Witam, mam pytanie, czy jest ktoś w temacie skrzyń, kto powie mi czy skrzynia manualna z A6 C4 2.8 ACK Quattro lub A6 C5 ACK Quattro podejdzie bez problemów do A8 D2 2.8 ACK Quattro? W moim aucie kiedyś był automat z Q, teraz jest manual ośka, cały napęd ( za wyjątkiem wału który dostałem w gratisie i leżakuje w garażu) wlecze się za autem bez ruchu, chciałbym kiedyś przywrócić jej Quattro bez montowania tam skrzyni automatycznej...
Symbole skrzyń z A6 jakie znalazłem to:
ASZ z C4 i DUX z C5
Podejrzewam również, że wał, który mam z automatu też nie przyda mi się w manualu?
![]() |
![]() |
[D2 97 2.8PB ] Swap skrzyni biegów - z czego?
[D2 97 2.8PB ] Swap skrzyni biegów - z czego?
Ostatnio zmieniony 10 sty 2016, 03:46 przez Tighe, łącznie zmieniany 1 raz.
było: 80 b4 2.0
a8 d2 2.8 ack manual
jest: a8 d2 4.2 aqf manual
a8 d2 2.8 ack manual
jest: a8 d2 4.2 aqf manual
Tighe, napewno ten wal bedzie o dupe roztrzaskac... Nie lepiej poszukac jakichs skrzyn co bylo w 2.8Q oryginalnie w d2???
Jesli nie ma... to przypuszczam ze z c4 bedzie generacyjnie blizsza niz z c5... Tego nikt tutaj nie rzezbil... Wychodzi na to ze skrzynie bedziesz musial kupic razem z walem... Nie wiem tylko jak to sie zgra z przelozeniami tylnego dyfra
Jesli nie ma... to przypuszczam ze z c4 bedzie generacyjnie blizsza niz z c5... Tego nikt tutaj nie rzezbil... Wychodzi na to ze skrzynie bedziesz musial kupic razem z walem... Nie wiem tylko jak to sie zgra z przelozeniami tylnego dyfra
Dokładnie z C4 2.8 quattro powinna pasować bez większych problemów
Pozdrawiam
Pozdrawiam
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
C5 tez bedzie pasować. Jak masz manuala w ośce to przednie półosie zostają,sprzegło zostaje potrzebujesz wał do manualnej A8 w Q(2.5 tdi,2.8 V6,S8) i dyfer z półosiami do tej skrzyni jaka bedzie.
Skrzynie od 2.8 sa chyba 5 biegowe,ja bym dał 6 biegową z S8 bo jest krotsza ale droższa. Od diesla tez podejdzie i pojedzie.
Skrzynie od 2.8 sa chyba 5 biegowe,ja bym dał 6 biegową z S8 bo jest krotsza ale droższa. Od diesla tez podejdzie i pojedzie.
Skrzynie 5 i 6 biegowe mają różną długość całkowitą, a co za tym idzie inny wał napędowy jest potrzebny.
Przy 2.8 ACK zarówno w A8 jak i A6 C4 i C5 były montowane fabrycznie tylko skrzynie 5 biegowe.
Tighe, podaj jak możesz oznaczenia kodowe dyfra (powinno być wybite na spodzie dyfra) i skrzyni (albo od spodu przy flanszy półosi po stronie kierowcy, albo na górze dzwonu, zaraz przy silniku), to postaram się podać jakie skrzynie z Quattro podejdą.
Przy 2.8 ACK zarówno w A8 jak i A6 C4 i C5 były montowane fabrycznie tylko skrzynie 5 biegowe.
Tighe, podaj jak możesz oznaczenia kodowe dyfra (powinno być wybite na spodzie dyfra) i skrzyni (albo od spodu przy flanszy półosi po stronie kierowcy, albo na górze dzwonu, zaraz przy silniku), to postaram się podać jakie skrzynie z Quattro podejdą.
Four rings to rule them all
Niech kupi sobie skrzynie jaka jest z dyfrem który kosztuje grosze i żaden problem. Najlepiej 6biegów z A6/A8 bo to wiem że na pewno pasuje(z wybierakiem najlepiej też)gtfan pisze:Tighe, podaj jak możesz oznaczenia kodowe dyfra (powinno być wybite na spodzie dyfra) i skrzyni (albo od spodu przy flanszy półosi po stronie kierowcy, albo na górze dzwonu, zaraz przy silniku), to postaram się podać jakie skrzynie z Quattro podejdą.