Cześć, mam pytanie odnośnie wymiany simeringów w skrzyni biegów 5 biegowej tiptronic, symbol ECZ (2002 rok). Czy są jakieś komplikacje przy wyciąganiu kielicha (zabieraka) od strony pasażera lub kierowcy? Chodzi mi o to czy na przykład coś w środku mi się nie rozpadnie? Pokazując obrazek jak to wygląda, gdzie numer 19 to simering od strony pasażera a numer 14 to simering od strony kierowcy, zastanawiam się czy przy wyciąganiu "zabieraka" od strony kierowcy nie wypadną mi elementy z numerami 3, 4, 5. Jak widać zabierak od strony kierowcy jest bardzo długi, a na jego końcu jest pod numerem 6 pierścień segera, więc domyślam się, że reszta klamotów mi z tego zabieraka nie powinna wypaść. Dodatkowo może ktoś się jeszcze orientuje czy element 11 należy również odkręcić do wyciągnięcia tego zabieraka? Z resztą powinienem sobie poradzić. Dodatkowo z akcji wymiany tych simeringów postaram się zrobić dokumentację zdjęciową, może nawet wideo - krok po kroku, co może w przyszłości pomóc kolejnym zabierającym się za temat.
Pozdrawiam!
[D2 02 4.2PB ] Wymiana simeringów prawy i lewy w tiptronic
Simeringi wymienione, sprawa wygląda tak:
Simering od strony kierowcy krok po kroku:
- odpinamy dwa górne wahacze i końcówkę drążka kierowniczego
- wykręcamy i wyciągamy półoś
- dla łatwiejszego dostępu do czujnika prędkości i wypięcia wtyczki ściągamy aluminiową osłonę mocowaną na 3 śruby, dwie skrajne śruby widać, trzecia środkowa odkręca się na "macanego"
- odpinamy wtyczkę od czujnika prędkości
- zabierak nie ma śruby po środku, mocowany jest z całą flanszą (elementem 11 z rysunku z powyższego posta) mocowany jest na 3 śruby - odkręcamy i wyciągamy (nawiązując do moich obaw, nic na zabieraku nie jest luźno nałożone, więc nie martwimy się, że w środku rozsypie się kosz satelitów etc).
- Simering umiejscowiony jest na wyjętym zabieraku, trzeba przed zdemontowaniem flanszy wyciągnąć CZUJNIK PRĘDKOŚCI!, flanszę rozdzieliłem wkręcając śrubę na przestrzał przez otwory mocujące co rozłączyło mi zabierak od flanszy
- wyciągamy simering i zastępujemy nowym
- składamy w kolejności odwrotnej
Simering od strony pasażera:
- odpinamy dwa górne wahacze i końcówkę drążka kierowniczego
- wykręcamy i wyciągamy półoś
- zabierak odkręcany jest śrubą w jego centralnym punkcie
- wyciągamy zabierak, tym razem simering jest nasadzony w skrzyni
- wymieniamy simering
- całość montujemy w kolejności odwrotnej
- na koniec można odessać cały olej przez otwór wlewowy położony na prawo od tego zabieraka i zalać świeżym dedykowanym olejem
W mojej skrzyni biegów 5 biegowej tiptronic w aucie z 2002 roku wszystkie mechanizmy różnicowe mają własny układ zamknięty. Piszę to bo słyszałem, że w którejś wersji nie wiem czy nie 4 biegowej, jeden dyfer ma wspólny układ ze skrzynią biegów, tu 3 dyfry plus skrzynia.
Jakby ktoś mógł to niech podpowie czy do każdego z trzech dyfrów jest dedykowany olej 75W90? Czy też, któryś z nich powinien mieć co innego?
Jeśli jakieś uwagi to podpowiadajcie, pozdrawiam!
Simering od strony kierowcy krok po kroku:
- odpinamy dwa górne wahacze i końcówkę drążka kierowniczego
- wykręcamy i wyciągamy półoś
- dla łatwiejszego dostępu do czujnika prędkości i wypięcia wtyczki ściągamy aluminiową osłonę mocowaną na 3 śruby, dwie skrajne śruby widać, trzecia środkowa odkręca się na "macanego"
- odpinamy wtyczkę od czujnika prędkości
- zabierak nie ma śruby po środku, mocowany jest z całą flanszą (elementem 11 z rysunku z powyższego posta) mocowany jest na 3 śruby - odkręcamy i wyciągamy (nawiązując do moich obaw, nic na zabieraku nie jest luźno nałożone, więc nie martwimy się, że w środku rozsypie się kosz satelitów etc).
- Simering umiejscowiony jest na wyjętym zabieraku, trzeba przed zdemontowaniem flanszy wyciągnąć CZUJNIK PRĘDKOŚCI!, flanszę rozdzieliłem wkręcając śrubę na przestrzał przez otwory mocujące co rozłączyło mi zabierak od flanszy
- wyciągamy simering i zastępujemy nowym
- składamy w kolejności odwrotnej
Simering od strony pasażera:
- odpinamy dwa górne wahacze i końcówkę drążka kierowniczego
- wykręcamy i wyciągamy półoś
- zabierak odkręcany jest śrubą w jego centralnym punkcie
- wyciągamy zabierak, tym razem simering jest nasadzony w skrzyni
- wymieniamy simering
- całość montujemy w kolejności odwrotnej
- na koniec można odessać cały olej przez otwór wlewowy położony na prawo od tego zabieraka i zalać świeżym dedykowanym olejem
W mojej skrzyni biegów 5 biegowej tiptronic w aucie z 2002 roku wszystkie mechanizmy różnicowe mają własny układ zamknięty. Piszę to bo słyszałem, że w którejś wersji nie wiem czy nie 4 biegowej, jeden dyfer ma wspólny układ ze skrzynią biegów, tu 3 dyfry plus skrzynia.
Jakby ktoś mógł to niech podpowie czy do każdego z trzech dyfrów jest dedykowany olej 75W90? Czy też, któryś z nich powinien mieć co innego?
Jeśli jakieś uwagi to podpowiadajcie, pozdrawiam!
4hp ma torsena we wspolnym oleju ze skrzynią.tanatorq pisze:W mojej skrzyni biegów 5 biegowej tiptronic w aucie z 2002 roku wszystkie mechanizmy różnicowe mają własny układ zamknięty. Piszę to bo słyszałem, że w którejś wersji nie wiem czy nie 4 biegowej, jeden dyfer ma wspólny układ ze skrzynią biegów, tu 3 dyfry plus skrzynia.
Taktanatorq pisze:Jakby ktoś mógł to niech podpowie czy do każdego z trzech dyfrów jest dedykowany olej 75W90?