Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 96 3.7PB/LPG ] Wypadanie zaplonow, problem na pb

cinekprzecinek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2016, 16:08
Lokalizacja: Kluczbork

[D2 96 3.7PB/LPG ] Wypadanie zaplonow, problem na pb

Post autor: cinekprzecinek » 26 mar 2016, 22:16

Witam.
Sprawa ma się następująco, gdy rano odpalam na pb odpala za pierwszym bez najmniejszego problemu, lecz gdy naciskam pedal przyspieszenia to zazwyczaj (prawie zawsze) zaczyna się dlawic i nie chodzi na wszystkie cylindry, obroty spadają do ok 500, jak puszczam pedal przyspieszenia znów zaczyna chodzić na wszystkie cylindry (przynajmniej tak mi się wydaje, chodzi równo nic nie telepie), czasem jednak się wkreci na jakieś obroty i później zaczyna się dlawic i jak puszczę to z reguły gasnie. Gdy się zagrzeje jest już lepiej, ale wciskając pedal słychać że nie wkreca się tak jak powinno i słychać delikatne strzelanie nie spalonej mieszanki w tlumikach. Podczas jazdy na pb czuć momenty że przestaje Chodzić na wszystkie cylindry, podczas jazdy na lpg wg mnie jest okej, przyspiesza dobrze, równo, nie dlawi sie. Jak jest rozgrzany silnik niekiedy muszę wcisnąć pedal przyspieszenia podczas rozruchu bo inaczej nie zapala.
Teraz co było wymienione, przez poprzedniego właściciela świece (kupiłem już nowe bo na słowo nie wierzę ), jeszcze nie założone że względu na uszczelka puszczajaca olej na świece (zamówiona z reinza ), komplet cewek z fajkami (poprawy brak ), moduły zapłonowe (również brak poprawy ), nowe listwy wtryskowe od gazu (na gazie delikatna poprawa praktycznie nie odczuwalana). Vagiem sprawdzane błędy :
Pierwsze podłączenie
Random/multiplayer Cylinder misfire detected- intermittent
Cylinder 1,2,5,4,8 misfire detected -intermittent
Idę Control sys: upper regulation limit reached -intermittent
Oxygen (lambda)sensor b1 s2: signal to low -intermittent
Rough Road / engine torque signal from abs: electrical malfunction- intermittent
Drugie podłączenie było samo wypadanie zaplonow tylko o 1 Cylinder mniej.
Dziś nie sprawdzałem jeszcze. Ogólnie samochód posiadam od dwóch tygodni i jest to moje pierwsze a8.
Pytanie jest takie czy przyczyny szukac w układzie zapłonowy, paliwowym pb czy też lpg?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 27 mar 2016, 08:53

Problem masz prawdopodobnie z układem zasilania w Pb.

Problem połowy baku? Nalać do 3/4 baku benzynki. Zobaczyć czy dalej jest problem.
Jeżeli to nie pomoże to pomiar ciśnienia na listwie Pb.

Wypadanie zapłonów, strzelanie na Pb to często objaw ubogiej mieszanki.

Z Twojego teksu wywnioskowałem, że na LPG jest OK. Czyli ukł. zapłonowy można
zostawić w spokoju.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 27 mar 2016, 10:40

pompa paliwa

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 27 mar 2016, 22:29

przepływka śmieć sprawdź logi

cinekprzecinek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2016, 16:08
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: cinekprzecinek » 03 kwie 2016, 10:50

Pompa sprawdzona bije 6 bar, po naprawie uszczelki pod pokrywa zaworów i wymianie świec jest już lepiej, ale przy szybkim wciśnięciu pedału gazu dalej się trochę dlawi.
Błędy sprawdziłem dziś a po wymianie nie kasowalem.
18014- Rough Road/ engine torque signal from abs :electrical malfunction
17739,40- knock- Control :Cylinder 7,8: regulation limit exceeded - intermittent
16684- Random/multiple Cylinder misfire detected
16685,86,87,88- Cylinder 1,2,3,4 misfire detected
16705- engine speed sensor (g28) implausible signal- intermittent

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 03 kwie 2016, 13:44

Zacznij od G28.
Jak nie ma zdrowego G28 to nie ma co grzebać przy innych rzeczach.

cinekprzecinek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2016, 16:08
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: cinekprzecinek » 13 kwie 2016, 20:57

Po skasowaniu błędów i paru dniach jazdy pojawiły się błędy wypadania zaplonow od 1do 4 cylindra....
W chwili obecnej sprawa wygląda tak że przy odpaleniu muszę wciskać pedal przyspieszenia bo Inaczej nie zapala na zimnym silniku, na ciepłym silniku zalapie i zgaśnie bez dodania gazu, jak dodam to odpala i jest ok. Tylko przy gwałtownym wciśnięciu gazu zaczyna się dlawic i nie chodzi na wszystkie cylindry. To samo na pb i na gazie.
Co do g28 zacznę może od wyczyszczenia a później pomyślę o wymianie.
Czy czujnik temperatury może mieć też wpływ na uruchamianie przy ciepłym silniku? Bo na zimnym to wiem że ma to duży wpływ.
Jakieś pomysly co może być przyczyną? Przepływa? Przepustnica?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 13 kwie 2016, 21:58

a nie masz gdzieś lewizny ?

Kamrat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 26 sty 2016, 23:26
Lokalizacja: Stargard / Zachodniopomorskie

Post autor: Kamrat » 13 kwie 2016, 23:02

tak jak pepi napisał zobacz czy nie masz lewizny, jak uda ci się odpalić nasłuchuj syczenia, a skoro ci cyl 1-4 wypadają i na lpg i pb może podmień miejscami moduły i cewki chociaż ze dwie z drugiej głowicy. Dużo roboty z tym nie ma, a zawsze zobaczysz czy wypadanie się nie przeniesie.
Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek !

cinekprzecinek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2016, 16:08
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: cinekprzecinek » 17 kwie 2016, 06:10

Była lewizna na gumie od pokrywy zaworów bo się rozlazla, naprawione. Wymiana modułów na ori używki i jest lepiej bo zamienniki były. Problem nadal nie rozwiązany ale poprawa jest. W vagu 4.9 są te bloki do sprawdzania parametrów, a więc pytanie co to za napięcia pokazują się w grupie jak na zdjęciu? Nie powinny być takie same albo bardzo zbliżone?

Obrazek

Problem rozwiązany, okazało się se były uszkodzone wtryskiwacze benzyny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl