz pozycję REST na zgaszonym silniku czy pompa pompuję. Bez sprawnej pompy obiegowej będą właśnie takie objawy.
O ile pamiętam w VAG-u jest chyba test pompy obiegowej(ręki nie dam obciąć)
CO do zaworów nagrzewnicy odłącz wtyczkę od niego zawór bez napięcia jest w pozycji otwartej czyli powinien puszczać płyn do nagrzewnicy.
Sprawdz pozycję REST na zgaszonym silniku czy pompa pompuję. Bez sprawnej pompy obiegowej będą właśnie takie objawy.
O ile pamiętam w VAG-u jest chyba test pompy obiegowej(ręki nie dam obciąć)
to jeszcze dla zróżnicowania opinii podam tą którą otrzymałem w ASO Audi:
Silniki do A8 4.2 maja tak rozbudowany i "długi" układ klimatyzacji że sama pompa wody przy silniku nie gwarantuje dobrego obiegu płynu do nagrzewnicy (+ jeszcze posiada pan LPG) dlatego w większości aut tego koncernu stosuje sie pompy obiegowe które przy pracy silnika na wolnych obrotach "dopychają" brak płynu do nagrzewnicy inaczej będzie zimno.
Gdyby nagrzewnica była niesprawna lub zapchana to zwiększenie obrotów przy pracy na wolnych obrotach do np 1100-1200/min nic by nie dawało a tutaj natychmiast robi się ciepło (climatronik zwiększa obroty dmuchawy środkowej w reakcji na wzrost temperatury płynu w nagrzewnicy) czyli wniosek nie działa pompa obiegowa bo elektrozawory bez podania masy są cały czas otwarte czyli problem z nimi powoduje że nie ma chłodzenia bo przy otwartych ciepło będzie zawsze.
Dzis mam więcej czasu więc sprawdzę czy pompa obiegowa pracuje po podaniu zasilania z zewnątrz.
A mam jeszce prosbę o podanie opisu jak odpowietrzyć układ, pamiętam że mają być jakieś stojące korki ale chciałbym prosić o opis "krok po kroku", dzieki.
Silniki do A8 4.2 maja tak rozbudowany i "długi" układ klimatyzacji że sama pompa wody przy silniku nie gwarantuje dobrego obiegu płynu do nagrzewnicy (+ jeszcze posiada pan LPG) dlatego w większości aut tego koncernu stosuje sie pompy obiegowe które przy pracy silnika na wolnych obrotach "dopychają" brak płynu do nagrzewnicy inaczej będzie zimno.
Gdyby nagrzewnica była niesprawna lub zapchana to zwiększenie obrotów przy pracy na wolnych obrotach do np 1100-1200/min nic by nie dawało a tutaj natychmiast robi się ciepło (climatronik zwiększa obroty dmuchawy środkowej w reakcji na wzrost temperatury płynu w nagrzewnicy) czyli wniosek nie działa pompa obiegowa bo elektrozawory bez podania masy są cały czas otwarte czyli problem z nimi powoduje że nie ma chłodzenia bo przy otwartych ciepło będzie zawsze.
Dzis mam więcej czasu więc sprawdzę czy pompa obiegowa pracuje po podaniu zasilania z zewnątrz.
A mam jeszce prosbę o podanie opisu jak odpowietrzyć układ, pamiętam że mają być jakieś stojące korki ale chciałbym prosić o opis "krok po kroku", dzieki.
psg pisze: Silniki do A8 4.2 maja tak rozbudowany i "długi" układ klimatyzacji że sama pompa wody przy silniku nie gwarantuje dobrego obiegu płynu do nagrzewnicy (+ jeszcze posiada pan LPG) dlatego w większości aut tego koncernu stosuje sie pompy obiegowe które przy pracy silnika na wolnych obrotach "dopychają" brak płynu do nagrzewnicy inaczej będzie zimno.

Jak już wyżej napisałem,
ernesto pisze: U mnie pompa obiegowa nie pracuje i w samochodzie jest ciepło jak w kotłowni. Grzeje pełną mocą na ustawieniu HI + HI
przepraszam za jakość filmu
To jest na wolnych obrotach, to wyobraź sobie jak jest ciepło podczas jazdy w aucie.
Apo dla mnie ustawienie liczbowe temperatury mogło by nie istnieć, jak jadę sam to albo ustawiam HInduskie słońce albo LOchy więzienne.
Wracając do kolegi to możliwe, że ma problemy z przepływem płynu przez zaworki skoro po dodaniu gazu auto zaczyna grzać. Logicznie, doda gazu, pompa szybciej goni płyn który przeciska się przez nie w pełni otwarty zaworek.
Ale to tylko moja sugestia. Może ktoś inny się wypowie.
Ja udowodniłem, że ABZ z niepracującą pompką obiegową potrafi grzać i robi to dobrze ( jest wydajny ).
Wracając do kolegi to możliwe, że ma problemy z przepływem płynu przez zaworki skoro po dodaniu gazu auto zaczyna grzać. Logicznie, doda gazu, pompa szybciej goni płyn który przeciska się przez nie w pełni otwarty zaworek.
Ale to tylko moja sugestia. Może ktoś inny się wypowie.
Ja udowodniłem, że ABZ z niepracującą pompką obiegową potrafi grzać i robi to dobrze ( jest wydajny ).
Karol zasyfienie nagrzewnic, ciężka sprawa ale coś w tym może być. Na R19K walczyłem z tym sporo i temat straszny. Nawet jak się je wymieniło to po roku gnój który krążył w układzie potrafił zawalić układ nagrzewnic na nowo.
Zawalona nagrzewnica daje również takie objawy:
po dodaniu gazu grzeje ostro, na wolnych słąbo
nawiew wyłączony auto pracuje na wolnych obrotach kilka minut po osiągnięciu temperatury roboczej.
Jeśli załączymy nawiew i przez chwilę poleci ciepłe powietrze a za chwilę zimne to wniosek jeden.
Płyn w nagrzewnicy zagrzewa się sam od siebie, natomiast jeśli dołączymy mu nawiew to pęd powietrza ze studzi go.
Ogólnie syf robi się przez degradację płynu czyli inaczej mówiąc jego nie wymianę lub też stosowanie niewłaściwego płynu.
Zaczął bym od sprawdzenia drożności zaworków i nagrzewnic jeśli okażą się ok, to baczna weryfikacja podłączenia układu chłodzenia, następnie sprawdzenie obiegu całego układu chłodzenia który pokaże jak pompa wody goni płyn.
Widziałem nie jedną pompę która goniła tylko po dodaniu gazu a ich łopatki były tylko w nazwie, bo po kilku tyś szlak ich trafiał.
Aha nie wykluczam jeszcze obcego ciała w układzie chłodzenia który może blokować przepływ płynu.
Zawalona nagrzewnica daje również takie objawy:
po dodaniu gazu grzeje ostro, na wolnych słąbo
nawiew wyłączony auto pracuje na wolnych obrotach kilka minut po osiągnięciu temperatury roboczej.
Jeśli załączymy nawiew i przez chwilę poleci ciepłe powietrze a za chwilę zimne to wniosek jeden.
Płyn w nagrzewnicy zagrzewa się sam od siebie, natomiast jeśli dołączymy mu nawiew to pęd powietrza ze studzi go.
Ogólnie syf robi się przez degradację płynu czyli inaczej mówiąc jego nie wymianę lub też stosowanie niewłaściwego płynu.
Zaczął bym od sprawdzenia drożności zaworków i nagrzewnic jeśli okażą się ok, to baczna weryfikacja podłączenia układu chłodzenia, następnie sprawdzenie obiegu całego układu chłodzenia który pokaże jak pompa wody goni płyn.
Widziałem nie jedną pompę która goniła tylko po dodaniu gazu a ich łopatki były tylko w nazwie, bo po kilku tyś szlak ich trafiał.
Aha nie wykluczam jeszcze obcego ciała w układzie chłodzenia który może blokować przepływ płynu.
czyli proponujecie na początek wyjąć elektrozawory z pompą obiegową i zobaczyć w jakim stanie są gumy zaworów. Bo pomimo że elektrozawory bez podania na nie masy są cały czas otwarte to nie znaczy że zaworki się cofnęły i płyn ma pełen obieg. W drugim etapie wyjmować nagrzewnice i wymieniać lub czyścić.
czy ktoś czyscił nagrzewnice bez jej wyjmowania, to znaczy po wyjeciu dmuchawy środkowej i kosz pod nią jest ona na widoku, moze jest jakiaś koncepcja podłączenia do niej karschera czy coś. Pytam bo z nagrzewnicą sporo roboty.
czy ktoś czyscił nagrzewnice bez jej wyjmowania, to znaczy po wyjeciu dmuchawy środkowej i kosz pod nią jest ona na widoku, moze jest jakiaś koncepcja podłączenia do niej karschera czy coś. Pytam bo z nagrzewnicą sporo roboty.
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
psg, Jeżeli zdemontujesz tylko wiatrak nawiewu to nagrzewnicę przysłania jeszcze parownik od klimy. Ja czyściłem nagrzewnicę w A6 wężem i ciśnieniem takim z kranu podłaczonym w przeciwnym kierunku niż płynie płyn..
Jeszcze tak mi się nasunęła myśl odnośnie pompy wody (ta napędzana rozrządem) bywały przypadki że wirnik obracał się na ośce i pompa miała mniejszą wydajność. często są to pompy z plastikowym wirnikiem.
![Obrazek]()
Jeszcze tak mi się nasunęła myśl odnośnie pompy wody (ta napędzana rozrządem) bywały przypadki że wirnik obracał się na ośce i pompa miała mniejszą wydajność. często są to pompy z plastikowym wirnikiem.