Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 94 4.2PB/LPG ] Sprzęgło wiskotyczne

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

[D2 94 4.2PB/LPG ] Sprzęgło wiskotyczne

Post autor: tomi26 » 04 wrz 2010, 01:09

Witam koleżanki i kolegów,tak jak w temacie,o co chodzi z tym sprzęgłem wiskotycznym,pytam ponieważ coś u mnie wyje,myślałem,że to skrzynia bo przeciąga na biegach,w ogóle już nie rusza z miejsca tak jak wcześniej(wymieniałem w listopadzie rozrząd,ale nie wymieniłem pompy wodnej,a z tego co czytam jest to powiązane)ki diabeł.Proszę o podpowiedzi co się dzieje gdy pada wisco.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 14:39 przez tomi26, łącznie zmieniany 1 raz.

tomekzabrze
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: tomekzabrze » 04 wrz 2010, 07:40

mozesz nagrac zdjecia tego wycia ???............ u mnie tez wyło kiedys na pocztaku i tez mialem problem ze skrzynia :) rozpadlo sie sprzeglo i wyła pompa w skrzyni ztego co pamietam....... na pełnym remoncie sie skonczylo ani wisco ani pompa niema nic wspolnego ze skrzynia biegów ze ci ciagnie....

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 04 wrz 2010, 09:46

sprzeglo viskotyczne to tzw visko czyli wentylator silnika krotko mowiac, nie ma nic wspolnego ze skrzynia. W skrzyni znajduje sie sprzeglo hydrokinetyczne i pompa olejowa i jeszcze wiele innych duperszmitow. Jesli skrzynia zaczela ci przeciagac na biegach to byl pierwszy objaw tego aby sprawdzic stan oleju, czyli albo bylo go za malo albo nadawal sie do wymiany. W tej chwili jesli juz ci nie jedzie to znaczy, ze ja zajechales i to wlasnie ona wyje. Mozesz pokusic sie na wymiane oleju i jesli nie jest jeszcze za pozno to moze odżyje a jesli jest juz ze pozno to znaczy ze jestes żeznik i musisz uszykowac okolo 4000 PLN

[ Dodano: 2010-09-04, 09:48 ]
Zapomnialem dodac, ze jesli pada visko to motor sie grzeje ;-)

Marcin123
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 126
Rejestracja: 14 paź 2009, 13:52
Lokalizacja: radomsko

Post autor: Marcin123 » 04 wrz 2010, 14:45

koledzy i kolezanki czy poprawnie robie gdy zanosi sie na dluzszy postoj ,np. na swiatlach to lewarek szkrzyni przepinam na n ale gdy postoj jest chwilowa trzymam na hamulcu i nie wrzucam luzu czy wy tez tak robicie zawsze mnie to zastanawialo.pozdrawiam

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 04 wrz 2010, 15:16

kolego robisz bardzo niepoprawnie, rob tak dalej to skrzynia pieknie ci sie odwdzieczny

Marcin123
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 126
Rejestracja: 14 paź 2009, 13:52
Lokalizacja: radomsko

Post autor: Marcin123 » 04 wrz 2010, 16:22

czyli wogole nie przepinac na n nawet przy dluzszym postoju tylko na hamulcu trzymac,zawsze mi sie wydawalo ze skoro auto przy wlaczonym biegu d jedzie pomalu sam to trzymanie na hamulcu dluzej niz kilka sekund mu szkodzi i dlatego np na czerwonym swietle jak przyszlo czekac wiecej niz kilka sekund to wrzucalem mu luz

[ Dodano: 2010-09-04, 16:30 ]
generalnie ta chwila co mialem na mysli to do 5 sek.dluzej nigdy nie trzymalem zaraz luz wlaczalem

Jakub
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 216
Rejestracja: 14 lis 2009, 13:49
Lokalizacja: BTM

Post autor: Jakub » 04 wrz 2010, 19:15

Te skrzynie są dostosowane do tego by je trzymać na hamulcu,a jeżeli już chcesz przełączyć to lepiej na P

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 04 wrz 2010, 22:34

paulo79 pisze:sprzeglo viskotyczne to tzw visko czyli wentylator silnika krotko mowiac, nie ma nic wspolnego ze skrzynia. W skrzyni znajduje sie sprzeglo hydrokinetyczne i pompa olejowa i jeszcze wiele innych duperszmitow. Jesli skrzynia zaczela ci przeciagac na biegach to byl pierwszy objaw tego aby sprawdzic stan oleju, czyli albo bylo go za malo albo nadawal sie do wymiany. W tej chwili jesli juz ci nie jedzie to znaczy, ze ja zajechales i to wlasnie ona wyje. Mozesz pokusic sie na wymiane oleju i jesli nie jest jeszcze za pozno to moze odżyje a jesli jest juz ze pozno to znaczy ze jestes żeznik i musisz uszykowac okolo 4000 PLN

[ Dodano: 2010-09-04, 09:48 ]
Zapomnialem dodac, ze jesli pada visko to motor sie grzeje ;-)
dzięki,sprawdzę poziom oleju w skrzyni,na forum jest opisane jak to zrobić,ogólnie to samochód jeździ,ale jest takie uczucie jakby się ślizgało sprzęgło.Aha,a olej w skrzyni wymieniałem jakoś pod koniec ubiegłego roku,no nic sprawdzę ten poziom i dam znać,jeszcze raz dzięki za info o visko,przyda się.
tomekzabrze pisze:mozesz nagrac zdjecia tego wycia ???............ u mnie tez wyło kiedys na pocztaku i tez mialem problem ze skrzynia :) rozpadlo sie sprzeglo i wyła pompa w skrzyni ztego co pamietam....... na pełnym remoncie sie skonczylo ani wisco ani pompa niema nic wspolnego ze skrzynia biegów ze ci ciagnie....
przy moim szczęściu pewnie też się skończy na remoncie skrzyni :-(

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 05 wrz 2010, 12:29

paulo79 pisze:kolego robisz bardzo niepoprawnie, rob tak dalej to skrzynia pieknie ci sie odwdzieczny
Jakub pisze:Te skrzynie są dostosowane do tego by je trzymać na hamulcu,a jeżeli już chcesz przełączyć to lepiej na P
Czegoś tu nie rozumiem, przełączenie podczas postoju na N jest szkodliwe? Od kiedy i dla kogo? to po co jest pozycja Neutral (z samego założenia neutralna pozycja dla skrzyn i i silnika)
Ameryki kolego Jakub nie odkryłeś, że auto z automatyczną skrzynią biegów jest przystosowane do tego, aby przy zatrzymaniu stało z wciśniętym pedałem hamulca nożnego z lewarkiem na pozycji D. Tylko wydaje mi się że postój w korku na wciśniętym pedale hamulca kilka minut jest bardziej szkodliwe niż przełączenie w pozycję Neutral (przynajmniej dla nogi która ma ten hamulec wciskać), uważam że przełączanie co chwila na Parking też jest bezsensowne - sama nazwa wskazuje PARKING.
Audi nie jest moim pierwszym pojazdem z automatyczną skrzynią biegów, w każdym przy dłuższym postoju w korku przełączam auto na Neutral i w żadnym z moich pojazdów nie miałem problemów ze skrzynią biegów, nie mówiąc o awariach. Moi koledzy i rodzina podobnie.
Może się wszyscy mylimy i chętnie usłyszę podparte jakimiś faktami lub zaleceniami producenta opinię z których wynika że się to ja robię źle

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 05 wrz 2010, 12:55

N - Neutral pozycja neutralna, "luzu", skrzynia nie przenosi momentu (lub przenosi znikomy moment) od silnika na koła napędzane. Pozycja identyczna z P, tylko bez wprowadzenia blokady. W tej pozycji (i podobnie w P) układ skrzyni odblokowuje układ rozrusznika, typowo w innych pozycjach niż P i N niemożliwe jest uruchomienie silnika (jest to blokada przeciwko wypadkom, ponieważ, z braku sprzęgła mechanicznego, w stanie spoczynkowym skrzyni silnik obraca się swobodnie i można byłoby uruchomić go w zasadzie w dowolnej pozycji wybieraka, ale po chwili, koniecznej na zbudowanie ciśnień roboczych itd. skrzynia ustawiłaby bieg i pojazd ruszyłby, często w przypadkowym bądź niepożądanym kierunku).

Jest to jedyna pozycja zalecana do ew. holowania pojazdu ze skrzynią automatyczną z wyłączonym silnikiem i napędzanymi kołami obracanymi przez ruch pojazdu - choć holowanie takiego pojazdu powinno raczej odbywać się z kołami napędzanymi podniesionymi itp. rozwiązaniami. W przypadku holowania z napędem skrzyni od kół, bezwzględnie należy używać N i przestrzegać zaleceń instrukcji obsługi pojazdu - typowo wolno holować pojazd na odległości kilku-klikudziesięciu kilometrów, z niewielką prędkością, z przerwami na ostygnięcie skrzyni (jeśli możliwe jest uruchomienie silnika i praca skrzyni, należy co kilka-kilkadziesiąt kilometrów włączyć silnik, i pozwolić skrzyni na pracę jałową, dla smarowania i schłodzenia mechanizmów). Zbyt szybkie i długie holowanie (czy ogólniej próby długiej i/lub szybkiej jazdy z napędem odłączonym od kół, np. kilkudziesięciokilometrowe zjazdy z gór na N) z reguły powodują uszkodzenia mechanizmów skrzyni wskutek przegrzania i braku smarowania (główna pompa robocza skrzyni jest z reguły napędzana wyłącznie od silnika, skrzynia napędzana od kół nie ma żadnej możliwości właściwego chłodzenia i smarowania).


[ Dodano: 2010-09-05, 13:11 ]
to tez wazne
D - Drive czasem oznaczone OD, D wewnątrz O, itp. podstawowa pozycja do jazdy w przód (dyskusje o opisach i różnicach pomiędzy drive, overdrive itp. są tu nieistotne - pozycja następna za pozycją N to podstawowa pozycja jazdy w przód, niezależnie od tego jak nazywa ją producent pojazdu). Skrzynia zestawia biegi w pełnym zakresie prędkości i przełożeń (3 dla starszych skrzyń, 4 lub 5 dla typowych, po 6 do 8 dla najnowszych generacji), w zależności od położenia pedału gazu, hamulca, prędkości pojazdu, i kilku do kilkudziesięciu innych parametrów branych przez uwagę przez układ sterowania. Typowo punkty zmiany biegów zależą od agresywności operowania pedałem gazu, także redukcje odbywają się głównie w zależności od pozycji tego pedału. Przy krótkich zatrzymaniach (światła, skrzyżowania, itp) należy używać do zatrzymania wyłącznie pedału hamulca głównego, nie należy przestawiać wybieraka z pozycji D na N czy podobne - nie daje to żadnych oszczędności ani nie odciąża skrzyni czy silnika, zwiększa tylko zużycie sprzęgieł skrzyni, które spinają i rozpinają pierwszy bieg; w pozycji D układ sterowania "rozumie" sytuację kiedy pojazd stoi i należy odciążyć silnik i skrzynię, pozostając w gotowości do jazdy w przód, a przy tym w pozycji D (w przeciwieństwie do N i P) zapewnione jest znacznie lepsze chłodzenie i smarowanie. Typowa skrzynia automatyczna w trybie podstawowym D nie ma żadnych możliwości hamowania momentem ("hamowania silnikiem" czy podobnie, ale samą skrzynią), gdyż w układzie kinetycznym występują sprzęgła jednokierunkowe i hydrokinetyczne

A pozniej inni kupuja auta od takich co nie umieja jezdzic automatem i pakuja po 4 klocki w remonty.
Cos jeszcze w tym temacie?
:d

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 05 wrz 2010, 16:10

Nie popadajmy w skrajności.
paulo79 pisze:z pozycji D na N czy podobne - nie daje to żadnych oszczędności ani nie odciąża skrzyni czy silnika, zwiększa tylko zużycie sprzęgieł skrzyni, które spinają i rozpinają pierwszy bieg;
Przecież to co napisałeś jest oczywiste - jak będziesz częściej otwierał lewe okno od prawego to szybciej zużyjesz mechanizm okna lewego niż prawego. Żadna filozofia.
Jak jeździsz na krótkich dystansach i częściej przełączasz lewarek zmiany begów to szybciej padnie sprzęgło niż pokonujesz długie trasy i sporadycznie używasz tego przełącznika. Im mniej używasz żarówek tym dłużej będą świecić etc itp itd


Wiadomo, że nikt nie bawi się i cały dzień dla frajdy nie otwiera okien w pojeździe, tak samo ja po każdym zatrzymaniu nie włączam N.
Mówimy cały czas o sporadycznych przypadkach gdzie postój się przedłuża (korek) i przełączysz skrzynię na N lub P aby cały czas nie trzymać nogi na hamulcu i żeby np. nie popuścić hamulca i nie wjechać komuś w tył a nie o tym żeby zaoszczędzić na czymś.

Pytając o zakaz włączania na postoju z D na N miałem na myśli to, iż np.
Coś się w ten sposób ewidentnie uszkadza a nie szybciej zużywa z oczywistych przyczyn.

Inny przykład:
Jeżeli dziennie będzie każdy z nas pokonywał dystans 100km z tym że ja będę pokonywał jedną trasę nawet w korkach przełączę raz czy dwa lewarek z D na N lub P a ty kolego w tym czasie pokonasz 10 krótszych tras to oczywistym będzie że stosunkowo kilka razy więcej przełączysz lewarek z P na D zużywając swoje sprzęgła w skrzyni więc według twojej teorii szybciej padnie ci skrzynia niż u mnie i wyrzucisz na jej naprawę 4000 zł złotych lub lepiej.
paulo79 pisze:A pozniej inni kupuja auta od takich co nie umieja jezdzic automatem i pakuja po 4 klocki w remonty.
Cos jeszcze w tym temacie?
:d

W tym temacie nic już więcej nie chcę wiedzieć. Od jutra uczę się jeździć automatem żeby nikt nie musiał kupować ode mnie mojego Audi i naprawiać zaraz skrzyni ;-)

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 05 wrz 2010, 20:31

to jakas aluzja do mnie?
Moze fora ci sie popierd...lily?
Nieznajomosc zasady dzialania,budowy,obslugi,eksploatacji skrzyni biegow to tylko i wylacznie twoja wina wiec wylacz szydere i zluzuj poslady facet

[ Dodano: 2010-09-05, 21:31 ]
dla mnie to mozesz N wrzucac nawet jak jedziesz z gorki i mam to gleboko w odbycie. Rob ze swoja skrzynia co chcesz bo mi to lata a jak ci padnie to ty wyrzygasz na nia z placzem 4 klocki a ja naprawie sobie sam.

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 05 wrz 2010, 23:30

Masz rację... :lol:

Tak myślałem kolego, że rozmowa z Tobą prowadzi tylko do jednego...
Agresywny jakiś jesteś napij się melisy, zmień dealera albo zacznij brać połowę.
Forum jest po to, aby dyskutować, a Tobie jak się argumenty kończą to skaczesz do gardła i pokazujesz wszystkim jak nisko potrafisz upaść, żeby Twoje było na wierzchu.

Każdy robi ze swoim pojazdem to co uważa, tu zgadzam się z Tobą. Ja swoim jeżdżę ,a Ty swoje sam naprawiasz. To już mamy ustalone.
Pytałem się grzecznie, abyś wyprowadził mnie z błędu jeśli się mylę w kwestii zmiany przełożeń podczas postoju, a ty naskakujesz jak wściekły pit bull i szczekasz na innych.
To komu się to fora pomyliły. Nie ładnie kolego... :D

Kończę tę chorą dyskusję która do niczego nie prowadzi... Pozdrawiam serdecznie i życzę więcej spokoju...!!!

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 06 wrz 2010, 08:09

ty grzecznie zapytales, ja ci grzecznie odpisalem a ty pozniej skrytykowales to co ja napisalem, jakbym sam to wymyslil. Przeczytaj jeszcze raz o co pytales a pozniej przeczytaj to co ja przytoczylem na twoje pytanie i dostosuj sie do tego bo jest to kawalek z instrukcji obslugi ASB. Zadales pytanie z kolega marcinem123 a ja na nie konkretnie odpowiedzialem i temat w tym momencie powinien sie zakonczyc.
Wiem co cie tak urazilo i sklonilo do nalotu na mnie, to to zdanie w ktorym napisalem ze pozniej inni kupiuja automaty od ludzi ktorzy nie umieja ich uzywac.
Pozdrawiam cie kolego bardzo serdecznie i mysle ze w cztery oczy niebylbys taki wyszczekany. Najbardziej denerwuja mnie tacy ktorym wydaje sie ze cos wiedza i z calym szacunkiem, ty do nich nalezysz. Nie odpisuj bo nie ma sensu,chcesz pogadac to dam ci numer

Marcin123
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 126
Rejestracja: 14 paź 2009, 13:52
Lokalizacja: radomsko

Post autor: Marcin123 » 06 wrz 2010, 19:13

szanowni koledzy zadalem takie pytanie bo przyznam ze po raz pierwszy mam auto z taka szkrzynia i w tym temacie niewiem nic, nie chcial bym miec wyrzutow ze takowe zadalem, mysle ze dzieki ludzia takim jak wy bede mogl poprawnie eksploatowac moje cacko bo na tym mi zalezy.mysle ze dojdziemy wspolnie do kompromisu i wyjdzie nam wszystkim to na dobre.podajmy sobie dlonie i bedzie ok.dzieki za odpowiedzi na pytanie mysle ze nie tylko ja mialem ten dylemat pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl