części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 02 4.2MPI ] Jaki olej silnikowy? Tylko Motul ?

lesdud
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 161
Rejestracja: 23 sie 2014, 19:10
Lokalizacja: ololice Inowrocławia

Post autor: lesdud » 10 sty 2016, 22:48

ernesto pisze:
lesdud pisze:Jaką normę według producenta po oznaczeniu VW.... (np. VW502.00, VW 505.01) musi spełniać olej do silnika 4,2 AHC od S8 preFL bo nigdzie nie znalazłem takiej informacji.
Do tej pory używayt był valvoline 5w30 ale nie jestem zadowolony

Sorry nie w tym temacie napisałem- to temat o D3
Nie dubluj postów, identyczny post napisałeś w tym temacie
Sorry ale napisałem że w tym temacie pomyłkowo wstawiłem a Ty usunąłeś nie w tym temacie w którym trzeba bo usunałeś w d2 a zostawiłeś w d3

ernesto

Post autor: ernesto » 10 sty 2016, 22:59

Faktycznie, też i mój błąd niedopatrzenia, niech już tu zostanie. by nie dublować z racji tego, że już koledzy się wypowiedzieli.

piter123
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:47
Lokalizacja: Lubin

Post autor: piter123 » 21 lut 2016, 22:32

dużo czytania, ale mam nadzieje żę dobrze wybrałem z racji tego że nie wie czym auto jest zalane, kupuje LM 5W40

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 21 lut 2016, 22:39

oczywiście że bardzo dobry wybór <okok>

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 22 lut 2016, 23:15

dgasek pisze:To i ja dorzucę swoje dwa grosze . Z racji że nie bardzo wiedziałem co lał poprzedni właściciel (podobno Mobil 5w50), a nawet jak to to i tak nie lubię mobila to siedziałem i dumałem i wydumałem Motul 300V 5w40 :)

Zanim zmieniłem olej miałem chwilę na obserwację spalania paliwa i oleju na poprzednim i po zmianie widzę poprawę . Po dystansie mniej więcej 2tys , na pewno mniej pali oleju i to zauważalnie , spalanie paliwa to może autosugestia :) , ale jakby mniej. Silnik też jakoś inaczej pracuje , także będę obserwował .

Cena niestety oleju trochę słaba :( ale lubię swój samochód .
Damianie, jeśli dobrze kojarzę, to w blokach pomiarowych silnika jest parametr obciążenia, pod jakim silnik pracuje. Nie miałem czasu się tym pobawić, ale przy następnej podmianie sprawdzę, jaką wartość na wolnych obrotach pokazuje przed wymianą oleju i po jego wymianie. Może to będzie jakaś mierzalna odpowiedź co do jakości oleju i oporów toczenia w silniku.
Bądź dobry jak chleb.

Tomek_Iran
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 20 wrz 2015, 12:04
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tomek_Iran » 02 mar 2016, 12:47

Ostatnio też miałem dylemat własnie z olejem i ocylowałem pomiędzy LM 5w40 Motulem tez 5w40 no i Valvoline MaxLife 5w40.
Z racji tego ze do tej pory poprzedni własciciel zalewał auto Castrolem 5w40( i tutaj dodam ze w moim przypadku silnik w srodku rzeczywiscie zasyfiony- nie wnikam czy to wina Castrola czy czegoś innego) wlałem płukankę LM, zalałem pozniej Valvolinem 5w40 i teraz prześmigam ze 3-4k, wypłucze jeszcze raz , zdejme i wyczyszcze miche i syf pod pokrywami i zaleje motulem albo LM. Mysle ze to najrosądniejsze wyjscie. <brawo>

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 02 mar 2016, 15:26

Spotkał się ktoś z olejem np. Motulem w metalowych puszkach ? Gadałem z jednym ogarniętym mechanikiem i mówił, że to jest prawdziwy oryginalny olej a te w plastikowych bańkach to dobre podróby... Prawda to ? <hmm>

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 02 mar 2016, 15:28

W metalowych puszkach sprzedawany jest Motul 300V , ale te w plastikowych normalnych są też orginalne - ważne tylko by kupować z pewnego żródła
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 03 mar 2016, 08:18

Ja zalewam tego 300V już dwie wymiany i jest git <chura> W FR dwie litry tego cuda (taką mają pojemność metalowe bańki) kosztuje 38&#8364;.Ile to kosztuje w PL?
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

willsonblack
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 136
Rejestracja: 23 paź 2015, 07:22
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: willsonblack » 04 mar 2016, 09:09

Panowie czy motul zmienił szte graficzną z takiej:
https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... 02-00-5w40

na taką bo chce kupić jeden literek na dolewkę i nbie wiem czy to jest ten sam olej:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... ikowy.html
<hmm>

st@rost
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 271
Rejestracja: 11 sty 2014, 22:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: st@rost » 04 mar 2016, 12:34

Ja mam Valvoline od ostatniego serwisu... ewidentnie poprawila sie kultura pracy silnika, chodzi on jakby lagodniej, delikatniej, plynniej. Olej polecil Marek z SMP, sam zasugerowal czy zauwaze roznice. Roznica jest i to spora. Polecam! :)

soldier
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 27 mar 2016, 00:49
Lokalizacja: Dziwnów

Post autor: soldier » 14 kwie 2016, 08:49

Witam
Szykuje mi sie wymiana oleju i chcialbym sie poradzic fachowcow. Nam silnik 2.8 AMX i podobno byl zalany motul 5w30. Z tego co zauwazylem to bierze trochę oleju. Przez 1500 km poziom oleju spadl z polowy miarki do minimum. Powiedzcie czy moge zalac valvoline 5w40 maxlife bo ma dosc dobre opinie. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 14 kwie 2016, 09:54

chcialem ci polecic syntetycznyolej LM 0w40 no ale przy tej konsumpcji to bankrucja cie czeka, to co chcesz kupic olejem syntetycznym nie jest <nie> ale rozumiem ze wiesz otym ;)

wychodziloby ze litra łyka przy 15000 km = 5 L przy co blisko wskazuje na 2 zmiany oleju o ile kojarze to niecale 6 l wchodzi do twojego silnika ...

proponowalbym wyplukac silnik i uwolnic pierscienie z nagaru to pierwszy krok do zmniejszenia zuzycia oleju ..

obadaj czy gdzies na uszczelnieniach nie gubisz...

ostatecznie remont ...

lanie bagienka , super uszczelniaczy spowoduje napisanie w niedlugim czasie napisanie przez ciebie nowego tematu cos stuka w silniku itp..

plukanka nie jest droga a moze pomóc <okok>

soldier
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 27 mar 2016, 00:49
Lokalizacja: Dziwnów

Post autor: soldier » 14 kwie 2016, 10:35

Gdzies na forum wyczytalem ze dla 2.8 pomiędzy min a max na bagnecie miesci sie litr oleju. Czyli wychodziloby na to ze zjadl jakies okolo 0.5 l na 1500 km. Moze na ktos wiedze ile jest pomoedzy min a max dla mojego 2.8 amx ?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 14 kwie 2016, 10:40

soldier pisze:Gdzies na forum wyczytalem ze dla 2.8 pomiędzy min a max na bagnecie miesci sie litr oleju. Czyli wychodziloby na to ze zjadl jakies okolo 0.5 l na 1500 km. Moze na ktos wiedze ile jest pomoedzy min a max dla mojego 2.8 amx ?
Zawsze myślałem, że to standard. Tzn miałem tak w BMW i w Mazdzie. Między MAX i MIN było 1l. Może akurat tak trafiłem.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl