Witam
moja eSa ma problem z równą pracą silnika (AQH) tzn. wygląda to tak jakby nie pracowała na wszystkie cylindry, spadku mocy nie zauważyłem jedynie większe spalanie około 24 litrów na gazie (dodam że przez dużą ilość punktów ostatnio jeżdżę raczej przepisowo także prędkości niewielkie a jednak spalanie takie jakbym deptał), do tego silnikiem rzuca (szarpie) tak jakby nie pracował na któryś cylinder, a po wrzuceniu biegu rzuca całym autem. Dziwne jest to bo nie czuć spadku mocy a po zwiększeniu obrotów do 1000 wszystko jest ok. Odpinałem już po kolei każdą kostkę cewki i wygląda na to że każdy cylinder pali. Dodam że jakiś miesiąc temu wymieniłem pompę paliwa Siemensa, świece NGK oraz olej z filtrem w skrzyni ale to raczej nie od tego bo przed wymianą samochód pracował tak samo. Nie ma różnicy czy silnik jest na PB/LPG czy zimny/ciepły pracuje cały czas tak samo nierówno.
Po podpięciu pod Vag-a wyskoczyło mi parę błędów:
17457 P1049
17536 P1128
17538 P1130
17594 P1141
17748 P1340
17985 P1577
Co to może być ??
Już teraz nie pamiętam ale wiem że kilka z nich Vag pokazywał jako problem z przewodami lub otwartym obwodem do tego po sprawdzeniu całego samochodu w Vag-u doszły jeszcze mniej znaczne błędy:
656
852
856
1303
1377
Możliwe że to wszystko wina jakiegoś gryzonia bo wiem że w jednym z aut parkowanych obok mojego jakaś kuna przegryzła przewody wysokiego napięcia a u mnie nadgryzła przewód pod samochodem bodajże do pływaka w zbiorniku.
Czy raczej przeskoczył mi rozrząd bo był wymieniany jakieś 60 tys. temu a po naprawie lewej głowy był wymieniony tylko pasek jakieś 15 tys. temu ?? Nie wiem dokładnie co tam było robione ale w książce serwisowej tak mam wpisane a z poprzednim właścicielem nie mam kontaktu.
Z góry dziękuje za pomoc
![]() |
![]() |
![]() |
[S8 D2 00 LPG ] Nierówna praca silnika
[S8 D2 00 LPG ] Nierówna praca silnika
Ostatnio zmieniony 12 lut 2015, 09:50 przez globi, łącznie zmieniany 5 razy.
NIERÓWNA PRACA A8 4.2 GAŚNIE PROBLEM Z ODPALENIEM
Witam jak w temacie (podepnę się pod temat bo nie chce śmiecic na forum)
A8 1997r 4.2 mam problem bo odpale auto i nie chodzi rowno tak jakby nie na wszystkie gary , do tego swieci mi sie CAT(miga) po zmianie modułów zapłonowych zadnej zmiany nie ma : / po zagrzaniu auta do okolo 90* auto zgasło odpalilo i pozniej był problem bo nie chciała odpalić ;/ co to może być ? z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
A8 1997r 4.2 mam problem bo odpale auto i nie chodzi rowno tak jakby nie na wszystkie gary , do tego swieci mi sie CAT(miga) po zmianie modułów zapłonowych zadnej zmiany nie ma : / po zagrzaniu auta do okolo 90* auto zgasło odpalilo i pozniej był problem bo nie chciała odpalić ;/ co to może być ? z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Re: Audi S8 AQH nierówna praca silnika
Witam,wiater pisze:Witam
moja eSa ma problem z równą pracą silnika
koledzy czy te v8 audi są takie dupawe czy nikt na nich się nie zna i nie potrafi zdiagnozować i wyregulować. Mam podobnie, jak chyba większość użytkowników ósemek, problem z drganiami na wolnych. Sprawdzone wszystko co możliwe, błędów brak a ten silnik drży (czasem mniej, czasem bardziej, czasem jest spokój). Ty to masz "szczęście" bo wychdzą błędy i będziesz wiedział do czego możesz się dobrać.
No witam ja też opisywałem na forum takie drgania w S8. Czuć je na wolnych obrotach jak dodam gazu jest ok tak rzuca całą budą. na vagu zero błędów zmieniłem teraz swiece na ngk i to samo i już nie wiem gdzie zaglądać. A mam porównanie bo wczesniej tego nie miałem i silniczek pracował idealnie . Dodam że jezdzę tylko na bp nie mam gazu.
Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm
kazdy przypadek jest inny stadartem w tych samochodach sa moduły zapłonowe. ale na miejscu kolegi sprawdzil bym najpierw ktory cylider nie pali poprzes odpinanie cewek zaplonowech po jednej i zobaczyc po ktorej nie biedzie roznicy w pracy silnika. jesli znajdzie wyciaga cewke i swiece i odpalamy zobaczysz rekacje czy jest iskra itd. przydalo by sie w tym miejscu wymienic fajke (lubia przebijac i pojezdzone) jesli bedzie ok wrzucic i sprawdzic czy wtryskiwacz paliwowy jest sprawny.. jesli to i to jest ok mierzymy cisnienie na tym cyl. i to wyjasni wszystko...
zdjecia przedstawiaja moje AUDI po montażu lpg!!
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d88 ... 413be.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d88 ... 413be.html