![]() |
![]() |
![]() |
[D2 94 4.2PB/LPG ] A8 odpala i gaśnie po wymianie Ecu
[D2 94 4.2PB/LPG ] A8 odpala i gaśnie po wymianie Ecu
Witam
Mam problem z Audi A8 D2 4.2 Q 1994r auto nie odpalało, okazało się że został uszkodzony ecu po wymianie auto opala od strzała ale gaśnie po sek i miga kontrolka od immobilisera. Wnioskuje że to problem z imo.
jak się za to zabrać, jak najłatwiej to naprawić?
poniżej link do eku które zostało wymienione
http://www.wolfautoparts.com/4d0907557c ... 62113.html
Mam problem z Audi A8 D2 4.2 Q 1994r auto nie odpalało, okazało się że został uszkodzony ecu po wymianie auto opala od strzała ale gaśnie po sek i miga kontrolka od immobilisera. Wnioskuje że to problem z imo.
jak się za to zabrać, jak najłatwiej to naprawić?
poniżej link do eku które zostało wymienione
http://www.wolfautoparts.com/4d0907557c ... 62113.html
Nic nie trzeba kodowac w przedliftach. Nie potrzebny jest tez kod pin sterownika (immo w puszce jest). Całość można opanować kablem z allegro za 50 zlotych i programem vag-com 3.11 lub wyższym (kazda wersja VCDS). Procedura jest prosta.
1. Wchodzimy w immobilizer (25)
2. Wchodzimy w adaptation (10)
3. Wybieramy kanał 00 (powinien byc juz wpisany standardowo) wciskamy najpierw [read], potem wciskami [save] potem wciskamy [done go back] i na końcu [close controler, go back]
4. Wyłączamy zapłon
5. Po około 10 sekundach włączamy zapłon ponownie
6. Po kolejnych 2 minutach od włączenia zapłonu odpalamy auto
Jeśli wszystko zrobilismy poprawnie samochód odpala na nowym ECU a immo jest zestawione z naszym kluczykiem i puszką. Temat przerabiałem 4 dni temu i na bank to działa w silnikach do roku 98 (a mam 98 rok)
1. Wchodzimy w immobilizer (25)
2. Wchodzimy w adaptation (10)
3. Wybieramy kanał 00 (powinien byc juz wpisany standardowo) wciskamy najpierw [read], potem wciskami [save] potem wciskamy [done go back] i na końcu [close controler, go back]
4. Wyłączamy zapłon
5. Po około 10 sekundach włączamy zapłon ponownie
6. Po kolejnych 2 minutach od włączenia zapłonu odpalamy auto
Jeśli wszystko zrobilismy poprawnie samochód odpala na nowym ECU a immo jest zestawione z naszym kluczykiem i puszką. Temat przerabiałem 4 dni temu i na bank to działa w silnikach do roku 98 (a mam 98 rok)
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Bugalon, Kiedys pisałem ale nie uważałes na lekcjach!
W przedliftach sa dwa rodzaje immo te łatwe do ogarnięcia byle kabelkiem do modelowego 97 i od modelowego 97 te trudniejsze z którym sobie vcdsem nie poradzisz. Nie istotna jest puszka bo szkopuł jest w samym ecu-przerabiałem to w swoim ABZcie
A co do tematu to dziwne że inne ecu ot tak odpaliło-musiało miec wywalone juz immo,czhyba że sie samo dopasowało co się zdarza ale to tylko słyszałem o tych cudach

W przedliftach sa dwa rodzaje immo te łatwe do ogarnięcia byle kabelkiem do modelowego 97 i od modelowego 97 te trudniejsze z którym sobie vcdsem nie poradzisz. Nie istotna jest puszka bo szkopuł jest w samym ecu-przerabiałem to w swoim ABZcie

A co do tematu to dziwne że inne ecu ot tak odpaliło-musiało miec wywalone juz immo,czhyba że sie samo dopasowało co się zdarza ale to tylko słyszałem o tych cudach
Ogolenie mialem duzy problem z audi, w innym poscie to opisywalem, ogolnie problem z odpalaniem, zero znaku zycia... A wczesniej problem ze skrzynia niechodzila dobrze... Po wymianie ecu na drugi, i po pogrzebaniu przy aucie, co dokladnie bylo robione to nie wiem, bo ja chory leze, tylko podpowiadalem komus co ma robic, wszystkie problemy zniknely auto chodzi jak powinno, odpala od strzala, skrzynia tez chodzi jak powinna
Maciek, ja mam samochod z roku 98 i wszystko dziala dokladnie tak jak napisalem. Przerzucalem sterowniki miedzy AKG (1998) i ABZ (1997) teraz w sobotę. Jest dokladnie tak jak napisalem powyzej. Zrobilem 4 przerzutki w dwie strony AKG-ABZ potem ABZ-AKG. Wiem co piszę, filmik mam Ci nagrac z datami produkcji sterowników włącznie zebys uwierzyl ? 

Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Mi chodziło o zestawienie z immo-nie szło ruszyć żadnego nowszego. A chcieliśmy na początku wziąśc po prostu najładniejsze wizualnie ecu jakie miałem z znanej ci A8,miałem tez 2,3 od pszendzy każdy inny i podszedł do immo tylko ten sam z ABZta o identycznym numerze. Robiłem temat u Marcina (k44761) który potem zweryfikował sprawe i opisał tu nawet gdzieś w moim temacie że jedne trza na stół albo dobry sprzet a inne dokładnie jak piszesz-te prostsze to te starsze z pierwszych 2 lat.
Poliftowe też da się zrobić, ale to juz inne immo i żeby to zestawić trzeba mieć pin zarówno starego jak i nowego sterownika. Te piny oczywiscie idzie wyciągnąć ale trzeba soft z ecu zgrywać. Nie jest to jakieś przeraźliwie trudne (samo zgranie) bo zwykly prosty MPPS z allegro za 50 złotych wystarczy. Tylko znaleźc ten pin w sofcie to juz inna para kaloszy
Ogólnie jest nieporównywalnie dużo więcej zabawy z tym w wersjach poliftowych i dużo łatwiej softowo w ogole wywalic immo ze sterownika silnika.
No ale żeby nie być gołosłownym nagram Wam filmik w jaki sposób u mnie na sterownikach z modeli rocznikowych 97 i 98 wyglada spasowanie immo ze sterem. Sam robiłem więc wiem na 100% że się da - co jest rozbieżne z tym co Maciek pisze. Ciekawe dlaczego

No ale żeby nie być gołosłownym nagram Wam filmik w jaki sposób u mnie na sterownikach z modeli rocznikowych 97 i 98 wyglada spasowanie immo ze sterem. Sam robiłem więc wiem na 100% że się da - co jest rozbieżne z tym co Maciek pisze. Ciekawe dlaczego

Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"