części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 ] Jaka instalacja gazowa do A8 D3 4.2

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 24 gru 2015, 12:07

Mi w zapas wchodzi 73l i wystarcza na 350-600(rekord ekonomi) zależnie od stylu jazdy .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 24 gru 2015, 14:45

mi tyle samo wchodzi ale ja chyba nie katuję aż tak bo 400 parę zawszę zrobię :]

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 24 gru 2015, 18:45

U mnie jeden reduktor Prins daje rade :>

st@rost
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 271
Rejestracja: 11 sty 2014, 22:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: st@rost » 24 gru 2015, 19:52

pepi pisze:mi tyle samo wchodzi ale ja chyba nie katuję aż tak bo 400 parę zawszę zrobię :]

No wlasnie, 18l/100 rozumiem. Ale mnie łyka 21 przy spokojnej jezdzie. Instalka nowa, jeszcze nie ma 1000km. Czekam na regulacje.

czaszkin77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 157
Rejestracja: 27 cze 2010, 19:16
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: czaszkin77 » 24 gru 2015, 20:16

Te 21 to trochę dużo moja średnio wychodzi między 14-16 , na wakacjach trasa Opole-Rzeszów prędkość między 150-220 wyszła 14,5/100

st@rost
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 271
Rejestracja: 11 sty 2014, 22:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: st@rost » 11 kwie 2016, 19:08

Nie wiem jak Wy robicie spalanie 14,5 lpg przy predkosciach 150-220!? Mam teraz swietnie ustawiona instalke, bo marek to fajnie ogarnal. Zauwazylem, ze do 180km/h spalanie jest w miare znosnie, tzn tak w granicach 17,5lpg. Potem juz idzie mocno w gore, bo ustawiajac ACC na 190km/h (srednia z FIS 164 km/h) auto pali juz 19 lpg. A powyzej 200km/h nie ma szans na takie spalania jak piszecie.

I nie zebym sie wymadrzal, ale wiem co pisze bo robie 10tys km miesiecznie po autostradach polskich i niemieckich. :)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 kwie 2016, 22:28

masz stag ?
to co się dziwisz albo coś podobnego :]

st@rost
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 271
Rejestracja: 11 sty 2014, 22:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: st@rost » 11 kwie 2016, 23:29

A co ma piernik do wiatraka. Tu znaczenie ma 90% styl jazdy, 5%lpg i 5% instalka, zakladajac ze jest tego samego typu. :)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 12 kwie 2016, 07:27

piernik do wiatraka ma mąkę akurat <hmm>
Jak byś był świadomy pewnych spraw i miał porównanie to byś inaczej twierdził
Przerabiałem to u siebie na swoich autach i spalanie zawsze spadało
Co przy stagu czy lpgtechu to jest fizycznie nie możliwe bo są sterowniki które działają w tym samym cyklu i poprzednim które inaczej ustalają mieszankę .
Stag leje na prawo i lewo :]

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 12 kwie 2016, 07:49

Leje jeszcze do przodu i tyłu...
Weź sobie sondę szerokopasmową i zobacz skład spalin.
Gdyby lał lewo, prawo, góra i dół to by AFR leciał w dół. Ale się rymuję :)

Jeżeli komuś pali mało (14-16 L /100 przy 160-200) to jest źle.
Silnik nie może palić mało bo temperatura spalin była by za duża.
A to niezdrowe jak diabli dla silnika.

Co do spalania to łatwo sprawdzić.
Przełączamy na benzynę, wyświetlamy średnie spalanie.
Jedziemy 160 przyspieszamy do 200, utrzymujemy 200 ale nie w stylu jak najmniej
dotykamy pedał gazu, tylko normalnie tak jak jeździmy. Zwalniamy do 160, przyspieszamy do 200. Później utrzymujemy taką prędkość.

Patrzymy na wyniki średniego spalania. Co się okaże?

Okaże się, że benzyny spalamy od 15 (160 km/h) do 25 litrów (200+).
To teraz pomyślmy.
Dlaczego LPG ma spalić mniej?
Skoro auto poprawnie ustawione pali +10 do +15% LPG więcej.

Niskie wyniki powinny niepokoić.
Albo uboga mieszanka lub instalacja ustawiona na działanie na Pb powyżej pewnego obciążenia lub obrotów.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 12 kwie 2016, 09:34

Nie wiem jak u innych ale u mnie przy 180-200km/h silnik pracuje w closed loopie (wiadomo, jesli nie przyspieszam gwaltownie albo nie hamuje w tym czasie tylko przy autostradowej jezdzie). Spalanie na fisie mam przy przelotowej na poziomie 180-190 w okolicach 16,5-17 litrów. Podglądy na korekty krótkoterminowe mam w zerach (na LPG), i dokładnie to co jest pokazane na Fisie mam na spalaniu LPG ale ja ten fis cwiczylem zeby mi sie to spalanie zgadzalo. Na benzynie samochód spala mniej niż FIS pokazuje w zwiazku z moimi poprawkami o około 2 litrów zazwyczaj :)

Reasumując - po poprawnie wystrojonej instalce w moim AKG na sonde szerokopasmowa w closed loopie i na korekty w open loopie przy prędkosciach autostradowych po 160 (ale rowno 160 bez szarpania w stylu non stop przyspieszanie i zwalnianie) samochód spala mi około 15 litrów LPG. Przy 180 na godzine spala mi w okolicach 16,5 a przy 200 około 17,5 litra. Wszystko wystrojone na sondy lambda i sondę szerokopasmową innovate LC-2.

Acha, żeby nie było zdziwienia - te spalania przy danych predkosciach duzo zależą od przełożeń skrzyni biegów. Moja skrzynia przy 160 na godzine kreci silnik dokładnie na 3k rpm. Przy 200 na godzine mam 3,5k rpm. Jak ktos ma krotsza skrzynie to i palic bedzie wiecej.

Jeżdżę na elektronice AEB (od LPG) którą uważam za naprawdę dobrą. Różnice w spalaniu poszczególnych rodzajów sterowania mogą wynikać w wielu przypadkach z innego traktowania tzw. acceleration enrichment, czyli w praktyce ze wzbogacania mieszanki przy przyspieszaniu. W ruchu miejskim w zasadzie non stop jestesmy w tym obszarze chyba ze jezdzimy jak sieroty to wtedy jestesmy jeszcze w closed loopie i nie ma to wiekszego znaczenia :)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 12 kwie 2016, 21:52

No tak jak to mówią jak nie spali 17 litrów to już ...
mniejsza z tym polska wolny kraj każdy ma takie spalanie na jakie sobie zapracuje
stylem jazdy i dobrym sterownikiem ustawionym odpowiednio .
Czyli nie możliwe jest spalanie na poziomie 10 -11 litrów w trasie tak do 160 ?
i na zegarach jest 10 ,1 litra :]

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 12 kwie 2016, 22:02

Pepi do 160 to znaczy przy jezdzie 100 na godzine? Bo ja w wyniki kolo 11 litrów wierzę ale przy wyjątkowo spokojnej jezdzie. Mnie sie taka nigdy nie udaje bo po prostu nerwow nie mam do tego zeby sie kulac miedzy 80 a 100 na godzine.

W spalanie 10 litrów na 100 przy 160 nie uwierze. Moje 2.0 16v przy 140 w golfie chlalo 12 a co dopiero taki piec :)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 12 kwie 2016, 23:31

Do kitu macie te samochody-moje przy 180-200 pali 13-14 na szosach leniwa jazda dzis spalił 11 i wsio gra :D

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 13 kwie 2016, 07:22

ja też nie wierzyłem <bezradny>
ale ostatnio tak parę razy wyszło jeszcze muszę posprawdzać czy czasem nie podlewa paliwa gdzieś bokiem .
Ale jak ja czytam tu taj i piszą ludzie że im spala te 20 l
to moje auto by tyle nie umiało .
u mnie 90 % pali 13-15 -bardziej tych 15 ale nie kiedy są jakieś takie dziwne wyniki 10-11
ale to zazwyczaj tylko w trasie i na ładnych drogach .
Styl jazdy mam taki w normalnych warunkach zabudowany koło 70
i tak raz zapłaciłem już jechałem 64 -stwierdzili 74
ze świateł to tak ledwo co i po mieście -bo nie ma po co
Ale na drogach o dwóch pasach w jedną stronę to ja zazwyczaj tym lewym :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl