[D3 04 3.0TDI ] Szarpanie skrzyni
[D3 04 3.0TDI ] Szarpanie skrzyni
Witam
Mam pewien problem i niestety brak mi odpowiedniej na początek drobne informacje silnik 3.0 tdi ASB skrzynia GZV przebieg 320K km olej prawdopodobnie nie wymieniany od początku.
Skrzynia miała objawy falowania obrotami i lekko poszarpywała jako ze została stwierdzona diagnoza uszkodzonego konwertera został on wymieniony i musowo wymiana oleju dynamiczna wraz z założeniem oryginalnego filtra falowanie obrotów ustało lecz niestety szarpanie skrzyni nie ustało występuje ono gdy samochód jedzie na niskich obrotach i ma górkę przed sobą lub jest dodania gazu. Po przestudiowaniu kilku forum rozważam regeneracje sterownika skrzyni (mechatroniki) pytanie brzmi czy jest to wina sternika jeśli tak to prosił bym sugestie jakiegoś serwisu gdzie go można zregenerować.
Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc.
Mam pewien problem i niestety brak mi odpowiedniej na początek drobne informacje silnik 3.0 tdi ASB skrzynia GZV przebieg 320K km olej prawdopodobnie nie wymieniany od początku.
Skrzynia miała objawy falowania obrotami i lekko poszarpywała jako ze została stwierdzona diagnoza uszkodzonego konwertera został on wymieniony i musowo wymiana oleju dynamiczna wraz z założeniem oryginalnego filtra falowanie obrotów ustało lecz niestety szarpanie skrzyni nie ustało występuje ono gdy samochód jedzie na niskich obrotach i ma górkę przed sobą lub jest dodania gazu. Po przestudiowaniu kilku forum rozważam regeneracje sterownika skrzyni (mechatroniki) pytanie brzmi czy jest to wina sternika jeśli tak to prosił bym sugestie jakiegoś serwisu gdzie go można zregenerować.
Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc.
Można spróbować umówić się na update softu skrzyni. Kilka osób na forum twierdził że im pomogło. Jak nie to pewnie jakiś serwis skrzyni by trzeba odwiedzić.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Nie mam przekonania do serwisów wczoraj zdemontowałem mechatronikę wymienię płytę separacyjną tłoczki bo są w kiepskim stanie i może elektrozawory po tej operacji pomyśle nad zmianą softu tak jak piszesz . Ostatnio się dowiedziałem ze komputer skrzyni może robić problemy tylko pytanie jest jedno czy jak komp jest uszkodzony to nie powinien sypać błędów
W mojej propozycji nie chodzi o uszkodzenie a o nowsze oprogramowanie, które software'owo może rozwiązać niektóre problemy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
W ASO na pewno się da umówić i pewnie w serwisach ZF też. A czy gdzie indziej coś takiego robią to już nie wiem.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 5&t=258553
To chyba lekarstwo na te wszystkie bolączki że skrzynią
To chyba lekarstwo na te wszystkie bolączki że skrzynią
U mnie sprawa wygląda tak ze dwa razy już wyciągałem skrzynie za 1 razem do regeneracji poszedł konwerter wymiana oleju i filtrów po wymianie olej przepłukał skrzynie i wyszedł problem z tarczkami i szarpanie biegami bo falowanie obrotów ustało postanowiłem wyciągnąć jeszcze raz skrzynie wymieniając wszystkie tarczki stalowe i ścierne po czym zregenerowałem mechatronikę wymieniając soleoidy (elektrozawory) zaworki i płytkę separacyjną samochód został poskładany lecz niestety dalej jest problem z biegami z 3 na 4 i 4 na ze względu na to ze tarczki frakcyjne były tak bardzo zjechane ze skrzynia nie potrafi sie skalibrować obecnie czekam na Vasa by wgrać nowy soft do skrzyni i zrobić kalibracje jeśli to nie pomoże będę szukał problemu dalej jedyny plus tej całe sytuacji to zdobyta wiedza i kompleksowa wymiana części na oryginalne.
Uporałeś się z problemem ?xDonicx pisze:U mnie sprawa wygląda tak ze dwa razy już wyciągałem skrzynie za 1 razem do regeneracji poszedł konwerter wymiana oleju i filtrów po wymianie olej przepłukał skrzynie i wyszedł problem z tarczkami i szarpanie biegami bo falowanie obrotów ustało postanowiłem wyciągnąć jeszcze raz skrzynie wymieniając wszystkie tarczki stalowe i ścierne po czym zregenerowałem mechatronikę wymieniając soleoidy (elektrozawory) zaworki i płytkę separacyjną samochód został poskładany lecz niestety dalej jest problem z biegami z 3 na 4 i 4 na ze względu na to ze tarczki frakcyjne były tak bardzo zjechane ze skrzynia nie potrafi sie skalibrować obecnie czekam na Vasa by wgrać nowy soft do skrzyni i zrobić kalibracje jeśli to nie pomoże będę szukał problemu dalej jedyny plus tej całe sytuacji to zdobyta wiedza i kompleksowa wymiana części na oryginalne.
Ja skłaniam się ku remontowi, mam szarpnięcia z 2 na 3 i z 4 na 5.
Olej zmieniony, filtr, tłoczki w mechatronicu, konwerter zregenerowany i dalej szarpnięcia.