Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 2.8PB ] Swap skrzyni biegów - z czego?

Awatar użytkownika
Tighe
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 23 sie 2011, 13:10
Lokalizacja: Radom

[D2 97 2.8PB ] Swap skrzyni biegów - z czego?

Post autor: Tighe » 10 sty 2016, 01:11

Witam, mam pytanie, czy jest ktoś w temacie skrzyń, kto powie mi czy skrzynia manualna z A6 C4 2.8 ACK Quattro lub A6 C5 ACK Quattro podejdzie bez problemów do A8 D2 2.8 ACK Quattro? W moim aucie kiedyś był automat z Q, teraz jest manual ośka, cały napęd ( za wyjątkiem wału który dostałem w gratisie i leżakuje w garażu) wlecze się za autem bez ruchu, chciałbym kiedyś przywrócić jej Quattro bez montowania tam skrzyni automatycznej...

Symbole skrzyń z A6 jakie znalazłem to:
ASZ z C4 i DUX z C5

Podejrzewam również, że wał, który mam z automatu też nie przyda mi się w manualu?
Ostatnio zmieniony 10 sty 2016, 03:46 przez Tighe, łącznie zmieniany 1 raz.
było: 80 b4 2.0
a8 d2 2.8 ack manual
jest: a8 d2 4.2 aqf manual

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 10 sty 2016, 02:15

Tighe, napewno ten wal bedzie o dupe roztrzaskac... Nie lepiej poszukac jakichs skrzyn co bylo w 2.8Q oryginalnie w d2???

Jesli nie ma... to przypuszczam ze z c4 bedzie generacyjnie blizsza niz z c5... Tego nikt tutaj nie rzezbil... Wychodzi na to ze skrzynie bedziesz musial kupic razem z walem... Nie wiem tylko jak to sie zgra z przelozeniami tylnego dyfra

Awatar użytkownika
Tighe
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 23 sie 2011, 13:10
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tighe » 10 sty 2016, 03:45

Właśnie cały myk polega na tym, że każdą d2 2.8q jaką widziałem była w automacie... coś mi się zdaje, że z manualem szły tylko ośki :/
było: 80 b4 2.0
a8 d2 2.8 ack manual
jest: a8 d2 4.2 aqf manual

Awatar użytkownika
Peter-s8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 29 maja 2010, 19:59
Lokalizacja: mazowiecki

Post autor: Peter-s8 » 10 sty 2016, 05:43

Dokładnie z C4 2.8 quattro powinna pasować bez większych problemów



Pozdrawiam
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 10 sty 2016, 10:24

Poszukaj szkrzyni i dyfra najlepiej z jakiegos C5 wez caly zestaw, bo przynajmniej przelazenia beda takie same dyfrow, a wal trzeba mierzyć i jak cos to przerobic.

Gość

Post autor: Gość » 10 sty 2016, 10:29

C5 tez bedzie pasować. Jak masz manuala w ośce to przednie półosie zostają,sprzegło zostaje potrzebujesz wał do manualnej A8 w Q(2.5 tdi,2.8 V6,S8) i dyfer z półosiami do tej skrzyni jaka bedzie.

Skrzynie od 2.8 sa chyba 5 biegowe,ja bym dał 6 biegową z S8 bo jest krotsza ale droższa. Od diesla tez podejdzie i pojedzie.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 10 sty 2016, 12:43

Skrzynie 5 i 6 biegowe mają różną długość całkowitą, a co za tym idzie inny wał napędowy jest potrzebny.

Przy 2.8 ACK zarówno w A8 jak i A6 C4 i C5 były montowane fabrycznie tylko skrzynie 5 biegowe.


Tighe, podaj jak możesz oznaczenia kodowe dyfra (powinno być wybite na spodzie dyfra) i skrzyni (albo od spodu przy flanszy półosi po stronie kierowcy, albo na górze dzwonu, zaraz przy silniku), to postaram się podać jakie skrzynie z Quattro podejdą.
Four rings to rule them all

Gość

Post autor: Gość » 12 sty 2016, 19:20

gtfan pisze:Tighe, podaj jak możesz oznaczenia kodowe dyfra (powinno być wybite na spodzie dyfra) i skrzyni (albo od spodu przy flanszy półosi po stronie kierowcy, albo na górze dzwonu, zaraz przy silniku), to postaram się podać jakie skrzynie z Quattro podejdą.
Niech kupi sobie skrzynie jaka jest z dyfrem który kosztuje grosze i żaden problem. Najlepiej 6biegów z A6/A8 bo to wiem że na pewno pasuje(z wybierakiem najlepiej też)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl