[D3 05 4.2MPI ] Brak mocy przy niskich obrotach
Skrzynia bez błędów. Akcja z ruszaniem była na PB bo silnik nie rozgrzał się jeszcze i nie przełączył na LPG, natomiast druga część mojego problemu tj. dziwny dźwięk silnika przy ok 3 tys obrotów i niedobór mocy od obrotów jałowych do 3 - 3,5 tys obrotów występuje na pewno na LPG a na benzynie ciężko mi powiedzieć po dzisiejszym. Teraz jak będę gdzieś jechał wyłączę LPG i pojadę na PB rozgrzeje silnik i zobaczę czy też na benzynie to występuje.
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Jak zdejmiesz przednią osłonę z silnika to zobaczysz gruszki : http://www.fotosik.pl/zdjecie/7cc67cc580fc9d7d . http://www.a8team.pl/d3-05-42mpi-gruszk ... vt8156.htm
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Pobiegłem szybciutko do garażu maska w górę plastikowa osłona out i patrze faktycznie jedno cięgienko puściło widać świeże pęknięcie. W poniedziałek biorę się za to i mam nadzieje że to jest winowajca.
Dzięki wielkie Panowie za pomoc. Po zrobieniu odezwę się czy pomogło
Jako, że nowy jestem na forum powiedzcie mi gdzie klika się "pomógł" żeby na buraka nie wyjść?
Dzięki wielkie Panowie za pomoc. Po zrobieniu odezwę się czy pomogło
Jako, że nowy jestem na forum powiedzcie mi gdzie klika się "pomógł" żeby na buraka nie wyjść?
Panowie dziś nowy dzień i nowe przygody z moim Audi. Rano po 12h na mrozie -16 stopni Celciusza odpalił w miarę dobrze troszkę dłużej niż zwykle kręcił ale zazwyczaj stoi w garażu lub nie było aż takiego mrozu. W czasie skrobanki szyb autko chodziło na Pb jakieś 5min. Później ruszyłem i znowu było trzęsienie budą, a ruszanie przypominało skok i zatrzymanie i tak w kółko, a przy tym brak mocy (stary Transit siedział mi na tyłku jak się rozpędzałem - wstyd). W czasie jazdy już było lepiej, przejechałem bez zatrzymania jakieś 30km i później ruszanie było już w miare normalne nie licząc niewielkiego braku mocy zapewne spowodowanego ułamanym cięgnem jednej z gruszek, które dziś naprawiam. Wymieniłem dziś również filtr paliwa w nadziei że może syf w nim zgromadzony przymarza. Niestety po wymianie i odpaleniu auta to samo czyli skoki i brak mocy a dodatkowo migała kontrolka check engine. Zczytałem więc błedy VCDS`em i wyszły takie:
17985 - Right EngineMount Selenoid Valve (N145) - Open Circuit
P1577 - 004 - No Signal/Communication
18282 - Valve for Torque Support Mount: Short to Plus
P1874 - 001 - Upper Limit Exceeded
17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 002 - Lower Limit Exceeded
17537 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Rich
P1129 - 002 - Lower Limit Exceeded
18663 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Signal Shorted to Heater Circuit
P2231 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
16690 - Cylinder 6: Misfire Detected
P0306 - 001 Upper Limit Exceeded - MIL ON
16692 - Cylinder 8: Misfire Detected
P0308 - 001 Upper Limit Exceeded - MIL ON
16689 - Cylinder 5: Misfire Detected
P0305 - 001 Upper Limit Exceeded - MIL ON
17718 - Cyl. 10 Ignition Circuit: Short to Ground
P1310 - 001 Upper Limit Exceeded - Intermittent
Sporo błędów wyskoczyło. Dwa pierwsze miałem od czasu kupna auta ale nie powodowały niepokojących objawów. Sonde Lambda przednią po stronie kierowcy zmieniałem kilka miesięcy temu nowa oryginał. Co do zbyt bogatej mieszanki mój gazownik jest w trakcie regulacji map gazowych gdyż te nie były o dziwo zrobione od nowości i jeszcze od czasu do czasu wyskakuje zbyt bogata lub uboga mieszanka i wtedy jeżdżę do gazownika co by poprawiał regulacje. Teraz umówię się z nim na wymiane filtrów gazu i ponowną regulację. Dalsze błędy są mi całkowicie obce i nowe. Jeśli moglibyście podpowiedzieć co to może być od czego zacząć byłbym wdzięczny.Objawy występują na benzynie najczęściej na zimnym silniku lub dłuższym postoju. Po przełączeniu na gaz ustępują drgania itd. Jeśli coś trzeba sprawdzić VCDS - em to prosiłbym też o jakąś mini instrukcję co krok po kroku klikać bo jestem w tym początkujący
Sorry że taki długi post ale chciałem jak najlepiej to opisać.
Z góry dzięki za pomoc.
17985 - Right EngineMount Selenoid Valve (N145) - Open Circuit
P1577 - 004 - No Signal/Communication
18282 - Valve for Torque Support Mount: Short to Plus
P1874 - 001 - Upper Limit Exceeded
17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 002 - Lower Limit Exceeded
17537 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Rich
P1129 - 002 - Lower Limit Exceeded
18663 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Signal Shorted to Heater Circuit
P2231 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
16690 - Cylinder 6: Misfire Detected
P0306 - 001 Upper Limit Exceeded - MIL ON
16692 - Cylinder 8: Misfire Detected
P0308 - 001 Upper Limit Exceeded - MIL ON
16689 - Cylinder 5: Misfire Detected
P0305 - 001 Upper Limit Exceeded - MIL ON
17718 - Cyl. 10 Ignition Circuit: Short to Ground
P1310 - 001 Upper Limit Exceeded - Intermittent
Sporo błędów wyskoczyło. Dwa pierwsze miałem od czasu kupna auta ale nie powodowały niepokojących objawów. Sonde Lambda przednią po stronie kierowcy zmieniałem kilka miesięcy temu nowa oryginał. Co do zbyt bogatej mieszanki mój gazownik jest w trakcie regulacji map gazowych gdyż te nie były o dziwo zrobione od nowości i jeszcze od czasu do czasu wyskakuje zbyt bogata lub uboga mieszanka i wtedy jeżdżę do gazownika co by poprawiał regulacje. Teraz umówię się z nim na wymiane filtrów gazu i ponowną regulację. Dalsze błędy są mi całkowicie obce i nowe. Jeśli moglibyście podpowiedzieć co to może być od czego zacząć byłbym wdzięczny.Objawy występują na benzynie najczęściej na zimnym silniku lub dłuższym postoju. Po przełączeniu na gaz ustępują drgania itd. Jeśli coś trzeba sprawdzić VCDS - em to prosiłbym też o jakąś mini instrukcję co krok po kroku klikać bo jestem w tym początkujący
Sorry że taki długi post ale chciałem jak najlepiej to opisać.
Z góry dzięki za pomoc.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Od 100zl w górę
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
100zł no to nie jest tak źle. Dziś popatrzyłem na świece w cylindrze 5 i 6 i są ładne suche bez nalotów. Do świecy w cylindrze 8 nie zaglądałem bo bardzo nie wiem jak tam takim długim kluczem podejść? Zastanawiam się jeszcze nad samym paliwem. Może jest jakieś liche. Co prawda tankowałem dawno bo chyba w październiku ale tankując dolałem jakiś preparat zimowy do benzyny współpracującej z LPG. Sądziłem że będzie git. Powiedzcie mi czy istnieje jakiś korek spustowy w baku paliwa żeby można było paliwo spuścić z większością syfu który może znajdować się w baku??
Cięgno gruszki naprawione, niestety dalej zachowanie auta bez zmian. Czas zakupić manometr i sprawdzić ciśnienie paliwa w układzie. Być może to jedna z pomp paliwa (bo chyba mam dwie wnioskując po tym co czytałem na forach - jeśli się mylę proszę o sprostowanie).
Jeśli ktoś wie jaki zakres ciśnienia paliwa na wolnych czy na wysokich obrotach powinien być to też nie pogardzę taką informacją
Jeśli ktoś wie jaki zakres ciśnienia paliwa na wolnych czy na wysokich obrotach powinien być to też nie pogardzę taką informacją
LPG w aucie było już jak go kupiłem. Chodziło fajnie choć niekiedy wyskakuje błąd check engine a po podpięciu pod kompa był błąd zbyt bogatej lub ubogiej mieszanki. Pojechałem na regulacje okazało się że mapy LPG nie są w ogóle ogarnięte. Gazownik poustawiał mapy lecz jeszcze od czasu do czasu wyskoczy błąd.
Obecnie na gazie nie szarpie choć odczuwam brak mocy, na benzynie też w sumie nie ma pełnej mocy. Żeby w miarę okazale przyśpieszyć musi auto zbić 2 biegi. Filtry LPG nie były wymieniane dość dawno więc na dniach wymieniam i poproszę gazownika o sprawdzenie instalacji bo gdzieś na forum czytałem że moje problemy na Pb mogą być wywołane przez nieszczelność układu LPG, a co za tym idzie zbyt bogatą mieszankę i dławienie się auta po odpaleniu na Pb.
Obecnie na gazie nie szarpie choć odczuwam brak mocy, na benzynie też w sumie nie ma pełnej mocy. Żeby w miarę okazale przyśpieszyć musi auto zbić 2 biegi. Filtry LPG nie były wymieniane dość dawno więc na dniach wymieniam i poproszę gazownika o sprawdzenie instalacji bo gdzieś na forum czytałem że moje problemy na Pb mogą być wywołane przez nieszczelność układu LPG, a co za tym idzie zbyt bogatą mieszankę i dławienie się auta po odpaleniu na Pb.