Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 95 4.2PB/LPG ] Ucieka płyn chlodniczy

Truscik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 15 cze 2015, 23:17
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Truscik » 05 lut 2016, 15:48

problem w stylu uszczelka ?

Gość

Post autor: Gość » 05 lut 2016, 15:49

Albo chłodniczka oleju

Truscik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 15 cze 2015, 23:17
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Truscik » 05 lut 2016, 15:55

Stalo sie cos dziwnego, jak wrocilem z pracy minelo jakies 2 h i teraz przyszwdlem do samochodu bo do sklepu musze jechac i zobaczyc chilcialem jak tam moje borygo, zagladam a tam max, nie dolewalem nic jak mi wtedy ubylo, jak to mozliwe ?

ernesto

Post autor: ernesto » 05 lut 2016, 20:44

A dociągałeś te opaski gdzie było mokro ? Jesli tak to znaczy, że układ przestał gubić płyn, najprawdopodobniej.
Sprawa wyglada następująco. Układy chłodzenia są układami ciśnieniowymi, Płyn podczas nagrzewania zwiększa swoją objętość i generuje cisnienie w układzie które jest regulowane przez zawór w korku na zbiorniczku wyrównawczym.
Jesli ciśnienie się wytworzy a układ jest nieszczelny to gazy wypychają płyn po przez dziurkę i tak sobie robi pomału kap kap kap.Jest to nalot a dokładniej para wodna która miesza się z olejem. Jesli nie zostanie to zlikwidowane lub powstrzymane może doprowadzić do totalnego rozwodnienia oleju i zatarcia jednostki napędowej.
Nie zawsze to może wskazywać na chłodniczkę oleju, puki sam olej na stalce nie zmienił koloru na kawę z mlekiem. Takie przypadki są typowe dla aut które przemierzją krótkie odcinki zwłaszcza w warunkach kiedy jest chłodno ( jesień zima ), może być też zapchana odma.
Rada od czasu do czasu porządnie zagrzej auto. Pozwól mu popracować by w 100% złapał temperaturę roboczą czyli 90 stopni i co jakiś czas zostaw na noc odkręcony korek od oleju. Tylko pamiętaj by go wkręcić rano.
Czemu pozostawić odkręcony a najlepiej położyć go obok, ponieważ para która zbiera się w silniku będzie miałą ujście na zewnątrz silnika a nie będzie się kumulowała w nim.

Rozumiem, że termostat sprawny i auto prawidłowo osiąga 90 stopni.

Truscik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 15 cze 2015, 23:17
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Truscik » 06 lut 2016, 09:08

Nie dociagalem zadnych opasek na razie bo czasu za bardzo nie mialem.

Termostat raczje sprawny bo normalnie osiaga 90 stopni, zrobilem wczoraj 90 km i odkrecilem korek i juz nie bylo tego bialego nalotu a borygo bylo na max. Nie wiem co za szope mi ten samochod odwala.

Gość

Post autor: Gość » 06 lut 2016, 10:54

Nie byo juz kondensatu więc nie masz tragedii :)

Truscik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 15 cze 2015, 23:17
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Truscik » 06 lut 2016, 11:05

ale chyba tak nie powinno byc ze plyn chlodniczy ucieka a potem wraca cos chyba jest nie tak ?

Gość

Post autor: Gość » 06 lut 2016, 11:18

nie mówie że tak,zwyczajnie masło ci się wyjaśniło.

Truscik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 15 cze 2015, 23:17
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Truscik » 06 lut 2016, 12:22

slyszalem o specydiku co wlewa sie do zbiorniczka z plynem chlodzacym i on zatyka male szczelinki dziurku, orientuje sie ktos czy takie cos dziala ?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 06 lut 2016, 12:48

działa tylko jak nie umiesz tego użyć to zapchasz nagrzewnicę :]
lepiej poszukaj wycieku
jak masz problem z lokalizowaniem go to trzeba dodać barwnika do płynu wtedy widać gdzie leci

ernesto

Post autor: ernesto » 06 lut 2016, 13:08

Truscik pisze:slyszalem o specydiku co wlewa sie do zbiorniczka z plynem chlodzacym i on zatyka male szczelinki dziurku, orientuje sie ktos czy takie cos dziala ?
Działa zatyka super, nawet piętnastoletnie zatory w chłodnicy i nagrzewnicy co sprzyja gotowaniu się auta jak czajnik latem i brakiem ogrzewania w zimę.
Sypanie takich środków to nie jest naprawa. To druciarstwo. Wyciek należy zlokalizować i naprawić.
To tak jak byś złapał gumę i w miejsce gdzie jest wbity gwóźdź wkręcił blachowkręta. Tak robili ruscy kierowcy swego czasu.

bartez83
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 23 kwie 2012, 22:23
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 2001
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Bartek
Lokalizacja: WLKP

Post autor: bartez83 » 06 lut 2016, 13:15

Kolego widzę że nie słuchasz rad Ernesta.Zlokalizowałeś wyciek to trzeba było powycierać do sucha i te nieszczęsne opaski podokrecac ewentualnie wymienić na nowe. I dalej obserwować.A nie kombinujesz jak kon pod górkę.

PC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 25 gru 2012, 21:56
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: PC » 06 lut 2016, 15:28

Ja kiedyś dosypałem do S6 C4 pół fiolki tego proszku i wilgoć po bokach chłodnicy jak ręką odjął. Temp, silnika git i ogrzewanie wnętrza bardzo dobrze działało ,także uszczelniło tylko to co trzeba.

Truscik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 15 cze 2015, 23:17
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Truscik » 06 lut 2016, 16:56

bartez83 posluchalem i podokrecalem opaski na ktorych widzialem ze cos sie pojawilo ale delikatnie zeby nie poprzecinac, dzis zrobilem 100 km i wszystko jak na razie ok. Powycieralem tam gdzie cieklo i zobaczymy co bedzie.

bartez83
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 23 kwie 2012, 22:23
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 2001
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Bartek
Lokalizacja: WLKP

Post autor: bartez83 » 06 lut 2016, 17:51

Nie syp tego gowna.To jest dobre do ciagnika <brawo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl