Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 04 3.7MPI/LPG ] Cieknie płyn chłodniczy - pompa wody ?

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

[D3 04 3.7MPI/LPG ] Cieknie płyn chłodniczy - pompa wody ?

Post autor: Gunner » 02 sty 2016, 15:31

Witam

Panowie mam problem z którym nie mogę sobie poradzić od dłuższego czasu. Codziennie rano jak zajrzę pod maskę, widzę, że poziom płynu w zbiorniczku jest niższy <onie> Jak było ciepło to praktycznie zmiana nie była widoczna a teraz przy mrozach poziom po nocy opada gdzieś o kilka mm.
Wszystkie miejsca gdzie jest instalacja LPG sprawdzone - z nich nie leci. Mokra plama jest natomiast na osłonie silnika tak od strony kierowcy blisko rozrządu. Tylko tam też nic nie widać ani z góry ani z dołu skąd leci :/ Przynajmniej mechanicy nic nie znaleźli.
Wyjmowali całkiem tą obudowę filtra powietrza i też nic. Czy jeśli to pompa wody to były by ślady na tych osłonach rozrządu ? Gdzie ta pompa się w ogóle dokładnie znajduje ?

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 02 sty 2016, 15:51

Tu na fotce FOSSa masz srebrne kółko po środku to jest od pompy wody http://www.a8team.pl/d3-04-42mpi-wymian ... vt3107.htm .
Niestety teraz pompy często lecą , jak ostatnio wymieniałem rozrząd to na pompie były ślady wycieku .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 02 sty 2016, 15:57

Obrazek

Nie wiem czy nie palne głupoty ale chodzi o to co zaznaczyłem na czerwono? Bo jeśli tak to jednak u mnie chyba z pompy nie cieknie. Chyba, że od drugiej strony jakoś to sobie leci <hmm>

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 02 sty 2016, 16:11

A chłodniczka oleju była sprawdzana ? Fakt ze to kawałek obok ale też się zdarzą ze kruciec już tam puszcza .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 02 sty 2016, 16:25

A da się do niej dostać normalnie przy podniesionym samochodzie nie rozbierając niczego ? Bo może fachowcy nie wiedzieli. Ona jest bardziej po stronie kierowcy czy pasażera ?

U mnie ta plama na osłonie jest gdzieś na wysokości tej co zaznaczyłem tym razem kolorem żółtym:D

Obrazek

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 02 sty 2016, 16:34

To na 99% chłodniczka - dostęp jest dość trudny . Poczytaj w temacie jak dobrze pamietam ManiekJames - on właśnie zmieniał
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 02 sty 2016, 16:37

Tylko to ciekło by jedynie przy obecnych temperaturach ? Bo z miesiąc temu jak było na plusie jeszcze, zdjąłem osłonę i na kilka nocy z rzędu podkładałem tekturę pod spód i nie było nawet kropelki rano <bezradny>

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 02 sty 2016, 16:41

Nie znasz dnia ani godziny :) Serio , poza tym minusowe temperatury odkrywają właśnie niedociągniecia układu chłodzenia
Ostatnio zmieniony 02 sty 2016, 16:56 przez michalwruszak, łącznie zmieniany 1 raz.
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 02 sty 2016, 16:52

+2 na chłodniczkę. Nawet strona z plamą by się zgadzała.
Kontakt: nick + @wp.pl

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 02 sty 2016, 17:54

Piszesz że od strony kierowcy a na fotce zaznaczasz drugą stronę . Jak leci jak pokazałeś to tak jak piszą chłodniczka albo alternator który też jest chłodzony płynem .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 02 sty 2016, 17:57

O kurde faktycznie się pomyliłem. Chodzi mi oczywiście o stronę pasażera. W pierwszym poście jest błąd. A ta chłodniczka jest jakby nad alternatorem ? Bo jak się nie myle to był z góry lekko mokry.

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 02 sty 2016, 18:21

Objawy wskazują na chłodniczkę. Spadki temperatury, szczególnie w nocy lub stygnięcie auta powodują pojawienie się wycieków.

Powyżej alternatora ale trochę z tylu idzie też jeden z tych grubych przewodów magistrali wodnej. Można też na to zerknąć.
Kontakt: nick + @wp.pl

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 02 sty 2016, 18:38

Ten przewód o którym piszesz jest ok. A co do chłodniczki: Czy ona ma jakieś jedno newralgiczne miejsce z którego może cieknąć? Jeśli się wyjmie całą obudowę filtra powietrza to wejdzie tam ręka żeby w ogóle wyczuć jakaś wilgoć ?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 02 sty 2016, 18:42

Tak , jest tam taka plastikowa rurka która pęka z czasem . Jest to stały problem silników 3.7/4.2 w D2 i D3 .

Numer 10 na rysunku - http://www.fotosik.pl/zdjecie/70d7ae629df3e875
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 02 sty 2016, 18:44

I da radę przy samym wyjęciu filtra powietrza w raz z obudową ocenić czy to na pewno to?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl