części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 97 4.2PB ] Cały czas ciepłe powietrze z nawiewów

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 02 gru 2015, 12:01

nigdy nie robilem, mozesz dac łopatologiczne kroki ? :)

Gość

Post autor: Gość » 02 gru 2015, 12:03

Kolega ostatnio z D3 wywalił z nagrzewnic kilogramy syfu. Najpierw trza to w ocet dac by sie rozmokło potem woda i płukanie pod cisnieniem. Ale uprzednio trza sprawdzić jak instalacja czy weże nie na opak czy dochodzi ciepłe na jałowym biegu.

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 02 gru 2015, 12:19

ciepłe powietrze na jałowym biegu już przy 1000obrotow leci, klima też sama wtedy zwiększa kreski siły nawiewu i dmuchawa mocniej zaczyna dmuchać, z wężami wodnymi nic nie robiłem. A to płukanie to chyba się robi jakimś zewnętrznym urządzeniem bo chyba nie odpala się silnika co?

Gość

Post autor: Gość » 02 gru 2015, 12:24

Karcherem najlepiej. Ale normalnie wąż z woda na poczatek da rade.

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 09 kwie 2016, 22:30

Koledzy pomóżcie proszę bo się zagubiłem z tą naprawą.
Mam teraz problem, że prawa strona dmucha powietrzem zgodnie z wskazaniem climatronika natomiast lewa strona (kierowcy) wali cały czas gorącym powietrzem, ale zdecydowanie mocniej w czasie jazdy. Cewka lewej strony miewała zwarcia gdy podawałem jej napięcie, pracowała też ciszej co sugerowało że trzpień może się nie domykać do końca dając przepływ wody.

Idąc za sugestią kolegi nmaciek (post z 1 strony tego wątku) wymieniłem pompkę obiegową nagrzewnicy z elektrozaworami i tak jak on nie wyjmowałem serva tylko naciąłem kosz który jest pod dmuchawą nawiewu, potem wszystko znitowałem blaszkami i szczelnie skleiłem klejem na gorąco (zdjęcia niżej).
Elektrozawory domykają trzpienie, testowałem jeszcze komplet pompki na zewnątrz poprzez dmuchanie powietrza w dolną wejściową rurę pompki i przy napięciu i masie na obu przewodach cewek przez dolne rurki pompki nie ma opcji wydmuchać powietrza. Pompka obiegowa nagrzewnicy też pracuje.
Zerknijcie też na zdjęcie z opisem rurek pompki czy nie pomieszałem wejście i wyjście wody.
Zdjęcia niżej, może ktoś będzie chciał ciąć kosz zamiast wywalać servo. Ogólnie jest o wiele mniej z tym pracy, więcej się namęczysz ze zdejmowaniem zapieczonych węży jeśli musisz je oszczędzić i nie uszkodzić.

Co sprawdziłem:
1. WTYCZKA pomarańczowa:
a) napięcie na przewodzie PLUS z climatronika jest obecne w czasie pracy silnika 13.3V (na zgaszonym z zapłonem 12.8V, pompka obiegowa też pracuje)
b) MINUSY na obu przewodach cewek są obecne w czasie ustawiania np. 22st na climatroniku

2. VCDS VAG nie pokazuje błędów w sterowniku klimy, zrobiłem ustawienia podstawowe w kanale 0 i 1 szły cyferki od 50 do zera i też nie ma błędów

3. rozłączyłem pomarańczową wtyczkę cewek i dałem bezpośrednie napięcie 12V i masy na oba przewody cewek aby wyeliminować np. problem z samym sterownikiem klimy że może czasem nie daje zasilania na cewkę lewej strony ale nadal mam ten sam efekt że prawa OK. a lewa wali ciepłem

Czy mam problem z klapkami które podają lub domykają ciepłe powietrze na lewą i prawą stronę? Silniczek klapki się obraca dlatego nie ma błędu w VAGu ale klapka stoi?
Gdzie są te klapki jak się do nich dostać żeby sprawdzić czy lewa się domyka?
A może jeszcze coś mogę zrobić, bo ręce opadają, wszyscy pisali że wystarczyło wymienić pompkę z elektrozaworami ale u mnie jest jak było tyle że obiegowa teraz działa.

adrian949

Post autor: adrian949 » 10 kwie 2016, 09:11

Dlaczego pociłeś obudowę plastikową wentylatora?

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 10 kwie 2016, 10:41

adrian949 pisze:Dlaczego pociłeś obudowę plastikową wentylatora?
Pisałem dlaczego przeciąłem plastik kosza. Po to aby nie wyjmować serva przy wymianie pompki z elektrozaworami. Albo wyjmujesz servo albo tniesz kosz inaczej nie wyjmiesz pompki z elektrozaworami.

adrian949

Post autor: adrian949 » 10 kwie 2016, 10:47

Sorki nie doczytałem, nie jest dużo roboty z wyjęciem serwa. Nawet przewodów hamulcowych nie trzeba odkręcać.

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 10 kwie 2016, 10:52

Wszyscy pisali że jest dużo pracy. Że leje się ostro płyn wspomagania itd ja nigdy tego nie robiłem a kosz skleiłem I nie ruszałem węży tylko opaski przy pompie.
Poradzisz coś w temacie tego grzania lewej strony?

adrian949

Post autor: adrian949 » 10 kwie 2016, 11:04

Nie mam pojęcia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl