części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 4.2PB ] Jaki olej silnikowy polecacie?

Gość

Post autor: Gość » 16 lut 2016, 12:13

30 stron tematu,10 audi miałes i nadal nie wiesz?? <boisie>

dareka6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 55
Rejestracja: 07 lip 2009, 17:48
Lokalizacja: WR

Post autor: dareka6 » 16 lut 2016, 12:27

z reguły lałem 5W40 Motula, ale czegoś takiego nie miałem. Nie wiem czy przejscie z 10W60 na 5W40 nie zrobi V-ce krzywdy :D A8 D2 miałem jakieś 6-7 lat temu także już nie pamietam co tam lałem :D
Było:
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
W garażu
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM + Virus
Audi A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D

Gość

Post autor: Gość » 16 lut 2016, 12:39

dareka6 pisze:z reguły lałem 5W40 Motula
<okok>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 lut 2016, 21:10

jak jesteś bogaty to czemu nie dobry wybór :]

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 16 lut 2016, 21:38

Ja dzisiaj zalałem D2 Motulem 5w40.
W D3 się sprawdza to i tu powinien.

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 17 lut 2016, 00:22

LM 0W40 niezmiennie :> słyszałem ze niby najdroższy <jezyk2> ale w tym przypadku jakosc idzie w parze z cena :]

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 17 lut 2016, 01:07

a jakiego motula lejecie ja x clean'a, ponoc xcess bedzie lepszy ale moglby mi ktos wytlumaczyc dlaczego :)? jakies temp pracy ? mialem sporo nagaru wiec lałem x clean ale mysle ze przy kolejnej wymianie wlac xcessa
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 17 lut 2016, 02:22

zalej LM i nagaru nie użyczysz <papabuzi>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 17 lut 2016, 08:11

silnika też <boisie>

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 17 lut 2016, 08:26

no raczej po tym motulu na a4 bylo tego 8xtyle stron ... dobry był ale teraz juz niestety nie jest <niechce> ale jak kto woli .... silnik za pomocą dłuta i młotka czyscic z nagaru tez mozna...

jezeli nagar sie zbiera to wiadomo co z pierscionkami sie bedzie dzialo....

i po czasie zacznie łykac olej w wiekszych ilosciach niestety zamiast pomóc to zaszkodzi......

jak dużo nagaru sie już zbiera to przedewszystkim proponowałbym zrobić płukankę LM oczywisćie na rozgrzanym silniku....

zalać dobrej jakosci olej o srenich wartościach płuczących....

przelatać 2000 km ...

zlać olej i zalać olej o niższej zawartości popiołów zawierający najwyższa jakosc srodków myjacych

zastosowanie oleju mocno agresywnego może przynieść odwrotne skutki zbyt agresywne czyszczenie zabrudzonego motoru moze sie skończyć zle dla silnika poprostu

zbyt dużo zanieczyszczen z silnika wyplukuje bardzodobrej jakosci olej co może spowodować łączenie sie róznego rodzaju odklejanych sie dużych kawalków osadu..... co może poskutkować zatarciem motoru....

zatem przejscie na wysokogatunkowy olej nalezy zrobic z glowa NIE na pałe <jezyk2>

dareka6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 55
Rejestracja: 07 lip 2009, 17:48
Lokalizacja: WR

Post autor: dareka6 » 17 lut 2016, 09:00

No i nie wiem na czym staneło... bo już sam nie wiem co zalać , a dziś chciałem kupić olej. Auto ma 350 tys przebiegu więc mało wcale. Jaka cena LM ? 5W40 czy 0W40? A z tym motulem to właśnie różnie bywa... tzn chodzi mi o oryginalność produktu.
Było:
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
W garażu
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM + Virus
Audi A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D

dareka6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 55
Rejestracja: 07 lip 2009, 17:48
Lokalizacja: WR

Post autor: dareka6 » 17 lut 2016, 09:02

dracus6662 pisze:no raczej po tym motulu na a4 bylo tego 8xtyle stron ... dobry był ale teraz juz niestety nie jest <niechce> ale jak kto woli .... silnik za pomocą dłuta i młotka czyscic z nagaru tez mozna...


zalać dobrej jakosci olej o srenich wartościach płuczących....

przelatać 2000 km ...

zlać olej i zalać olej o niższej zawartości popiołów zawierający najwyższa jakosc srodków myjacych

zastosowanie oleju mocno agresywnego może przynieść odwrotne skutki zbyt agresywne czyszczenie zabrudzonego motoru moze sie skończyć zle dla silnika poprostu
Jakie dokładnie oleje masz na myśli? <amasz>
Było:
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
W garażu
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM + Virus
Audi A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 17 lut 2016, 10:49

Niezmiennie LIQUI MOLY 0W40 SYNTH OIL ENEGRY

W pełni syntetyczny olej o bardzo dobrych własciwosciach utrzymywanych przez cały okres uzytkowania czyli pomiedzy wymianami

Ale kazdy ma swój ulobiony olej :>

dareka6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 55
Rejestracja: 07 lip 2009, 17:48
Lokalizacja: WR

Post autor: dareka6 » 17 lut 2016, 11:45

Tylko czy taka zmiana będzie korzystna dla silnika, obecnie jeździ na 10W60. Myślalem żeby mu pierw zalać Valvoline Max Life 5W40 bo tego motula odpuszczam. Ewentualnie po smigam na tym 2-3 tys i zmienię na LM 0W40. Co myślicie?
Było:
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
W garażu
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM + Virus
Audi A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 17 lut 2016, 13:28

Perfect <brawo> valvo na 2 tysie i zlew i LM 0 w40 <okok>

możesz zapodac przed zmiana plukanke LM

wrecz wskazane ale plukac trza umiec bo sa aparaty co zalali plukane i gazówa żeby lepiej sie mieszalo <jeb>
<jeb> <jeb> <jeb> <jeb>

albo wszystko na czapke leja <nie> trzeba umiec ... jak co to pw

LM to najwyższa półka płynny rozruch bo to zeróweczka i nastawniczki sobie dłuuuuzej pozyja jak i caly osprzet przy zimnym rozruchu.... i doskonała ochrona na najwyższych obrotach

trzymanie parametrów w pełnym zakresie temperatur przez caly okres miedzy wymianami
Polecam

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl